پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12044

وضعیت پوست انعکاسی از کیفیت سلامت شماست. در واقع پوست شما تابلوی نقاشی بدن شماست و مسلما ارزشمندترین دارایی بدن است. برای داشتن پوستی سالم و زیبا، باید عادت های سالم زندگی را توسعه داد.

رمز داشتن پوست شفاف

بعضی از این عادت های سالم و موثر برای داشتن پوست شفاف و صاف عبارتند از:
1- نوشیدن آب کافی: مقدار پیشنهادی برای مصرف روزانه آب 32 تا 48 انس  پیشنهاد شده است.
2- تمیز کردن و مرطوب نگه داشتن پوست: دوبار در روز ، پوست صورت را شستشو دهید؛ یکبار صبح هنگام و یکبار در شب ، قبل از رفتن به رختخواب. بعد از شستن پوست ، از مواد مرطوب کننده و شیرپاک کن استفاده کنید. شیر پاک کن یا سایر مواد پاک ساز صورت باعث زدودن باقی مانده چربی، کثیفی و آرایش از سطح پوست می شود. مرطوب کردن ، حتی برای پوست های چرب نیز لازم است. بنابر این از مرطوب کننده های مناسب نوع پوست خود(چرب، معمولی،خشک)استفاده کنید.
3- اجتناب از نور خورشید: در طول زمان، قرار گرفتن در مقابل نورخورشید باعث ایجاد انواع آسیب های پوستی ناشی از اشعه فرابنفش خورشید مثل چین و چروک، تغییر رنگ ، کک مک، ایجاد زایده های پوستی مثل خال، یا سایر زواید سرطانی و...می شود. در حقیقت اغلب سرطان های پوستی ناشی از قرار گرفتن پوست در مقابل نور خورشید است. همیشه از کرم ضد آفتاب با SPF  مناسب(15 به بالا) استفاده کنید.
4- برای درمان مشکلات پوستی حتما به پزشک متخصص رجوع کنید: پوست صورت به طور کامل و بی نقص باقی نخواهد ماند. ممکن است خشک یا چرب باشد یا مستعد جوش و آکنه یا سایر موارد. برای درمان این اختلالات بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید
5- از یک رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی کنید: داشتن رژیم غذایی سالم ، خالی از غذاهای سرخ کرده و چرب ، رمز داشتن پوست سالم است.
6- به معاینه پوست صورتتان بپردازید: در طول زندگی باید توجه کامل به تمام نقاط بدن از جمله پوست صورت داشت. داشتن آشنایی کامل با کیفیت پوست و تشخیص به موقع هر نوع تغییر غیرطبیعی پوست ، می تواند به درمان سریع و پیشگیری از سرطان و حفظ زیبایی کمک قابل توجهی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha