یک نماینده مجلس گفت: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور باید مانع تبلیغات رسانه ای تنقلات غذایی ناسالم و هله هوله های غذایی درصدا و سیما شود.

دکتر عوض حیدر پور در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز، اظهار داشت: تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، تهیه و اجرایی برنامه های آموزشی لازم به منظور ارتقای فرهنگ و سوء تغذیه جامعه و تنظیم برنامه ایمنی غذا، از اهداف اصلی برنامه چهارم توسعه کشور است.

وی  با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف فوق، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی درکشور ایجاد شد، افزود:حذف کامل تبلیغات  رسانه ای چیپس، پفک و دیگر هله هوله های غذایی از تصمیمات اصلی مسئولین کشور درطول اجرای  برنامه چهارم توسعه کشور بود که تاکنون در این زمینه موفق عمل نکرده ایم.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: واگذاری سهام کارخانجات دولتی به کارگران و سهام این مراکز به اقشار ضعیف جامعه در قالب سهام عدالت درراستای استقرارعدالت و ثبات اجتماعی درطول برنامه چهارم توسعه کشور به اجرا در آمد.

 حیدرپور تصریح کرد: دولت به منظور کاهش فقر و محرومیت و نابرابری اجتماعی و اقتصادی و کاستن فاصله درآمدی بین اقشار مختلف جامعه، طرح جامع فقرزدایی و عدالت اجتماعی را براساس طرح تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه ها اجرا کرد.

وی با بیان اینکه دولت در ایجاد عدالت اجتماعی درحوزه سلامتی مردم هنوز به موفقیت نرسیده است تصریح کرد: طرح تامین امنیت غذایی وسوء تغذیه که از بحرانی ترین موضوعات جامعه پزشکی است و بهره مندی خانواده ها از سبد غذایی سالم و کامل در طول برنامه چهارم توسعه کشور با موفقیت اجرا شد.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم گفت: براساس ماده هشتاد و هشت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ،تصادفات جاده ای در صورت ایجاد جاده های دوخطی و چهارخطی و راه اندازی شبکه فوریت های پزشکی و رعایت استاندارهای امنیت در جاده ها قابل پیشگیری است.

حیدرپور خاطر نشان کرد:بیست ماده از طرح اجرایی امنیت سلامت برنامه چهارم به برنامه پنجم توسعه کشور موکول شد که باید به طور جدی دنبال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha