آنفلوانزای پرندگان

  • مهمترین راه انتقال آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

    مهمترین راه انتقال آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

    با آغاز فصل پاییز، سازمان دامپزشكی كشور به روال سالیان اخیر اطلاع رسانی در خصوص لزوم رعایت اقدامات بهداشتی جهت كنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را آغاز كرده است.

  • ماجرای مرغ‌های معتاد به تریاک چیست؟

    ماجرای مرغ‌های معتاد به تریاک چیست؟

    چند روز پیش خبری از مصرف تریاک در مرغداری‌ها برای کنترل بیماری از سوی یکی از تشکل‌های بخش خصوصی عنوان شد. مصرف تریاک در مرغداری‌ها تازگی ندارد و در سال‌ها گذشته نیز درباره آن سخن به میان آمده بود. موضوعی که رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن رد نکردن آن، این امر را اشتباه مدیریتی خواند که موجب مزمن شدن بیماری در مرغ‌ها می‌شود.

  • آنفلوآنزای پرندگان به انسان منتقل می‌شود؟

    آنفلوآنزای پرندگان به انسان منتقل می‌شود؟

    رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درپاسخ به سوالی درباره شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی و امکان سرایت انسانی آن، ضمن تشریح وظایف سازمان‌ها و ارگان‌ها در کنترل این بیماری تاکید کرد که بیماری آنفلوانزای پرندگان تا به حال قدرت سرایت به انسان را نداشته است.

  • با راننده‌های ماشین حامل مرغ روبوسی نکنید!

    با راننده‌های ماشین حامل مرغ روبوسی نکنید!

    مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: دست دادن و روبوسی با راننده های حامل مرغ و جوجه، ممکن است موجب شیوع یک بیماری از انسان به انسان دیگر به دلیل تماس با حیوانات و سرایت آن حتی به استان‌های دیگر شود، به همین دلیل رعایت نکات بهداشتی و هشدارهای پزشکی باید به طور کامل باید مد نظر گرفته شود.

  • خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرید

    خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرید

    رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص خطر ورود ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به استان هشدار داد.