زباله

  • برای اجرای برنامه‌های مدیریت پسماند در استان‌های شمالی جدیتی وجود ندارد

    جعفرزاده، نماینده رشت:

    برای اجرای برنامه‌های مدیریت پسماند در استان‌های شمالی جدیتی وجود ندارد

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفع نامناسب و دپوی زباله در استان گیلان مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است، گفت برای اجرای برنامه‌های مدیریت پسماند در استان‌های شمالی جدیتی وجود ندارد که این موضوع به سلامت مردم آسیب می‌زند.

  • زباله، معدنکاوی و گنج‌یابی نفس غارها را گرفت

    زباله، معدنکاوی و گنج‌یابی نفس غارها را گرفت

    تجربه تبدیل 12غار ایران به جاذبه گردشگری نشان داد که گردشگر کافی برای بازدید از غارها وجود نداردغارهای ایران همچنان در حال نابودی هستند و کارگروه غارشناسی کشور نیز مدت‌ها‌ست بی‌توجه از کنار این موضوع عبور می‌کند. غار سراب در استان همدان در کنار روستای سراب و در جاده سارقیه منتهی به یک معدن سنگ نیز از تخریب در امان نمانده است.

  • ساحلِ زباله

    مشکلات زیست محیطی بندر کنگ هرمزگان

    ساحلِ زباله

    بندر کنگ، بندری زیبا در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس یکی از شهرستان‌های زیبای استان هرمزگان و از توابع بندر لنگه است. معماری اصیل ، فرهنگ غنی، قدمت تاریخی و جاذبه‌های فراوان گردشگری از آن بندری منحصر به‌ فرد ساخته است. 58 هکتار از بافت تاریخی کنگ سال 81 در فهرست آثار ملی ثبت شده است و مقدمات ثبت جهانی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز در حال انجام است.اما همه این زیبایی‌ها، آن چیزی نیست که بندر کنگ را سر زبان‌ها انداخته است.