سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12438

به گفته رییس انجمن آلزایمر ایران به خاطر سپردن اعداد و شماره ها در فعال نگه داشتن مغز و پیشگیری از آلزایمر موثر است.

معصومه صالحی" رییس انجمن آلزایمر ایران در آستانه روز جهانی آلزایمر در گفت و گو با ایرنا گفت افراد باید به منظور فعال نگه داشتن مغز خود سعی کنند اعداد و شماره ها را از جمله شماره های تلفن را به خاطر بسپارند.
وی اضافه کرد این در حالیست که بیشتر افراد تمام شماره های تماس مورد نیاز را به اسم در گوشی های تلفن همراه خود ذخیره می کنند و تلاشی برای به خاطر سپردن شماره ها نمی کنند.
به گفته رییس انجمن آلزایمر ایران استفاده کمتر از ماشین حساب و به کارگیری مغز در انجام اعمال ریاضی در فعال نگه داشتن مغز موثر است.
صالحی با بیان اینکه علاوه بر شماره های تلفن ، شماره های دیگری نیز هستند که توجه به آنها در سلامت افراد موثر است گفت اعداد و شمار هایی که بیانگر فشار خون ، کلسترول و میزان قند خون افراد است به منظور آگاهی از وضعیت سلامت و پیشگیری از شدت برخی بیماری ها باید مورد توجه قرار گیرند.
رییس انجمن آلزایمر ایران توصیه کرد افراد باید به فعالیت های اجتماعی و گروهی توجه داشته باشند و با پرهیز از تنهایی و شرکت در کارهای اجتماعی همواه مغز خود را فعات نگه دارند.
وی گفت بیماری آلزایمر یک بیماری تحلیل برنده و پیش رونده قوای عقلانی سیستم عصبی مرکزی انسان است که منشاء آن ناشناخته بوده و درمان ریشه کن کننده آن نیز فعلاً در دسترس نیست.
رییس انجمن آلزایمر ایران گفت شمار مبتلایان به آلزایمر در ایران بین 300 تا 400 هزار نفر و در کل دنیا 24 میلیون و 300 هزار نفر تخمین زده می شود.
به گفته وی تغییرات متعددی در مغز بیمار رخ می دهد که باعث کوچک شدن مغز و نیز از بین رفتن سلولهای مغزی می شود و بجای آنها لکه های متعددی با اشکال خاصی به نام پلاکهای پیری می نشیند.
علامت دیگر بیماری وجود کلاف های ظریف مارپیچی شکل در سلولهای مغزی است که در نهایت سلولهای سالم را از بین می برد.
31 شهریورماه به عنوان روز جهانی آلزایمر نام گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha