سلامت نیوز : دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر از اعمال شدیدترین مجازات بر اساس دستورالعمل‌های موجود با هرگونه تخلف احتمالی و گرانفروشی واحد‌های اقامتی، پذیرایی و مراکز خدمات گردشگری در ایام تعطیلات نوروز 93 خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ محمد باقر نعمتی در گفت‌و‌گو با ایران درباره شکایات مردمی از تخلفات احتمالی در ایام نوروز گفت: مسافران نوروزی می‌توانند هرگونه تخلف مراکز خدمات گردشگری را از طریق سامانه 09669 که به صورت گویا و شبانه روزی فعال است، به اطلاع ستاد هماهنگی خدمات سفر برسانند.

وی با اشاره به این‌که ستاد هماهنگی خدمات سفر هم‌اکنون مصوبه قانونی هیأت دولت را به همراه دارد، گفت: این ستاد در حال حاضر به تصویب قانونی دولت رسیده و مصوبات آن برابر با مصوبات هیأت وزیران است، بنابراین از ابزار قانونی لازم برای برخورد با تخلفات و شکایات برخوردار است.

به گفته نعمتی، هم‌اکنون 10 دستگاه شامل سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور، بهداشت، راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات حکومتی، صدا و سیما، هلال احمر، آموزش و پرورش، دادگستری و نیروی انتظامی عضو این ستاد هستند و هر یک وظایفی را در راستای انجام بهتر خدمات سفر بر عهده دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس اکیپ‌های متعددی را از هفته گذشته برای ارزیابی و بازرسی به نقاط مختلف کشور فرستادیم، این گروه‌ها موظف هستند نتیجه بازرسی‌های خود را به صورت گزارش‌های کامل به دبیرخانه ستاد اطلاع دهند. سپس این تخلفات بسته به نوع تخلف به سازمان یا وزارتخانه مربوطه ارجاع داده شده و در سریع‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی می‌شود. وی با بیان این‌که این بازرسی‌ها در دو مرحله انجام خواهد شد، اضافه کرد: در طول ایام نوروز هم این اکیپ‌های بازرسی با جدیت مشغول فعالیت هستند.

نعمتی درباره پیگیری تخلفات و رسیدگی به شکایات مردمی گفت: به هر حال زمان رسیدگی به تخلفات به نوع آن بستگی دارد، اما ما اطلاعیه‌ای هم در زمینه گرانفروشی صادر کردیم که برای برخورد با این تخلف، شدیدترین قانونی را که در این زمینه وجود دارد، اعمال می‌کنیم. این اطلاعیه البته در سطح کشور در روزنامه‌ها منتشر شده و به اطلاع عموم رسیده است. وی ادامه داد: همه واحدها و مراکز اقامتی موظفند نوع خدمات خود را با توجه به نرخی که مصوب شده به اطلاع مشتری برسانند، ما این مورد را هم پیش از این اعلام کرده‌ایم و این اکیپ‌های بازرسی برای همین منظور به سراسر کشور اعزام شده‌اند.

نعمتی با تأکید بر این‌که به همه شکایات مردمی در ایام نوروز رسیدگی می‌شود، گفت: ما گزارش موضوع بیشترین شکایات مردمی را در سال‌های گذشته آماده کرده و به موقع اعلام می‌کنیم. در ضمن در زمینه ساماندهی مراکز اقامتی و بویژه خانه‌های شخصی هم جدیت لازم را به خرج خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha