ازدواج

  • تراژدی کودک همسری

    استمرار کودک‌آزاری

    تراژدی کودک همسری

    اسمش را چه باید گذاشت، تجاوز قانونی، سادیسم جمعی، برده‌داری جنسی، جنون جمعی، پدوفیلی و... سخن از سریال عروس شدن کودکان در خانه‌های فقرزده کشور است که هرازچندگاهی تصاویری از مراسم عقد و عروسی برخی از آنان به شبکه‌های اجتماعی راه پیدا می‌کند و برای چند روز جامعه را در شوک فرو می‌برد و برخی مسئولان را به تکاپوی وامی‌دارد تا آنان نیز سوار بر موج پیش آمده از فرصت استفاده کرده و با موضع‌گیری‌ها، خودی نشان دهند.

  • آیا عقد آریایی بازگشت ملی‌گرایی است؟

    تب ازدواج آریایی

    آیا عقد آریایی بازگشت ملی‌گرایی است؟

    عروس و دامادی روبه روی همدیگر ایستاده‌اند و با چشمانی مشتاق به یکدیگر نگاه می‌کنند؛ دستان هم را گرفته‌اند، مرد با صدای بلندی می‌گوید: «به نام نامی یزدان/ تو را من برگزیدم از میان این همه خوبان/ برای زیستن با تو ، میان این همه گواهان/ بر لب آرم این سخن با تو، وفادار خواهم ماند/ در هر لحظه، در هر جا، پذیرا می‌شوی آیا؟»

  • واکنش فرماندار"بهمئی" به فیلم عقد دختربچه 9 ساله با پسر 30 ساله

    واکنش فرماندار"بهمئی" به فیلم عقد دختربچه 9 ساله با پسر 30 ساله

    ‌در پی انتشار فیلمی از عقد دختربچه حدود 9 سال برای مرد حدود 30 ساله در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرماندار شهرستان بهمئی نسبت به این عقد واکنش نشان داد.

  • بیکن آهو،‌ میزخاویار،درشکه طلا برای «سیندرلا» شدن در شب عروسی

    تشریفات عجیب و غریب برای برگزاری عروسی‌های «لاکچری»!

    بیکن آهو،‌ میزخاویار،درشکه طلا برای «سیندرلا» شدن در شب عروسی

    «زنگ که به نشانه نیمه شب، ۱۲ بار نواخته شد، سیندرلای زیبا که با درشکه طلایی و لباس‌ پف‌دار خود موقع ورود چشم‌ها را به خود خیره و پسر پادشاه را شیفته خود کرده بود، در میان رقص هراسان او را رها کرد تا قبل از ناپدید شدن لباس‌ها و درشکه‌اش از قصر خارج شود.»

  • افزایش میانگین سن ازدواج و کاهش رشد فزرندآوری در دهه شصتیها

    افزایش میانگین سن ازدواج و کاهش رشد فزرندآوری در دهه شصتیها

    مدیرکل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان این‌که میانگین سن ازدواج در دهه شصتی ‌ها افزایش یافته و رشد موالید نیز از ۲.۴۵ در سال ۷۰، به ۱.۲۴ در سال ۹۵ رسیده است، گفت: اگر این روند ادامه یابد در سال ۲۰۵۰ ایران یکی از پیرترین کشور‌های جهان خواهد بود.

  • ازدواج با همسن، آری یا نه؟!

    توصیه های مهم به دختر و پسرهای دم بخت

    ازدواج با همسن، آری یا نه؟!

    فاصله سنی زوج ها، یکی از موضوعاتی است که وابستگی زیادی به فرهنگ دارد. زمانی اختلاف سنی بیشتر از 3-4 سال، مطلوب و معمول بود اما حالا فاصله‌ کم سنی همسران رواج بیشتری یافته است.

  • ۶ اصل مهم که عمر رابطه ها را طولانی می کند/چطور شکست عاطفی را فراموش کنیم؟

    چه زمانی باید از یک رابطه آسیب زننده خارج شویم؟

    ۶ اصل مهم که عمر رابطه ها را طولانی می کند/چطور شکست عاطفی را فراموش کنیم؟

    یک روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه :« از همان ابتدای دوران آشنایی مشخص می شود که آیا رابطه به ازدواج ختم می شود یا خیر چون دقیقا رفتارهایی را به نام رفتارهای مخرب داریم مثل انتقاد کردن،سرزنش کردن،شکوه و شکایت کردن،غرغر کردن،تهدید کردن، تنبیه کردن و باج دهی که این رفتارها را معمولا در برخی از رابطه های دوستانه قبل از ازدواج می بینیم.»در مورد نحوه فراموش کردن شکست عاطفی گفت:«باید در فرهنگ ما این مسئله جا بیفتد که همانطوری که برای بیماری های خود به پزشک مراجعه می کنیم و نباید خوددرمانی کنیم در روابط عاطفی مخصوصا زمانی که در یک رابطه وابستگی عاطفی برایمان بوجود می آید باید یاد بگیریم که حتما از یک مشاور کمک بگیریم.»

  • با دختر بزرگتر از خودتان ازدواج نکنید

    با دختر بزرگتر از خودتان ازدواج نکنید

    به طور طبیعی خانم‌ها حدود سه سال زودتر از آقایان به بلوغ فکری و عاطفی می‌رسند و به همین دلیل هم اگر به همین میزان هنگام ازدواج دختر کوچک‌تر از پسر باشد، تقریبا می‌توان گفت در یک مرحله قرار دارند و با داشتن زبان مشترک، درک بهتری از یکدیگر خواهند داشت ولی در صورتی‌که خانم بزرگ‌تر باشد، قطعا پختگی و بلوغ فکری وی بر رفتار و گفتارش تاثیر خواهد داشت و ممکن است حالت مادرانه به شوهرش پیدا کند چراکه قطعا تجربیات زندگی در تصمیم‌گیری‌ها موثر هستند.

  • خواستگاری در بالن مد جدید در پایتخت

    خواستگاری در بالن مد جدید در پایتخت

    «اینجا آبسرد دماوند است؛ جایی در فاصله ۶۵ کیلومتری تهران و ۵ کیلومتری جنوب جاده هراز و میان دو شهر دماوند و فیروزکوه. منطقه‌ای که از سال ۸۹ پاتوق و به نوعی ایستگاه ارایه خدمات گردشگری و تفریحی با بالن توسط چند شرکت هوانوردی تهران است که روزانه در سانس‌های مختلف بالن‌هایشان را برای برگزاری مراسم تولد، خواستگاری، عروسی، میهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه و… اجاره می‌دهند.»

  • حداقل هزینه خرید یک جهیزیه ایرانی چقدر است؟

    حداقل هزینه خرید یک جهیزیه ایرانی چقدر است؟

    رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر این نکته که کف و سقف هزینه تهیه جهیزیه را نمی‌توان دقیقا محاسبه کرد، از فاصله ۱۳ برابری حداقل و حداکثر هزینه‌ها برای خرید جهیزیه خبر داد.

  • چرا تب عقد آریایی به‌وجود آمد

    عقدی غیرقانونی و غیرشرعی

    چرا تب عقد آریایی به‌وجود آمد

    چند سالی است که عقد آریایی در کنار عقد محضری به تبی برای برخی جوانان تبدیل شده است. برخی از زوج‌های جوان مایل هستند که بعد از عقد محضری، عقد آریایی نیز برای آن‌ها خوانده شود، اغلب این زوج‌های جوان معتقدند که می‌خواهند با این کار، با زبان مادری به همسرشان ابراز عشق کنند؛ حتی در خیلی از این مراسم‌ها عروس و داماد هنگام گفتن جملات احساساتی می‌شوند و گریه می‌کنند.

  • چرا خواستگارهایم منصرف می‌شوند؟

    چرا خواستگارهایم منصرف می‌شوند؟

    برای هر دختری خواستگاران متعدد می‌آید و ممکن است مورد پسند برخی از آن‌ها قرار نگیرد این موضوع نباید ایجاد ناراحتی کند.

  • مسائل تربیتی کودکتان را به نامادری و ناپدری نسپارید

    مسائل تربیتی کودکتان را به نامادری و ناپدری نسپارید

    یک روانشناس کودک و نوجوان با بیان اینکه والدین مطلقه‌ای که قصد ازدواج مجدد دارند باید به نوع رفتار خود توجه کنند، گفت: سپردن مسائل تربیتی کودکان به والد غیر بیولوژیک (همسر جدید والد) یک اشتباه است زیرا والد غیر بیولوژیک در مدیریت مسائل و مشکلات فرزندان نقش همراه را دارند و نمی‌توانند نقش فعالی داشته باشند.

  • ازدواج‌هایی با چاشنی بی‌مسوولیتی

    عوامل مؤثر بر بحران‌های خانوادگی

    ازدواج‌هایی با چاشنی بی‌مسوولیتی

    وقتی از خانواده سخن می‌گوییم، از نهادی مقدس یاد می‌کنیم که به حراست نیاز دارد و برای مراقبت از این نهاد مقدس نیاز است تا آسیب‌ها و معضلاتی را بشناسیم که ممکن است به این نهاد کوچک اجتماعی آسیب بزند.

  • حرف‌های زن25ساله ای که همسر دوم است

    حرف‌های زن25ساله ای که همسر دوم است

    رواج ازدواج دوم که در محیط خارج از خانه شکل می‌گیرد، باعث مشکلات زیادی در خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

  • همسرم در۵۸ سالگی با دختری۲۵ ساله ازدواج کرد!

    همسرم در۵۸ سالگی با دختری۲۵ ساله ازدواج کرد!

    زن ۴۸ ساله ای که آثار کبودی ناشی از کتک کاری بر چهره اش نمایان بود، برگه شکایت از همسرش را روی میز مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری پنجتن مشهد گذاشت و با بیان این که دیگر نمی توانم کتک ها و تهمت‌های همسرم را تحمل کنم سرگذشت خود را برای کارشناس اجتماعی کلانتری توضیح داد.

  • کاهش ٩ درصدی «ازدواج‌» طی دو سال اخیر/ شتاب در «طلاق» هم آرام گرفت

    کاهش ٩ درصدی «ازدواج‌» طی دو سال اخیر/ شتاب در «طلاق» هم آرام گرفت

    رئیس سازمان امور اجتماعی کشور برای حل مشکل ازدواج کشور پیشنهاد کرد تا هر سال ١٠٠٠ ازدواج به تعداد ازدواج‌های هر استان افزوده شود.

  • ۵ نکته مهم درباره آشنایی پیش از ازدواج

    ۵ نکته مهم درباره آشنایی پیش از ازدواج

    ازدواج شتری‌ست که درِ خانه همه می‌خوابد. هرکسی می‌تواند بنا به موقعیت و شرایطی که خودش دارد این شتر را بیدار کند یا پذیرایش شود! اما در پروسه عجیب و استرس‌زای ازدواج یکی از مراحل حساسی که به آن برمی‌خوریم، مرحله‌ای‌ست که دختر و پسر به قصد آشنایی با یکدیگر ارتباط می‌گیرند و در خلال این ارتباط یا به هم دل می‌بندند یا به صورتی از هم جدا می‌شوند و دیگر این روند را بیشتر ادامه نمی‌دهند.

  • چند نکته درباره ازدواج افراد مطلقه با افراد مجرد

    مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران در حوزه سلامت می‌گوید: عموما در زمان ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد، خانواده‌های طرفین با ازدواج آنها مخالفت دارند، این درحالیست که در صورت خروج فرد مطلقه از مرحله سوگ بعد از جدایی و تحلیل علت طلاق او، ازدواج او با یک فرد مجرد از نظر روانشناختی مشکلی ندارد.

  • شناسنامه‌های لکه‌دار

    عوامل موثر بر بروز ازدواج‌ها و طلاق‌های صوری را بررسی می‌کند

    شناسنامه‌های لکه‌دار

    ازدواج همیشه نزد ایرانیان از قداست ویژه‌ای برخوردار بوده اما این پیوند مقدس در چند سال اخیر دستخوش تغییراتی شده و عده‌ای به‌خاطر منافع اقتصادی حاضرند آن را فسخ کنند یا حاضرند بنا به مصالحی به صورت صوری یا بدون علاقه ازدواجی را ثبت کنند تا به منافعی برسند.

  • طنز/ شرط تمدید اینترنت رایگان زوج‌های جوان اعلام شد!

    وزیر ارتباطات گفته زوج‌هایی که در این هفته ازدواج کنند، اینترنت‌شان تا پایان سال رایگان خواهد بود. این موضوع به همراه فعالیت اشخاص مشهور در اینستاگرام، سوژه طنز شهرونگ شد.

  • آیا از صیغه سوءاستفاده می‌شود؟

    آیا از صیغه سوءاستفاده می‌شود؟

    تنها کشوری که در آن می‌توان ازدواج موقت و یا همان صیغه را به صورت قانونی و شرعی ثبت کرد ایران است؛ ولی به مرور زمان متقاضیان این ازدواج کم شده است. با این‌حال این نوع ازدواج هنوز در بین بعضی اقشار دیده می‌شود، از افراد متدین و سنتی جامعه که از صیغه به عنوان یک فرصت برای شناخت قبل از ازدواج دایم استفاده می‌کنند تا کارگران جنسی که از ازدواج موقت و یا صیغه به عنوان یک وسیله استفاده می‌کنند تا کار خود را در قالب عرف و شرع جای دهند.

  • ازدواج؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست!

    ازدواج؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست!

    در جامعه امروزه ازدواج دیگر "هندوانه در بسته‌ای نیست" که بر پایه "قسمت" بنا شود، چراکه با رشد اجتماعی و افزایش ارتباطات در دنیای امروز، ویژگی‌های شخصیتی و الگوهای رفتاری قابل شناسایی شده‌اند و به نظر می‌رسد همین امر کمک می‌کند تا جوانان نسبت به گذشته با دیدگاه درست‌تری به سمت تاهل و ازدواج حرکت کنند و همسر مناسبی برای خود برگزینند.

  • پیام های ممنوعه بعد از اولین قرار عاشقانه

    پیام های ممنوعه بعد از اولین قرار عاشقانه

    اگر بعد از قرار اول به طرف مقابلتان علاقمند شده‌اید، فرستادن پیام‌های متنی بسیار مهم می‌شود زیرا هیچ زبان بدن یا آهنگی در آن‌ها وجود ندارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با پیام‌هایی که نباید پس از قرار اولتان بفرستید آشنا کنیم.

  • دشواری شیرین

    بهانه «هفته ازدواج» از علل کاهش این امر در بین جوانان

    دشواری شیرین

    موانع اقتصادی و فرهنگی با هم در رقابت‌ هستند تا شوق جوانان برای ازدواج را کم کنند. از طرفی تورم و کمبود نیروی کار نیز به این مقصود افزوده تا میل به این امر مقدس را کاهش دهد؛ اما وجیهه شعرباف، کارشناس مسائل ازدواج به «صبح‌نو» می‌گوید:‌ با وجود اینکه این روزها امنیت اقتصادی نداریم و این سبب کاهش پیوندها شده اما شیوع مصرف‌گرایی، کاهش تاب‌آوری و روابط آزاد میان دختران و پسران از عمده‌ترین علل انجام‌نشدن ازدواج است.

  • خانه بخت کجاست؟

    خانه بخت کجاست؟

    امروز در تقویم رسمی به‌مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) روز ازدواج نامگذاری شده است؛ روزی که به یمن آن ثبت طلاق در تمام دفاتر ثبت ممنوع اعلام شده و بسیاری از زوج‌های جوان این روز را برای ثبت ازدواج یا برگزاری مراسم عقد و یا عروسی‌شان درنظر می‌گیرند.

  • ثبت یک طلاق به ازای هر ۳ ازدواج در کشور

    ثبت یک طلاق به ازای هر ۳ ازدواج در کشور

    معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از کاهش آمار ازدواج در کشور انتقاد کرد و گفت: سال گذشته ۵۵۰ هزار ازدواج در کشور اتفاق افتاده که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این موضوع پیام خوبی برای کشور ندارد.

  • چطور با ازدواج ناماسب فرزندمان مواجه شویم؟

    چطور با ازدواج ناماسب فرزندمان مواجه شویم؟

    برای یک جوان، رسیدن به کسی که برای ازدواج انتخاب کرده یک مسئله غیرجدی نیست که بعد از مدتی آن را فراموش کند. جدی گرفته نشدن ماجرا توسط والدین فقط منجر به این می‌شود که امکان تعامل و صحبت درباره ماجرا از بین برود.

  • 30 درصد زوجین توان پرداخت اقساط وام ازدواج را ندارند!

    30 درصد زوجین توان پرداخت اقساط وام ازدواج را ندارند!

    چند سال اخیر ازدواج جوانان با مشکلات و چالش‌هایی مواجه شده است و همین مسأله باعث شده جوانان کمتر رغبتی به تشکیل خانواده از خود نشان دهند تا جایی که برخی از آنها به‌دلیل نداشتن شغل مناسب و مسکن، عطای ازدواج را به لقایش می‌بخشند. همین مسأله آمار جوانان ازدواج نکرده را افزایش داده است، اما در دو سال اخیر، وام ازدواج نیز به این مسأله دامن زده است.

  • چرا قانون تسهیل ازدواج جوانان اجرا نمی‌شود

    چرا قانون تسهیل ازدواج جوانان اجرا نمی‌شود

    عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بازنگری قوانین مربوط به ازدواج از پیگیری این فراکسیون برای بازنگری قانون تسهیل ازدواج جوانان خبر داد.