مدیر کل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در جلسه ای با مدیران رادیو سلامت با تاکید براینکه 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است؛ خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای موجود 70 درصد بیماری ها، مربوط به حوزه بیماری های غیر واگیر است .

سلامت نیوز: مدیر کل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در جلسه ای با مدیران رادیو سلامت با تاکید براینکه 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است؛ خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای موجود 70 درصد بیماری ها، مربوط به حوزه بیماری های غیر واگیر است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی سلامت، دکتر دماری مدیر کل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی کشور به همراه  دکتر حاجبی مدیر کل بهداشت روان و موسوی مدیر روابط عمومی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت با دکتر علیرضا بهفر مدیر شبکه رادیویی سلامت و مدیران این شبكه رادیویی دیدار و گفتگو کردند.


در ابتدای این جلسه دکتر علیرضا بهفر، مدیر شبکه رادیویی سلامت  به بیان خلاصه ای از وضعیت موجود پرداخته و بیان کرد: بر اساس رویکرد جدید تقسیم بندی شبکه به پنج گروه برنامه ساز سلامت جسم و پیشگیری، سلامت روان و خانواده، سلامت اجتماعی، سلامت و تفریحات و سلامت معنوی و سبک زندگی سالم تغییر یافته است.


در ادامه دکتر دماری مدیر کل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس دانش روز 50 درصد سرطان ها قابل اجتناب است، اظهارکرد: با توجه به آمارهای موجود 70 درصد بیماری، مربوط به حوزه بیماری های غیر واگیر است ؛ که این 70 درصد شامل 7 الی 8 ریز فاکتور از قبیل تحرک فیزیکی، رژیم غذایی، فشارخون، قند و چربی بالا و ... است که اگر به نحو مطلوب در رادیو سلامت روی آنها تاکید شود می تواند بخشی از سواد سلامت مردم را بهبود بخشید.


ارتقاء سواد سلامت مردم(کاری تیمی است که با ارتباطات مستمر محقق می شود)، ایجاد خدمت مستقیم به مردم(معاینه افراد و ضمینه شدن کارت عامل خطر در دفترچه های بیمه)، همکاری های بین بخشی(تولید برنامه های چالشی و درگیرکردن دستگاه های مرتبط) از جمله راهکارهای بود که دکتر دماری در حوزه  بیماری های غیر واگیر مطرح کرده است.


بر اساس این گزارش، دکتر حاجبی، مدیر کل بهداشت  روان وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس بررسی انجام شده تا سال 2050-2030 افسردگی شایع ترین اختلال روانی در کل دنیا خواهد بود، خاطرنشان کرد: برنامه سازی بر اساس محورهای موضوعی، تهیه برنامه های مبتنی بر موضوعاتی از قبیل سلامت جنسی، آموزش مسائل جنسی، روان شناسی جرم و ...، تولید برنامه های چالشی در خصوص پوشش بیمه ای بیماران اختلال روانی و تولید برنامه های رادیو سلامت بر اساس نیازسنجی از جمله راهکارهای پیشنهادی در حوزه سلامت روان است.


گفتنی است، در پایان این نشست دو طرف اظهار امیدواری کردند با افزایش تعامل و همکاری ها، راهکارهایی به منظور ارتقاء برنامه ها اتخاذ شود تا به افزایش سلامت جامعه دست یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha