یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 112885

متخصصان قلب تاکید کردند مصرف مکمل‌های حاوی روغن زیتون به کاهش اثرات منفی آلودگی هوا بر عروق خونی کمک می‌کند.

سلامت نیوز: متخصصان قلب تاکید کردند مصرف مکمل‌های حاوی روغن زیتون به کاهش اثرات منفی آلودگی هوا بر عروق خونی کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان، در این بررسی آزمایشگاهی پزشکان مشاهده کردند تاثیر سوء آلودگی هوا بر عملکرد جداره رگ‌های خونی افرادی که روغن زیتون مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که از روغن ماهی استفاده کرده یا هیچ نوع روغنی مصرف نمی‌کنند به مراتب کمتر است.

در این مطالعه 42 فرد سالم با میانگین سنی 58 سال شرکت داشتند که در مدت چهار هفته روزانه سه گرم روغن زیتون یا ماهی مصرف کرده یا از هیچ روغنی استفاده نکرده بودند. همچنین متخصصان عملکرد سلول‌های جداره رگ‌های خونی را پس از آنکه داوطلبان مدت‌ دو ساعت در معرض آلودگی مصنوعی قرار گرفتند بررسی کردند.

دکتر‌ «های‌یان تانگ» از آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا گفت: آلودگی می‌تواند موجب شود لایه داخلی رگ‌های خونی عملکرد خود را به درستی انجام ندهد که خطر تشکیل پلاک داخل رگ‌ها را تشدید می‌کند. با این حال گروهی از متخصصان معتقدند از آنجا که گستره انجام این تحقیق محدود بوده نمی‌توان به نتیجه قطعی در مورد تاثیر احتمالی مکمل‌های روغن زیتون بر عملکرد جداره رگ‌های خونی دست یافت.


 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha