کودک‌همسری

  • کودک همسری هویت کودکان را مخدوش می‌کند

    کودک همسری هویت کودکان را مخدوش می‌کند

    ازدواج مهم ترین، ارزشمندترین و طولانی مدت‌ترین قراردادی است که هر فرد در زندگی خود آن را تجربه می‌کند. این در حالی است که برای تمامی قراردادها داشتن حداقل سن قانونی 18 سال یک جزء قانونی غیرقابل چشم پوشی است.

  • خشونت؛ محصول نهایی کودک همسری

    خشونت؛ محصول نهایی کودک همسری

    کودک همسری یکی از آسیب های جدی اجتماعی است که بیشتر تحت تاثیر خرده فرهنگ های اشتباه رایج در جامعه صورت می گیرد، به‌طور کلی تبعات منفی کودک همسری به نسل آینده نیز تاثیرگذار است، چرا که در سایه ازدواج کودکان در سن پایین، شاهد خانواده های از هم گسیخته، خشونت، خودسوزی، زنان جوان طلاق یا زنان جوان بیوه خواهیم بود که این موارد خود معضلات بسیاری را به جامعه و خانواده تحمیل می کند، از فرشید یزدانی فعال حقوق کودک، امان ا... قرایی مقدم جامعه‌شناس، مریم معین‌الاسلام عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مصطفی مهرآیین جامعه‌شناس اقدام کرده است که در ادامه می خوانید.

  • خانواده زندانیان، محكومان بی گناه/تهمت های اخلاقی به زنی که همسرش زندانی است

    افزایش پدیده طلاق در خانواده زندانیان

    خانواده زندانیان، محكومان بی گناه/تهمت های اخلاقی به زنی که همسرش زندانی است

    الهام خانم را دیروز همسایه‌هایش از خانه بیرون کردند. او چهار دختر دارد که یکی ازدواج کرده و سه تای دیگر در خانه اند. او دختر اولش را در 15 سالگی به ازدواج مردی در آورد و حالا که دخترش 17 ساله شده هنوز نتوانسته جهیزیه‌اش را تامین کند.