مرد تبهکار با کرایه خودرو از آژانس‌ها به کلاهبرداری‌های سریالی دست می‌زد. این مرد به بهانه جابه‌جایی داروی گرانقیمت سناریوهای مجرمانه خود را اجرایی می‌کرد.

سلامت نیوز: مرد تبهکار با کرایه خودرو از آژانس‌ها به کلاهبرداری‌های سریالی دست می‌زد. این مرد به بهانه جابه‌جایی داروی گرانقیمت سناریوهای مجرمانه خود را اجرایی می‌کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند،١١ تیرماه کلاهبرداری عجیبی پیش روی کارآگاهان قرار گرفت. وقتی زوایای پنهان این پرونده فاش شد که یک راننده خودرو آژانس به کلانتری ١٧٥ باقرشهر رفت و پرده از جزییات ماجرا برداشت.
این مرد به کارآگاهان گفت: «١١تیرماه مردی بنام مصطفی فراهانی با آژانس کرایه اتومبیل تماس گرفت و برای چند ساعت درخواست ماشین کرد؛ از آنجایی‌که نوبت من بود، به نشانی یک آدرس در منطقه باقرشهر – خیابان کاشانی حرکت کردم.
در مسیر رفتن به سمت خیابان کاشانی بودم که آقای فراهانی تماس گرفت و ادعا کرد که قرار است تا داروی گرانقیمتی را تحویل گرفته و برای او برسانم؛ درخواست کرد تا مبلغ ١١٠‌هزار تومان از پول دارو را که هنوز تسویه نشده بود پرداخت کنم تا در زمان تحویل دارو به وی، مبلغ١٣٠‌هزار تومان به همراه پول کرایه خودرو از ایشان تحویل بگیرم.»
مالباخته در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «در زمان تحویل دارو، راکب یک موتورسیکلت یک بسته حاوی دارو که در داخل ظرف یخ قرار داشت به من تحویل داد؛ راننده موتور تأکید کرد که داروی داخل بسته‌بندی یک داروی گرانقیمت و کمیاب است که باید هرچه سریع‌تر از سوی بیمار تزریق شود؛ پس از آن نیز درخواست تسویه حساب مابقی پول دارو را کرد. من نیز بنا به قراری که با آقای فراهانی گذاشته بودم مبلغ ١١٠‌هزار تومان را به این شخص پرداخت کردم.»
مالباخته درخصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری نیز به کارآگاهان گفت: «پس از گرفتن بسته حاوی دارو، به نشانی محل تحویل دارو در سیدخندان – خیابان دبستان مراجعه کردم اما هرچه به دنبال آدرس و نشانی دقیق محل گشتم، چنین محلی را پیدا نکردم؛ با تلفن آقای فراهانی تماس گرفتم اما تلفن همراهش خاموش بود؛ با آژانس تماس گرفتم و آنها نیز پس از بررسی سوابق دفتر آژانس اعلام کردند که آقای فراهانی از مشترکین ثبت‌نام شده آژانس نیست؛ نهایتا بسته حاوی دارو را باز کرده و متوجه شدم که تمامی اظهارات راکب موتورسیکلت و آقای فراهانی مبنی بر کمیاب بودن و قیمت بالای دارو تنها دروغی برای فریب بنده بوده و داروی داخل بسته از نوع داروهای بسیار رایج و معمولی چند‌هزار تومانی است.
بررسی‌های پرونده نشان می‌داد که این کلاهبرداری به صورت سریالی به بهانه تحویل دارو از رانندگان آژانس خودرو و پیک‌های موتوری انجام می‌شود.
وقتی شاکیان پرونده چهره رایانه‌ای مرد تبهکار را ترسیم کردند این سرنخ قوت گرفت که تمامی کلاهبرداری‌ها توسط یک نفر انجام شده و به احتمال بسیار زیاد همین شخص نیز قبل از حضور در محل تحویل دادن دارو به مالباختگان، در سوی دیگر خود را به‌عنوان متقاضی دارو اعلام کرده و هویت‌های فراهانی و ...، همگی جعلی هستند.
با توجه به شیوه و شگرد استفاده‌شده در کلاهبرداری‌ها، اطلاع‌رسانی موضوع به‌همراه ارایه آموزش‌های لازم به تعدادی از آژانس‌های خودرو و همچنین دفاتر پیک‌های موتوری ارایه شد تا در صورت داشتن تماس‌های مشابه بلافاصله موضوع را به پلیس آگاهی یا مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ اطلاع دهند.
سوم آبان ماه بود که مردی با دفتر آژانس واقع در منطقه کهریزک تماس گرفت و برای انتقال یک بسته دارو، درخواست یک خودرو کرد.
با توجه به ارایه آموزش و اطلاع‌رسانی انجام‌شده به دفاتر کرایه اتومبیل به‌ویژه در مناطق «کهریزک» و «باقرشهر»، متصدی آژانس موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری ١٧٠ کهریزک اعلام کرد؛ مأموران پلیس وارد عمل شدند و راکب موتورسیکلت را در «شهرک پیام»  دستگیر کردند.
« علی اصغر » ٣٠ ساله وقتی پیش روی کارآگاهان ایستاد چاره‌ای جز اعتراف ندید. او به کلاهبرداری‌های سریالی اعتراف کرد.
با توجه به ادعاهای متهم به کلاهبرداری در مناطق مختلف شهر تهران و شناسایی متهم از سوی دهها مالباخته و احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند، بازپرس پرونده با انتشار بدون پوشش تصویر از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha