سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص طرح جمعیت و تعالی خانواده گفت: این طرح به منظور بررسی آن، به اداره قوانین مجلس ارسال شده است.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده اظهار داشت: طرح سیاست جمعیتی قبل از اینکه به اداره قوانین برود در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت که پس از بررسی بازهم به این کمیسیون ارجاع داده می شود.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: تلاش ما بر این است که این طرح پیش از شروع سال جدید در صحن علنی مطرح شود اما بعید می دانم بررسی نهایی طرح افزایش جمعیت به سال 92 برسد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: طرح جمعیت و تعالی خانواده از اولویت های اصلی نمایندگان است. این طرح، طرح جامعی است که مورد بحث و بررسی قرار داده و این طرح در چهار فصل اهداف، کاهش سن ازدواج، آسیب کاهش جمعیت و کاهش میزان طلاق و حمایت از فرزندآوری جمع بندی شده است.
خردادماه سال 92 پیش‌نویس طرح جمعیت و تعالی خانواده با هدف رسیدن به نرخ باروری 2.5 تا سال 1404 تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.
این در حالی است که طبق اعلام کارشناسان، نرخ باروری، میانگین تعداد فرزندانی است که یک زن در طول زندگی‌ اش به دنیا می‌ آورد. این نرخ در سال 91، به ازای هر زن ایرانی 1.7 فرزند بوده و همچنان رو به کاهش می‌ رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha