به دنبال ممنوعیت واردات بیش از 30 داروی تولید شرکت داروسازی "رنبکسی" هند به آمریکا به علت عدم رعایت استانداردهای تولید، سهام این شرکت سقوط کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه ، رنبکسی که شرکت ژاپنی دایچی سانکیو آن را خریداری کرده است، از این اقدام اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا(اف دی ای) ابراز تاسف کرده است.
رنبکسی طی بیانیه ای به بورس سهام مومبایی اعلام کرد که به تمام نگرانیهای اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا پاسخ داده و گمان می کرد پیشرفت هایی حاصل شده است.
اخبار مربوط به این تصمیم اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا، سهام شرکت رنبکسی را 54/10 درصد یا 8/42 روپیه کاهش داد. این شرکت بزرگترین شرکت تولید کننده داروهای ژنریک هند و یکی از بزرگترین تامین کننده های داروهای ژنریک در بازار آمریکا است.
در سال مالی گذشته حدود یک چهارم کل درآمد رنبکسی از محل فروش دارو به آمریکا بدست آمد.
اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا، نقص در فرایندهای تولید دارو را علت تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت واردات این شرکت اعلام کرد.
این شرکت اعلام کرد چنانچه فرصت بررسی مسائل فراهم شود به همکاری با اف دی ای برای حل مسائل باقیمانده ادامه می دهد.
براساس دستور اف دی ای، فقط کپسول های خوراکی گانسیکلوویر که یک داروی ضدویروسی است مستثنی شده است.
شرکت رنبکسی که تنها تامین کننده این دارو است اجازه عرضه این دارو را به آمریکا خواهد داشت و مسئولان آمریکایی نظارت ویژه ای برای تضمین حل مشکلات تولید انجام خواهند داد.
این اداره قصد ندارد داروهای موجود در بازار را جمع آوری کند زیرا هیچ شواهدی تا به امروز دال بر اینکه راباکسی فراورده های معیوب ارسال کرده است وجود ندارد.
ژوییه گذشته وزارت دادگستری آمریکا پرونده ای را در یک دادگاه فدرال مریلند گشود و در آن شرکت رنبکسی را به جعل اسناد مربوط به یک تحقیق در مورد کیفیت داروهای تولیدی خود متهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha