عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه کیفیت دارو به ویژه داروهای وارداتی در میزان سطح سلامت جامعه تأثیرگذار است، گفت: به طور حتم این کمیسیون موضوع بی کیفیت بودن داروهای وارداتی را بررسی می‌کند.

سلامت نیوز:‌ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه کیفیت دارو به ویژه داروهای وارداتی در میزان سطح سلامت جامعه تأثیرگذار است، گفت: به طور حتم این کمیسیون موضوع بی کیفیت بودن داروهای وارداتی را بررسی می‌کند.

مراد هاشم‌زهی در گفت ‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه متأسفانه پایین بودن کیفیت داروهای وارداتی به‌ویژه داروهای چینی و هندی به مشکلات حوزه سلامت بیش از پیش دامن زده است، گفت: در گذشته بیشتر داروهای وارداتی از کشورهای اروپایی و پیشرفته خریداری می‌شد اما هم اکنون به علت تحریم‌های غیرانسانی وضع شده، داروهای مربوطه باید از کشورهای آسیایی وارد شود که این موضوع تبعاتی را برای حوزه سلامت به دنبال داشته است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه به‌طور حتم کیفیت داروهای چینی و هندی در قیاس با داروهای اروپایی بسیار پایین‌تر است، افزود: بیشتر پزشکان این موضوع را تأیید می‌کنند چون در بیشتر اوقات استفاده از این داروها نتیجه مناسب را به همراه ندارد.

هاشم‌زهی اعتماد بیماران به داروها را یکی از محورهای دوره درمان خواند وگفت: در گذشته موج استفاده از داروهای خارجی به جای داروهای داخلی در کشور راه افتاده بود، اما در شرایط کنونی که داروهای وارداتی هم از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند مردم باید از کجا داروی مناسب و با کیفیت را دریافت کنند.

 وی با اعلام اینکه بی اعتمادی بیماران به حوزه دارو موجب بروز نگرانی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس دستگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نباید از موضوع بی‌کیفیت بودن دارو به راحتی عبور کرده و نسبت به آن بی تفاوت باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در واکنش به موضوعات مطرح شده مبنی بر مرگ دو بیمار به‌علت استفاده از پنی‌سیلین چینی، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید این شایعه‌ها را بررسی کند، از طرف دیگر با توجه به ظرفیت کشور در تولید دارو، این وزارتخانه باید در جهت تولید داروی پنی‌سیلین در کشور تلاش کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه کیفیت دارو به ویژه داروهای وارداتی در میزان سطح سلامت جامعه تأثیرگذار است، یادآور شد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موضوع بی کیفیت بودن داروهای وارداتی را بررسی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha