شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از کار و فعالیت‌های روزمره‌تان خسته شده باشید و بخواهید برای چند روز هم که شده، در دامان طبیعت و محیطی به دور از شهر استراحت کنید. به شما حق می‌دهیم! آخرین تحقیقات محققان هم حاکی از آن است که چند سفر کوتاه در طول سال می‌تواند تاثیر به‌سزایی در کاهش استرس و بهبود راندمان کاری داشته باشد.

تاثیر رفتن به طبیعت بر سلامت روح و روان

اگر فرصت نشده که در تعطیلات نوروز خودتان را به دامان طبیعت بسپارید، تعطیلات این آخر هفته فرصت خوبی است تا چمدان‌هایتان را ببندید، چند روزی بی‌خیال زندگی شهری و دغدغه‌هایش شوید و راه سفر را در پیش بگیرید. خبر خوب این است که در این روزها، شهرهای شمالی و طبیعت اطرافشان نسبت به تعطیلات عید خلوت‌تر شده‌اند و شما می‌توانید به دور از ترافیک و شلوغی جاده، شمال را به عنوان اولین سفر امسالتان انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید از سایت شب برای اجاره ویلا شمال کمک بگیرید و بهترین گزینه‌ها را با توجه به سلیقه خود و اطرافیانتان انتخاب نمایید.

رفتن به طبیعت زیبای شمال ایران

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به شمال، استان مازندران است! منطقه‌ای وسیع و سرسبز با کوه‌های پردرخت و دریایی آبی که همه جور امکاناتی هم برای مسافران در آن وجود دارد. بیخود نیست که مازندران هر سال پذیرای مسافران مختلف از گوشه و کنار کشور و حتی جهان است. رزرو ویلا در مازندران بهترین راه برای تجربه ی یک اقامت بی نظیر می باشد،شما می تواندی به سادگی برای اجاره ویلا مازندران خود بصورت آنلاین اقدام کنید.

بد نیست که بدانید استان مازندران یکی از پرجمعیت‌ترین و متراکم‌ترین مناطق ایران از لحاظ جمعیتی است و چیزی حدود ۲۲ شهرستان دارد. البته که مازندران تنها به طبیعت سرسبزش مشهور نیست و تاریخ غنی این منطقه باعث شده است تا در این محدوده آثار باستانی متعددی هم برای بازدید گردشگران وجود داشته باشد. با این حال قصد ما این است که امروز با شما بیشتر درباره طبیعت مازندران صحبت کنیم و به شما بگوییم که در این خطه ناب، چه طبیعت بکر و منحصربه‌فردی انتظار مسافران را می‌کشد.

روستای جواهرده، اولین مقصد شمال گردی

از میان تمام جاهای دیدنی مازندران، حساب جواهرده از دیگر مناطق این استان جداست. روستایی که در ارتفاعات رامسر واقع شده و در بیشتر روزهای سال، خانه و پناهگاه ابرهای سرگردان می‌شود. این روستای بکر یکی از زیباترین ییلاق‌های شمال است و مانند اسمش، همچون جواهری سبز در کوهپایه‌های رامسر می‌درخشد. بهترین گزینه برای اقامت، اجاره سوئیت ارزان  در رامسر می‌باشد، شما می‌توانید برای اجاره ویلا رامسر به صورت انلاین اقدام کنید.

تاثیر رفتن به طبیعت بر سلامت روح و روان

روستای جواهرده در حوالی جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته و به همین دلیل در دشت‌های گوشه و کنارش، انبوهی از درختان راش، شاه بلوط، اقاقیا، شمشاد و گیاهانی همچون سرخس و گل گاوزبان رشد می‌کنند. البته که در خود روستا هم باغ‌های میوه فراوانی وجود دارد و مسافران می‌توانند در اواخر بهار ببینند که چطور اهالی جواهرده با چیدن سیب ترش، گلابی، گردو، پرتقال و نارنگی از میان درختان، به گذران زندگی مشغولند. 

علاوه بر طبیعت و جاذبه‌های موجود در روستا، دیدنی‌های دیگری هم در گوشه و کنار جواهرده وجود دارند که سر زدن به آن‌ها خالی از لطف نیست. مسجد آدینه، مقبره شاه یحیی، گورهای تاریخی گبری، آبشارها، چشمه‌ها و قله‌های طبیعی از جمله این دیدنی‌ها هستند.

برای بازدید از جواهرده، بعد از گذشتن از بازار شهر رامسر به سه راهی فلسطین خواهید رسید. از این سه راهی، مسیر خود را به ‌سمت جنوب شهر ادامه دهید تا به جاده جواهرده برسید. فراموش نکنید که برای ورود به روستای جواهرده باید ورودی پرداخت کنید که مقدار آن بسته به زمان سفرتان متغیر خواهد بود.


فواید رفتن به طبیعت و لذت از جاذبه‌های بکر شمال

بعد از اینکه در جواهرده به طبیعت گردی پرداختید و با مردم خونگرم روستا آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم که مسیرتان را به سمت سوادکوه کج کنید و به یکی از ناب‌ترین و بکرترین دریاچه‌های مازندران سر بزنید! منظورمان دریاچه شورمست است که برخلاف بسیاری دیگر از دریاچه‌های مازندران که در میان درختان و جنگل‌ها قرار گرفته‌اند، در ارتفاعات سوادکوه دیده می‌شود. 

تاثیر رفتن به طبیعت بر سلامت روح و روان

آب تمیز و زلال دریاچه، درختان سر به فلک کشیده و چشم اندازهای بکر و دیدنی اطراف، باعث شده است تا شورمست به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در مازندران شناخته شود. خبر خوب این است که در اطراف دریاچه شورمست کلبه‌هایی برای اقامت مسافران نیز وجود دارد! البته که گردشگران می‌توانند با داشتن کیسه خواب، چادر و لوازم کمپینگ، در کنار دریاچه اقامت کرده و یک تجربه هیجان انگیز را به خاطرات خود اضافه کنند. 

فراموش نکنید که امکان قایق سواری هم برای گردشگران مهیا شده است و مسافران می‌توانند برای دقایقی روی آبهای آرام شورمست از این تفریح جذاب لذت ببرند. دریاچه شورمست در شهرستان سوادکوه، ۶ کیلومتری شهر پل سفید قرار گرفته و بهترین زمان بازدید از آن بهار و تابستان است.

گشت و گذار و طبیعت گردی در منطقه حفاظت شده ناز

یکی دیگر از جذابیت‌های طبیعت‌گردی، تماشای گونه‌های نایاب و کمیاب حیواناتی است که در گوشه و کنار دشت‌ها و جنگل‌های مازندران زندگی می‌کنند. پس اگر دوست دارید در این سفر درباره حیات وحش مازندران هم بیشتر بدانید و با گونه‌های متفاوت جانوری و گیاهی این منطقه آشنا شوید، می‌توانید دشت ناز را انتخاب کنید!

تاثیر رفتن به طبیعت بر سلامت روح و روان

دشت ناز پناهگاهی طبیعی برای حفاظت از حیوانات و حیات وحش مازندران است که در ۲۹ کیلومتری شهر ساری قرار دارد. منطقه‌ای کوهستانی و پوشیده از درخت که در آن بیش از ۴۴۷ گونه گیاهی و ۲۰ گونه جانوری زندگی می‌کنند.گوزن زرد، گربه جنگلی، مارال و پرندگانی از جمله عقاب، کبوتر جنگلی، شوکا و قرقاول از معروف‌ترین حیواناتی هستند که در حین گشت و گذار در این منطقه به چشم می‌آیند.

جالب است که بدانید دشت ناز بعد از کویر لوت، دومین اثر بزرگ طبیعی ایران محسوب می‌شود و در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است. این پناهگاه در جاده گهرباران ساری قرار دارد و از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha