فحشا

  • عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت‌:

    پنهان‌کاری، کمکی به حل تن‌فروشی نمی‌کند

    عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه دولت به تامین نیازها و پاسخگویی به مطالبات شهروندان و به ویژه زنان گفت: اگر در مورد موضوع تن‌فروشی و روسپی‌گری پنهان‌کاری کرده و صورت مساله را پاک کنیم قطعا نمی‌توانیم راهکار مناسب و درستی برای حل مشکلات پیدا کنیم.

  • راه مقابله با روسپیگری کدام است؟

    راه مقابله با روسپیگری کدام است؟

    واقعیت این است كه پرداختن به این حرفه براى هیچ زنى، یك انتخاب نیست و اصولاً یك انتخاب بهتر از میان بدیل‌هاى گوناگون نیست، بلكه در اغلب اوقات تنها راه است و جایگزین دیگرى وجود ندارد. به‌همین دلیل به جاى كتمان و یا انكار این پدیده، بهتر است براى حفظ و بازیابى سلامت اجتماعى، به رابطه فقر و انجام یك حرفه ناهنجار و همچنین رابطه بین این حرفه و مصرف مواد مخدر و آسیب‌هاى چندجانبه این عوامل در هم تنیده، پرداخته شود. مهم این است كه براى گفت‌وگوى خردورزانه و علمی ‌درباره این پدیده، بیاموزیم كه انكار آن مشكلى را حل نمی‌كند.اگر راه‌هاى رفته ما براى حذف این پدیده موفق نبوده است، حداقل به راه‌هاى رفته توسط دیگران (بدون تعصب) نگاه كنیم و ببینیم آیا می‌توانیم از تجربه آن‌ها استفاده كنیم؟

  • روایتی سه گانه از زنان خیابانی

    دردهای پنهان شب‌های شهر

    روایتی سه گانه از زنان خیابانی

    ایـن‌ها بیشترشان خانواده‌های نابسامان دارند. پدر و مادر معتاد یا بزهکار. خیلی هایشان 14، 15 سالگی از خانه فرار کرده‌اند. بعضی‌ها از خانه پدر و بعضی‌ها از خانه شوهر. شوهرهای معتاد و بیکار که بعضی وقت‌ها زن هایشان را مجبور به تن فروشی کرده‌اند.

  • فراتر از یک گزارش، فراتر از تن‌فروشی

    نقد و تحلیلی بر نشست «مشکلات زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن‌فروشی»

    فراتر از یک گزارش، فراتر از تن‌فروشی

    کافی است در برخی اماکن تهران از جمله خیابان‌های مشهور و بزرگ مرکزی و پرتردد پایتخت شبانه تردد داشته باشید تا از بانوان خیابانی علاوه بر قیمت روز مواد مخدر، از انواع و اقسام مختلف از رفتارهای پرخطر نامطلوب آنها در خیابان‌های خلوت، داخل خودروها و پارک‌های بزرگ و جنگلی تهران از جمله لویزان و طالقانی مطلع شوید. داوطلبانی که خود آگاهانه تن و سر به مسلخ اجتماع شهوتران و بی‌قید از همه تعهدات سپرده‌اند.

  • زمینه هایی كه باعث تن فروشی می شود‌‌‌‌‌

    باید‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌قت د‌‌‌‌‌اشت كه زنان تن فروش د‌‌‌‌‌ر كشور به د‌‌‌‌‌و د‌‌‌‌‌سته تقسیم می‌شوند‌‌‌‌‌؛ گروه اول صرفا به خاطر مسائل اقتصاد‌‌‌‌‌ی به این چرخه وارد‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌ه و با بحث‌های حمایتی و توانمند‌‌‌‌‌سازی اقتصاد‌‌‌‌‌ی می‌توان آنان را از این چرخه خارج كرد‌‌‌‌‌، گروه د‌‌‌‌‌وم هم افراد‌‌‌‌‌ی هستند‌‌‌‌‌ كه میزان د‌‌‌‌‌رآمد‌‌‌‌‌ متوسطی د‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌ و برای افزایش كیفیت زند‌‌‌‌‌گی و ماد‌‌‌‌‌یات این كار را انجام می‌د‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌ر مورد‌‌‌‌‌ این گروه انگیزه‌ها صرفا اقتصاد‌‌‌‌‌ی نیست و باید‌‌‌‌‌ روی تغییر نگرش‌ها و ارزش‌های این افراد‌‌‌‌‌ سرمایه گذاری كرد‌‌‌‌‌.

  • مهمترین عوامل موثر بر شروع تن فروشی

    مهمترین عوامل موثر بر شروع تن فروشی

    تن فروشی یکی از آسیب های جدی است که تقریبا در تمامی اعصار وجود داشته و به گفته برخی از کارشناسان این آسیب در سال های اخیر درکشور افزایش یافته است. در نشست تخصصی “سلامت زنان و رفتارهای پرخطر و تمرکز بر تن فروشی” علل این آسیب توسط دکتر شادی طلب جامعه شناس، دکتر مینو محرز متخصص بیماری های عفونی و دکتر داوری جرم شناس مورد بررسی قرار گرفت.

  • چگونگی تقابل و تعامل با زنان خیابانی

    چگونگی تقابل و تعامل با زنان خیابانی

    آمارهای موجود که هر از گاهی توسط ارگان‌های غیردولتی و حتی دولتی نیز انتشار می‌یابند اگرچه نمی‌توانند معیارهای مناسب و دقیقی برای تحلیل و تشریح ناهنجاری‌های اخلاقی در جوامع شهری ما باشند ولی در همین شرایط موجود هم نشان می‌دهند که این معضلات دارای رشد آماری بوده و در بهترین شرایط که تصور می‌شود، کاسته شده‌اند یا اصلاحاتی در این خصوص صورت گرفته، شاهد آن هستیم که نه‌تنها این مهم صورت نگرفته بلکه از فرمی به فرمی دیگر حرکتی سیستمی، مبتنی بر تنوع زمانی را پیموده است.

  • ریشه اصلی پدیده تن فروشی در کشور

    طرح ملی تقویت مراکز توانبخشی زنان آسیب دیده در دستور کار است

    ریشه اصلی پدیده تن فروشی در کشور

    معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، جمع آوری و زندانی کردن زنان تن فروش را راه چاره مقابله با این آسیب اجتماعی ندانست و گفت: طرح ملی تقویت مراکز توانبخشی زنان آسیب دیده در تهران و استان های کشور در دستور کار قرار دارد.

  • داستان تن‌فروشی زنان با جمع‌آوری آنها حل نمی‌شود

    داستان تن‌فروشی زنان با جمع‌آوری آنها حل نمی‌شود

    «سازمان بهزیستی برای جمع‌آوری زنان تن‌فروش با یک طرح برنامه‌ریزی‌شده اقدام کند و آنها را تحت پوشش قرار دهد». این جملات بخشی از سخنان عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در نخستین جلسه‌ای است که با برخی سرپرستان دادسراها و معاونان دادستان، رئیس و مدیران سازمان بهزیستی کشور در دادستانی تهران برگزار شد. دولت‌آبادی با انتقاد از وضعیت نامناسب ظاهری شهر تهران، حضور کودکان دست‌فروش، سی‌دی‌فروش‌، گل‌فروش‌ و متکدیان را باعث این نازیبایی دانسته است.

  • هوای دختران آسیب‌دیده را داشته باشیم

    هوای دختران آسیب‌دیده را داشته باشیم

    دخترانی كه حتی پس از ترك اعتیاد یا آزادی از زندان نیز توسط خانواده‌هایشان، كه خود یكی از عوامل گرایش آنها به بزهكاری یا اعتیاد بوده‌اند پذیرفته نمی‌شوند؛ از اجتماعی كه خود زمینه‌ساز چنین آسیب‌هایی بوده رانده می‌شوند و در نهایت، رهاشده و بی‌پناه، راهی جز فروغلتیدن دوباره به پرتگاه تباهی و فحشا نمی‌یابند.

  • دلایل افزایش آمار دختران فراری در دهه 90

    آسیب‌های زنانه، سه‌برابر شده است

    دلایل افزایش آمار دختران فراری در دهه 90

    در میزگرد آسیب شناسی دختران فراری مطرح شد: خانواده نقش مهمی در فرار دختران از خانه دارد و باید این آگاهی به آنها داده شود که دخترانشان را بپذیرند چون بازگشت دوباره آنها در خیابان بیشتر خطرزا است.

  • افزایش نگران کننده فقر، فساد و فحشاء در ایران !

    دستاورد طرح های ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی چیست؟

    افزایش نگران کننده فقر، فساد و فحشاء در ایران !

    افزایش نگران کنندۀ فقر، فساد و فحشاء و گسترشِ روزافزون روابط جنسی نامشروع در ایران، پدیدۀ نام آشنایی جامعۀ امروزی است که با وجود اخطارها و تذکرات مکرر و مستمر کارشناسان و حقوقدانان، به لزوم توجه به این مهم و ضرورت اجماع ملی برای رفع آن، گویی به حال خود رها شده و جوانان و نیازمندان به ازدواج، اندر خم هزارانِ راه پُر پیچ و خم و آتیه سیاه و نافرجامی بوده که حتی، بدیهی ترین و طبیعی ترین نیازهای انسانی و بشری آنها برطرف نشده و در هاله ای از ابهام قرار دارد و امنیت انسانی شهروندان نیز...!