۴ بسته‌ آموزشی احیای کودکان هنگام سوانح تدوین شد

سلامت نیوز : رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت گفت: ۴ بسته آموزشی برای احیای کودکان زیر ۵ سال هنگام سوانح و حوادث تدوین شده تا خانواده‌ها، مربیان مهدکودک‌ها و کارکنان بهداشتی هنگام بروز حوادث نحوه برخورد با کودکان را بدانند.

حامد برکاتی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در حال حاضر 4 بسته آموزشی برای احیای کودکان هنگام سوانح و حوادث برای خانواده‌ها و مربیان مهدکودک و مراکز آموزش و بهداشتی در دست تدوین است که در صورت تأمین اعتبار در سال 93 به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: قبلاً شایع‌ترین علت مرگ و میر کودکان در سنین زیر 5 سال از بیماری‌های عفونی بوده ولی اکنون به سوانح و حوادث تغییر یافته است.

به گفته رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت بسته پیشگیری از سوانح و حوادث، برای احیای کودک هنگامی که سانحه‌ای برای او اتفاق افتاده است و خانواده باید بداند که چگونه کودک را قبل از رسیدن اورژانس احیا کند.

برکاتی ادامه داد:‌همچنین بسته آموزشی احیای پیشرفته مربوط به کودکان بیمار، بستری در مراکز بهداشتی و درمانی، اورژانس و ICU است تا کارکنان حرفه‌ای بهداشتی بتوانند احیای پیشرفته را که شامل مراقبت‌های قلبی و تنفسی است برای کودکان انجام دهند.

رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت اظهار امیدواری کرد تا با اجرای این بسته‌ها شاخص مرگ و میر کودکان در یک بازه زمانی دو تا 3 ساله 10 درصد کاهش یابد.

وی گفت:‌ هم‌اکنون شاخص مرگ و میر کودکان زیر 5 سال، 18 به ازای یک هزار تولد زنده، است و در کودکان زیر یکسال 15 به ازای هر تولد زنده و در نوزادان 12 در یک هزار تولد زنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha