با وجود که این روزها مصرف قرص های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش چشمگیری پیدا کرده است اما این داروها گاهی اعتیاد آور هستند ومعمولا نیز مصرف زیاد آنها عوارض جانبی به دنبال دارد.برای کاهش درد جایگزین های مناسب و طبیعی مسکن های شیمیایی وجود دارند که می توان آنها رادر آشپزخانه هر خانه ای پیدا کرد.

10 مسکن طبیعی برای دردهای قاعدگی

به گزارش سلامت نیوز شاید شما هم دردهای قاعدگی را تجریه کرده باشید. دردهای قاعدگی برای بعضی از خانم ها تا اندازه ای دردناک است که نه خواب راحت دارند و نه می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند. اکثر افراد دراین شرایط مصرف انواع قرص های مسکن را انتخاب می کنند؛ غافل از اینکه مصرف بیش از حد قرص های مسکن عوارضی دارد که از دردهای قاعدگی هم دردناک تر است.

برای کاهش دردهای دوران قاعدگی چه باید کرد؟ خوب  است بدانید راه بهتر و بی خطری به نام « طب سنتی » برای کاهش  دردهای قاعدگی وجود دارد. اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید با استفاده از طب سنتی شدت این دردهای کلافه کننده را کاهش دهید، گفت وگوی ما را با دکتر روشنک مکبری نژاد ، متخصص طب سنتی و استادیار دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را بخوانید.
 

درد قاعدگی چیست؟

درد قاعدگی عبارت است از بروز درد شدیدی هنگام عادت ماهیانه که مانند دل پیچه است و اغلب در سطح زیر و وسط شکم ایجاد می شود. البته ناحیه شیوع درد در هر خانمی متفاوت است، گاهی این دردها تا زیر کمر وحتی کلیه های فرد را  فرامی گیرد و ممکن است از یک تا دو روز قبل از قاعدگی شروع  شود وتا 4 روز طول بکشد. البته این دردها نظم خاصی ندارد و شدت و محل آن در هر فرد و در هر ماه متفاوت است. این دردها که از نوع کوفتگی هستند، گاهی اوقات آن قدر شدیدند که فرد مجبور می شود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد.

دردهای قاعدگی همراه با علائم متفاوتی هستند، مانند تهوع ، سردرد، خستگی ، کسالت ، اسهال ، استفراع و ... در واقع با وجود این دردها قاعدگی برای برخی خانم ها تبدیل به یک فاجعه ماهانه می شود.

طبق گفته دکتر مکبری نژاد، دردهای قاعدگی به دو نوع اولیه و ثانونه تقسیم می شوند. درد های اولیه دردهای معمول و رایج هستند که خیلی شدید نیست و قابل تحمل وکنترل است اما دردهای ثانویه که بسیار شدید هستند ومعمولا با هیچ مسکنی تسکین پیدا نمی کنند، خطرناکند ونیاز به معاینه پزشک دارد. همچنین ممکن است علت دردهای قاعدگی ثانونه بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز باشد.

برای کنترل درد های قاعدگی چه کنیم ؟

معمولا هر دردی درمان مخصوص به خود را دارد. دردهای دوران قاعدگی هم از این قاعده مستثنی نیستند و راه های بی ضرری برای درمان آنها وجود دارد. استادیار دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره می گوید: «به دلیل از دست رفتن خون در دوران قاعدگی و از آنجایی که خون از نظر پزشکی طبعی گرم دارد بنابراین از دست رفتن خون باعث سردی بدن می شود. پس باید تدابیری برای جلوگیری از این سردی انجام شود.»

وی با اشاره به تغییر عادات غذایی در دوره عادت ماهیانه ادامه می دهد: «در دوران عادت  ماهیانه توصیه می شود از مصرف برخی خوارکی ها که طبعی سرد دارند، مانند انواع ترشی و سبزیجات ، سالاد، سرکه، سرکه، خیار ، گوجه فرنگی و... پرهیز شود یا میزان مصرف آنها را به کمترین حد ممکن رساند. در مقابل از موادی تغذیه شود که در عین گرم ومفید بودن، به راحتی در دسترس است؛ مانند حلوا، زنجیل دم کرده، چای زنجیل و چای بابونه. چرا که تحقیقات ، تاثیر مثبت این مواد را در کاهش دردهای قاعدگی ثابت کرده است. به طور کلی باید اوضاع عمومی بدن با استفاده از مواد مغذی رایج تقویت شود.»

10 مسکن طبیعی برای دردهای قاعدگی

به جز تغذیه چه راه های دیگری وجود دارد؟

ممکن است تغییر عادات غذایی برای برخی اشخاص امری سخت و نشدنی باشد اما جالب است بدانید طب سنتی برای این افراد هم نسخه های موثر دارد تا دوران عادت ماهیانه را قابل تحمل کند. دکتر مکبری نژاد به این پرسش که به جز تغییر عادات غذایی، طب سنتی چه راه های دیگری را برای کاهش دردهای قاعدگی پیشنهاد می کند، پاسخ می دهد:  «طب سنتی همچنین برای کاهش دردهای قاعدگی کارهای موضعی مانند روغن مالی را پیشنهاد می کند. برای این کار فرد باید نواحی رحم را روغن گرم بمالد. البته بهترین و موثرترین حالت این است که از یک تا دو روز قبل از شروع قاعدگی به روغن مالی یا مصرف تغذیه خاص شروع شود.»

 وی ادامه می دهد: استفاده از باد کش نیز مفید است. زیرا بادشکن باعث افزایش خون رسانی و گرم کردن نواحی مورد نظر می شود. همچنین توصیه می شود فرد در این دوران از استرس دوری کند و به انجام ورزش های ملایم مانند پیاده روی ونرمش های خاص بپردازد.

اگر میزان خونریزی زیاد است به پزشک مراجعه کنید؛ میزان زیاد خونریزی مشکل دیگری است که ممکن است بسیار از افراد در دوران قاعدگی به آن دچار شوند که دکتر مکبری نژاد در مورد آن نیز می گوید: «خونریزی در دوران عادت ماهیانه تا حدی طبیعی است، اما اگر فرد احساس کند میزان خونریزی از حد معمول بیشتر است باید حتما به پزشک مراجعه کند. پزشک از افرادی که خونریزی زیادی دارند شرح حال می گیرد. سپس از طریق آزمایش هورمونی علت آن را تشخیص می دهد. بعد از مشخص شدن علت ، درمان صحیح تجویز می شود بنابراین تا علت اصلی میزان زیاد خونریزی مشخص نشود نمی توان درمان قطعی برای آن صادر کرد.»

شمسایی، کارشناس مامایی و متخصص طب سنتی هم در ادامه در خصوص روش‌های درمان قاعدگی دردناک به خبرنگار سلامت نیوز گفت: «بخشی از روش‌های درمانی، دارویی و برخی دیگر با تغییر سبک زندگی به بیماران کمک می‌کنند. اصلاح سبک زندگی با بهبود تغذیه، کاهش استرس و خواب به موقع صورت می‌گیرد. استرس باعث کاهش خون رسانی به بافت رحم  و در کل باعث غلظت خون می‌شود، برای پیشگیری از استرس مصرف شیرینی‌جات و غذاهای سرخ کردنی باید محدود شود و مصرف الکل و دخانیات قطع شود. علاوه براین از دو هفته مانده به قاعدگی، روزی سه مرتبه دمنوش، گل بابونه، گل گاوزبان، بادرنجبویه و پونه  به همراه لیموی تازه بهتر است مصرف شود این دمنوش به رقیق شدن خون کمک کرده و استرس را کاهش می‌دهد. بی خطر ترین دارویی که برای افراد در دوران قاعدگی توصیه می‌شود، دمنوش گل " بابونه" است که باید روزی سه مرتبه از ده روز مانده به پریود استفاده شود. مصرف سوماق برای کاهش میزان خونریزی موثر است، به این صورت که یک قاشق غذاخوری سوماق را باکمی عسل مخلوط کرده و روزی سه مرتبه مصرف کنند و یا سوماق را روی برنج ریخته میل کنند.»

شمسایی ضمن اشاره به این نکته که درمان دارویی با تجویز مسکن‌های ضد التهابی مانند " ایبوبروفن 200" و" مفنامیک اسید" صورت می‌گیرد، توصیه کرد:  این داروها بهتر است با آب فروان و با معده پر مصرف شوند، کسانی که " ایبوبروفن" مصرف می‌کنند نباید از داروهای رقیق کننده خون استقاده کنند، داروی دیگری که برای قاعدگی موثر است، داروی " ناپروکسن" است.برخی مواقع داروهای ضد بارداری کمک زیادی به این قضیه کرده و با کاهش خونریزی، تولید لخته و درد به بیماران کمک می‌کند.

شمسایی افزود: «استراحت، به پهلو خوابیدن ، استفاده از کیسه آب گرم در ناحیه شکم و روغن مالی با استفاده از روغن‌های گرم نظیر، روغن سیاهدانه، بادام تلخ، بابونه و زنجبیل به ناحیه ناف روزی سه مرتبه در تسکین درد بسیار موثر است.گرما باعث افزایش انبساط در سطح ناحیه شکم می‌شود و این قضیه باعث شل شدن عضلات و خونرسانی بیشتر می‌شود و جریان خون رسانی بهتری در بافت رحم صورت می‌گیرد و به همین دلیل درد کمتر خواهد شد. در ایام قاعدگی بهتر است مصرف نمک محدود شود، از مصرف غذاهای غلیظ و شور پیشگیری شود، همچنین مصرف قهوه و چای غلیظ باید محدود شود. علاوه بر این ورزش و انجام حرکات اصلاحی باعث تقویت عضلات لگن می‌شود و بخصوص خون رسانی به بافت لگن و رحم را به بیشترین حد می‌رساند در نتیجه قاعدگی دردناک نمی‌شود و بر طبق آمار نشان داده شده که ورزشکاران بیشتر از سایرین قاعدگی‌های بدون درد را تجربه می‌کنند.»

این متخصص طب سنتی در رابطه با پرهیزات غذایی در دوران کرونا اظهار داشت: «توصیه می‌شود خانم‌ها از دو هفته قبل از قاعدگی از مصرف غذاهای غلیظ و سرد مانند انواع لبنیات، سالادها، قارچ، عدس بادمجان، خرما، گردو و کشک پرهیز کنند. مصرف ترشیجات و اغذیه تند در این دوران منع دارد چرا که باعث خشک شدن رحم و بدن می‌شود در نتیجه درد بیشتری ایجاد می‌شود؛ علاوه بر این موارد خانمها بهتر است در محیط سرد قرار نگیرند، مصرف سوپ ساده بخصوص سوپ جوجه در این ایام توصیه می‌شود و اگر دچار خون ریزی به شکل لخته هستند از مصرف آب هویج غافل نشوند چرا که هر اندازه لخته بیشتر از دست برود میزان آهن بدن کمتر خواهد شد، بنابراین وجود لخته در خون پریود نشانه خوبی نیست و باید پیشگیری شود.»

وی ضمن اشاره به این نکته که اگرچه مصرف مکمل‌ها در دوران قاعدگی تأثیر زیادی در کاهش عوارض دارند تصریح کرد : ما در کشوری هستیم که بهترین مواد غذایی طبیعی را در اختیار داریم و می‌توانیم از آنها بهره بگیریم اما مصرف مکمل‌هایی نظیر روی، منیزیم، ب 1 300 یک روز در میان به مدت یک ماه برای کاهش اسپاسم عضلات بسیار کمک کننده خواهد بود.

10 مسکن طبیعی درد


با وجود که این روزها مصرف قرص های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش چشمگیری پیدا کرده است اما این داروها گاهی اعتیاد آور هستند ومعمولا نیز مصرف زیاد آنها عوارض جانبی به دنبال دارد.جیمزان. دیلارد، نویسنده  مقاله «چاره درد های مزمن» می گوید: برخی از قرص های مسکن نمی توانند دقیق بروز درد را حذف کنند. همچنین مهن نیست پزشکان چقدر داروی مناسبی را برای کاهش درد تجویز کنند چون به هر حال افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند به طور کامل تسکین نمی یابند .

به گزارش پریونشن، دیلارد همچنین اظهار داشت: برای کاهش درد جایگزین های مناسب و طبیعی مسکن های شیمیایی وجود دارند که می توان آنها رادر آشپزخانه هر خانه ای پیدا کرد. برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب ، مسدود ساختن سیگنال های درد وحتی درمان بیماری های نهفته قادرند درد را ز بین ببرند که برخی از انواع موثر آنها عبارتنداز:


1-    گیلاس: ترکیب های موجود در گیلاس با نام « آنتوسیانین » در واقع آنتی اکسیدان های قوی هستند که به دو طریق شدت درد را کاهش می دهند. این ترکیب ها با متوقف کردن پیشرفت التهاب و با از بین بردن آنزیم های درد مانند مسکن های آسپرین و ناپروکسن عمل می کنند و در تسکین درد نقش دارند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که هنگام مصرف صبحانه یک کاسه گیلاس بخورند، التهاب در بدن  آنان 25 در صد کاهش می یابد.
2-    زنجیل : این گیاه ریشه ای و تند، تسکین دهنده سنتی درد دل ، رفع دریازدگی و حالت تهوع است.این گیاه که ویژگی آسپرین و ضد التهابی دارد می تواند در تسکین دردهای ماهیچه ای ، آرتریت و میگرن موثر باشد .
3-    فلفل قرمز: این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین » است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر به حساب می آید.
4-    گوشت ماهی: مصرف ماهی هایی که حاوی مقدار پایینی جیوه هستند و در عین حال حجم بالایی اسید چرب امگا- 3 دارند در تسکین در موثر است. امگا 3 در بهبود جریان خون و کاهش التهاب رگ های خونی و عصبی تاثیر دارد اما برای افزایش تاثیر آن لازم است از مکمل ها نیز استفاده شود .
5-    زرد چوبه: ازاین ادویه سال هاست که برای کاهش درد و بهبود فرآیند گوارش غذا استفاده می شود اما طبق بررسی کارشناسان ، زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد،بدن را از تخریب بافتی و التهاب مفصل محافظت کرده واز عملکرد سلول های عصبی حمایت می کند .
6-    ماست: حدود 20 درصد مردم آمریکا به سندرم روده تحریک پذیرمبتلا هستند و در نتیجه دل درد نیز در آنان شایع است. به گفته پزشکان در ماست چندین باکتری وجود دارد که درکاهش درد و التهاب موثر هستند.
7-    قهوه: کافئین موجود در قهوه با تنگ کردن عروق خونی گشاد شده که بر اثر سر درد ملتهب می شوند از شدت درد می کاهد.
8-    نعناع: این گیاه از جمله مواد خوراکی است که از گرفتگی ماهیچه ای پیشگیری می کند و به همین دلیل عرق نعناع در تسکین دل درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.
9-    سویای سبز: در مطالعه ای که در دانشگاه اکلاهما انجام شده به گروهی از شرکت کنندگان 40 گرم پروتئین سویا وبه گروه دیگر پروتئین حاوی شیر داده شد که در پایان مطالعه مشخص شد مصرف پروتئین سویا نسبت به پروتئین حاوی شیر خاصیت مسکنی بیشتری دارد.
10-    آب میوه «قره قاط» : زخم های گوارشی ناشی از میکروبی موسوم به هلیکوباکتر پیلوری هستند که به بافت های حفاظت کننده جداره لوله گوارشی شامل معده یا روده کوچک حمله می کنند . آزمایشها نشان می دهد که می توان با نوشیدن آب قره قاط از بروز آن پیشگیری کرد. همچنین لازم است این نوشیدنی به صورت 100 در صد طبیعی و بدون افزدون شکر مصرف شود زیرا در صورت شیرین شدن حالت التهاب آور پیدا می کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصی ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    اگر همه ی موارد امتحان شد و بیماری هم که اشاره فرمودید نبود با این درد وحشتناک چه کنیم؟ این موضوع برای ن تقریبا شده یه کابوس.....!!!!!
    • behnaz ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
      بچه ها دمنوش تخم شوید بخووووورید عااااالیه
    • لیلی ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
      0 0
      من ازوقتی رفتم دانشگاه و خوابگاهی شدم دارم درد میکشم بعضی شبها از شدت درد کف راهروی خوابگاه دراز میکشیدم.الانم که متاهل شدم بازهم درد دارم طوری که آرزوی مرگ میکنم.خسته شدم از این همه درد ،شده از شدت درد12تا مسکن هم توی دو روز خوردم
  • حنا ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    وای من از درد هلاکم لامصب هفت روزش هم درد دارم بعضی ازین موارد امتحان کردم قبلا ولی فایده ای نداشت الان هم خیلی درد دارم
  • رزیتا ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    درد منم خیلی زیاده مخصوصا روز اول دوم اینقدر درد دارم که تبدیل به یه کابوس برام شده
    • اسرا ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
      0 0
      بچه ها همه نظراتتون خوندم اومدم کمکتون با یه درمان ساده اول اینکه بدنتون بشدت گرم نگه دارین دوم هم پونه سه چهارقاشق بریزین تو اب بزارین رو اجاق برا ده ذقیقه تا خوب غلیظ بشه ابش,بعدم جوشونده پونه رو باتو استگان بربزین ونبات توش حل کنید نوش جان کنید پونه معجزه میکنههههههههه اینو حتما امتحان کنید
  • مریم ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    واقعا نمیشه بدون مسکن من همیشه یخ میکنم و از درد به خودم میپیچم راه حل های طبیعی دیر جواب میده
  • من ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    90 36
    دمنوش بابونه بخورید همون موقع خوب میشید
    • haleh ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
      وااای دقیقااا ی کابوسه...شایدم بدتر..‌ من الان ۱۷ساله ک این دردو دارم و هیچ چیزی فایده نداشته...تنها چیزی ک راحتم میکنه از این عذاب قرص ژلوفن هست.چاره ای نیست...
  • کتی ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    من همه راه رو امتحان کردم و 13 ساله که این درد صبر منو سر اورده تو این 13 سال چندین بار به خاطر درد رفتم دکتر ولی گفتن مشکلی تو رحم نداری بعدش رفتم طب سنتی که واسم یه دارو درست کرد از بادام درختی و ارد برنج که هر روز صبح مثل فرینی درست میکردم و میخوردم و یه دم نوش که باید با عسل میخوردم چن ماهی راحت شدم لز درد حالا که 4 ماهه تموم شده و من نخوردم دوباره این درد شروع شده این این درد هر ماه 4 روز فشار قبر میکشم لطفا چاره پیدا کنید
  • یک دختر ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    آىییی خدا. ساعت ۲ نصفه شبه من دارم از درد به خودم میپیچم. ماست و ماهی هم که طبیعتش سرده.
  • حانیه ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    واااای من اصن نتونستم دیشب بخوابم خیلی دردم شدیده دارم دیوونه میشم گریم دراومده هرچی چایی نباتو چمیدونم چیزای گرم میخورم خوب میشه ولی دوباره بعد از مدتی شروع میشه
  • khatereh ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    من واقعا دچار دل دردای بدی میشمو تا سه روز خپب نمیشم هم کمر و هم زیر دلم درد میکنه
  • سمیرا ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    من هم درد وحشتناک داشتم یعنی از درد ناله میکردم دکتر رفتم یه کپسول هایی داد که روغن گل مغربی بود روغن زرد رنگ تو کپسول های شفاف که طبیعی هم هست از سه روز قبل پریود میخوردم خیلی بهتر شدم شما امتحان کنید
  • نیما ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    Okhey Teflakiaaaaa....
  • Aysan ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    ماست وماهی که طبعش سرده ولی زنجبیل معجزه میکنه خیلی خوبه
  • شقایق ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    من هم درد وحشتناکی زیردلم وکمرم دارم.ازکیسه آب گرم استفاده میکنم خیلی خوبه.جوشونده نبات و زعفران وگل گاوزبان واستخدوس هم خیلی خوبه
  • پرستو ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    اون قدر هم درد نداره ها من که اصلا درد ندارم
    • وحیده ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
      کسانی که دردشو کشیدن متوجه میشن عزیزم من هم چند سال اول اصلا درد نداشتم و هرکی میگفت درد دارم میگفتم مگه درد داره؟! ولی الان ۲-۳ روز اول واقعا درد میکشم؛ حتی شده گریه‌م گرفته با اینکه تحملم بالاست.. یه درد پیچشی خیلی سخت؛ که میگیره و ول میکنه.. چند لحظه که نیست اوضاع خوبه اما چند لحظهء بعد........ درد دوران قاعدگی رو نزدیک درد زایمان نخمین زدن
    • ادرینا ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 0
      عزیزم کسایی که ای درد افتضاح و بد رو کشیدن متوجه دردش میشن منم اول ها نمی‌فهمیدم ولی الان پدرم در میاد من از 12سالگی پریود دارم میشم ببین من چی میکشم دیگه
  • پرستو ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    خیلیاهم از درد شدید کمر اذیت می شن خواهر من باید همیشه قبل از روز اول امپول دگزا بزنه اگر نزنه حسابی اذیت میشه
    • مائده ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      0 0
      آمپول دگزا که خیلی بده باعث پوک استخوان میشه تا ۶ ماه کلسیم بدن جذب نمیکنه
  • ستايش ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    سلام من با هيچ چيزي دردم اروم نميشه بايد چي كار كنم؟
    • sadat ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      0 0
      سلام هم دردان اگه شما هم مثه من حاضرین همه چیز رو امتحان کنین شاید این درد لعنتی کمتر بشه بادکش گرم؛تاکید میکنم گرم؛ رو پیشنهاد میکنم.
  • z ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    واای درد پریودی ب یکی از بزرگترن کابوسای زندگیم تبدیل شده با گذشت زمانم خیلی بیشتر میشه هیچ کدوم از دارو های طبیعی اثر نمیکنه مجبورم همیشه نؤافن بخورم
  • افسانه ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    من از چهارم ابتدایی عادت ماهانه میشم تا الان که بیست و یک سالمه همیشه از درد مخصوصا سه روز اول میمیرم .دکتر رفتم اما فایده نداره این داروهای گرم میخورم اصلا فایده نداره .
  • سروناز ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    الان ساعت سه و نیم صبحه، من از درد پریودی بیدارم. برا من کابوس به تمام معناست. الان دارم فکر میکنم این ماه که داره میگذره ماه بعد چجوری تحمل کنم. کاش یه راه حلی داشت، من کارخونه ژلوفن و نوافن و همه فن فنا یه جا بخورم هیچ تاثیری نداره...
    • M ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
      1 0
      سلام روز اول پریودت خودتو گرم نگه دار شکمتو مخصوصا (.آب تا میتونی نخور )گیاه رازیانه بخر دم کن از روز دوم روزی یه لیوان بخور تا حداقل ده روز .تو پریودتم کمتر خودتو بشور دفعه بعد تاثیرشو میبینی .
  • شهلا ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    89 32
    سلام به همه .من خودم چن سال پیش اینقد درد داشتم که کارم به سرم زدن کشیده .هر متخصصی میرفتم میگف ورزش کن .میخام اینو بهتون بگم که واقعا ورزش تو طول سیکل پریودی معجزه میکنه حتی یه پیاده روی ساده ولی مستمر .شماهام تعوق نداشته باشین دیگه هیچ دردی رو حس نکنید و تمام یه خورده استانه تحملتونو ببرید بالا .باور کنید من جیغم درمیومد از بس درد داشتم هرسری کارم به دکتر می کشید ولی خدارو شکر الان بهترم نسبت بهقبل .مسکنم اینقد نخورید مث بروفن و اینا تو دراز مدت عوارضشو نشون میده اگه میخورید فقط یه مفنامیک اونم فقط یکی قبل اینکه دردتون شرو شه .همراهش چای نبات عسل چیزای گرم بخورید
  • سحر ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    من از سیزده سالگی تا الان که بیست و هشت سالمه دارم درد میکشم دکترم اون اوایل میگفت بخاطر نوع بکارتت ازدواج کنی خوب میشی سه ساله ازدواج کردم هنوزم دردای وحشتناک دارم حالام میگن بچه دار بشی خوب میشی البته بگم کیست تخمدان هم تو درد بی تاثیر نیست
  • fatemeh ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    منم همیشه درد داشتم که الان نسبتا بهتر شده.از همون روز اول پریودم همیشه بدنمررو گرم نگه میدارم و صب ها حدود نیم ساعت پشت به خورشید میشینم یعنی معجزه میکنه و تا شب راحت راحتم.شب ها هم همیشه کمرم و زیر شکمم رو گرم نگه میدارم و دیگه از اون درد های شدید خبری نیست
  • ی دختر ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    1 0
    از ساعت7غروب دارم گریه میکنم الان 4صبحه...دیگه واقعا تحمل ندارم دارم میمیرم
  • sareh ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    1 1
    ای بابا دیگه هرماه چقدر دکتر چقدر سرمو امپول ادم ابروش میره دیگه من وقتی دردم شروع میشه 20بار میارم بالا ماه پیش بیمارستان 3تا مسکن فقط واسم ریخت توی سرم به جز عضلانی خداشاهده تا روند همیشه رو طی نکرد همون مدتی که درد میگیره خوب نشد بخدا 100 کیلوام باشم وقتی پریود میشم تمام بدنم اب میشه گاهی میزنه به سرم رحممو دربیارم اخه این چیه خداااااااا دیگه چقدر زجر حداقل یه روز دو روز نه 1 هفته
  • نگار ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    1 0
    منم خیلی درد دارم مگه ما چقد جون داریم آخه این دردو تحمل کنیم؟!!! من قرص ال دی میخورم دیگه چاره ندارم هرچی میشه بشه والا این دردو هیچجوره نمیشه تحمل کرد :(
  • زهرا ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    سلام دوستان...من از درد پریودی هرماه زجر میکشم و انقد حالم بد میشه مجبور میشم چندتا نوافن بخورم بازم تاثیر نداره اما این بار ی معجون خودم درست کردم واقعا عالی بود بعد از ده دقیقه دلم اروم شد...توی یک لیوان چای،یک قاشق چای خوری دارچین و زنجبیل و یکم زعفران و نبات ریختم و داغ خوردمش واقعا تاثیرشو دیدم امتحان کنید
    • كاف ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
      0 0
      اخه زعفران كه خونريزي و بيشتر ميكنه
    • Fatemeh ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      0 0
      عزیزم زهراجان.دارچین باعث ازبین رفتن بیشتره خونت میشه چون رقیق میکنه راحت خارج میشه ازت بخاطره همین دردت روکم کرده ولی درحقیقت خونه بیشتری ازدست میدی
    • Melika ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      89 24
      واقعا عالیه روشت من امتحان کردم√√√
  • غزل ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    0 1
    وااااای درد دارم فقط زیر شکمم درد میکنه رنگم هم خیلی می پره همه میفهمن
  • hayat ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
    1 2
    مرسی خیلی عالی بود
  • Aida ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    0 0
    دوستان ورزش قبل از پریودم یا به طور مداوم تاثیر داره در اون زمانم اگه پیاده روی کنید که چه بهتر اگرم نمی تونید تو خونه دو سه دقیقه راه برید. زیر شکمتونم آروم ماساژ بدید. یک مقدار موثره اینا
  • فاطمه ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
    1 0
    ورزش ورزش ورزش معجزه ميكنه،من تا قبل از بارداريم وحشتناك درد داشتم .بعدش شروع كردم بدنسازي،الان هم بريوديم ب ساعت شده همه درد ندارم
  • Fatima ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    0 0
    من وحشتناک پاهام ضعف میره اینو باید چیکار کنم؟
  • نفس ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
    1 0
    سلام من دردم خیلی خیلی خیلییییی زیاده ینی توی دبیرستان 300 نفری فقط منم اینجوریم هر دفعه با آمبولانس میرم بیمارستان طول این مدت فقط گریه میکنم همه ی دمنوشا و راه های طبیعی و قرصای شیمیایی رو هم استفاده کردم ولی اصلا تاثیری نداره هر دفعه هم از دفعه قبل شدیدتر میشه دکتر رفتم گفته بخاطر نوع بکارته ولی یکی از عمه هام ک مثه من بود الان دوتا بچه هم داره هنوزم درد میکشه و کارش به بیمارستان میکشه این مدت دوستان کسی دکتری نمیشناسه ک بتونه درد منو بهتر کنه هر شهری باشه میرم در حدی دردم زیاده ک دارم تصمیم میگیرم کلا هورمون ها و رحممو عمل کنمو بدم برش دارن واقعا زجر میکشم توروخدا اگه راه حلی میشناسید یا دکتری ادرس بدید
  • ترنم ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    1 0
    وااااااای خیلی بده درد پریودی اللن من صب پریود شدم تا الان شروع که شده دوبار بالا آوردم فقط آرزوی مرگ میکنم موقع پریودی خدا خوش کمکم کنه
  • ماندانا ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    0 0
    منم درد زیادی میکشم مخصوصا روز اول و دوم ولی یه راهی واسه کم کردنش هست اینه که از چند روز قبلش جوشونده بخورید زعفرون و نبات آویشن و نبات و دلتونو گرم نگه دارید اگه قرص میخورید سراغ ژلوفن نرید مفنامیک اسید خیلی خیلی بهتره...
  • طناز ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    0 0
    وای منم خیلی درد میکشم همرو امتحان کردم دکترم رفتم خوب نمیشه ولی چای نعنا یکم ارومم کرد
  • الهام ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    0 1
    من هم درد های زیادی داشتم در حدی ک اگر روز اول درد نداشتم مطمعن بودم ک روز دوم یا سوم حتما درده میاد ولی ی دوره ک کلاس ورزش میرفتم به مربیم گفتم من جلسه دیگه نمیام چون روزای اول پریودم میشه بهم اصرار کرد ک بیا من با فکر منفی به هر روی بود رفتم واقعا!واقعا تمام اون 10روز پریودم رو منتظر درد بودم ولی اصلا درد نداشتم ورزش معجزه میکنه
  • مریم ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    0 0
    من ساعت 2:26دقیقه هست پریودشدم وای خدا دردوحشتناکیه.حالم بده.گریم داره درمیادکی این دردلعنتی تموم میشه
  • maryam ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    1 0
    وااای خیلی درد بدیه واقن بدون مسكن نمیشه بعضی اوقات به خودم لعنت میفرسم كه چرا دختر شدم همشم پروفن میخورم خیلیم ضرر داره ولی چاره ای نیس
  • Z ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 0
    وای من دچاردردهای شدیدی میشم ک گاهی اوقات ب استفراغ میکشه..درضمن کیست تخمدان هم داشتم ک یکبارعمل کردم ولی چن ماه یکبار دوباره عود میکنه کسی میدونه راه حل دائمی رفع کیست ساده چیه؟ممنون میشم اگه کمکم کنید
  • Roya ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    1 0
    وای الان ساعت ۳.۳۰شبه و من هنوز از دل درد نخوابیدم چیکار کنم،؟
  • زهراا ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    0 0
    واااای دارم میمیرمممم ، مسکنم تموم شدههه، دو و نیم نصفه از درد نمیتونم بخوابممم
  • نگین ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    0 0
    مطالب واقعا عالی بوود
  • مریلا ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام و وقت بخیر خدمت شما من روزای پریودیم روز اول به شدت زیر شکمم درد میکنه طوری که از شدتش‌گریه میکنم قبلنا قرص میخوردم ولی دیگه قطعش کردم ژلوفن میخوردم یعنی ممکنه به همون دلیل باشه؟باشهددر ضمن روز اول خیلی کم در حد لکه خونریزی دارم...ممنون میشم کمکم کنید واقعا زجر میکشم
  • afsane ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    62 19
    روزایی که پریود هستید به خصوص روز اول تقریبا ساعتی یه بار برین wc آخه انقد درد شکم زیاده که درد دفع را احساس نمیکنین حتما امتحان کنید
  • مینا ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    57 9
    سلام.بچه ها من روز اول قبل از اینکه پریود بشم یه درد شدیدی تو معده ام حس میکنم...بعد دو ساعت پریود میشم... بعدش این درد میزنه به زیر شکمم...خیلی وحشتناکه...ولی بچه ها عرق رازیانه بخورید...من وقتایی که میخورم بهتر میشم.ایشالا که هیشکی این دردو نبینه
  • deniz ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    60 16
    دوستان از شياف مسكن استفاده كنيد ٥دقيقه اي خوب ميشيد زنجبيل هم عاليه بعدش دم كنيد بخوريد
    • یلدا ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
      0 0
      درسته شیاف سریع عمل میکنه ولی کلیه ها رو از کار میندازه طی چند دوره
  • شیدا ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    وای من دردم شروع شده دلم به شدت درد میکنه واقعا از فشار قبر بدترهههههه کی براش درمان پبداااا میکنن اخه
  • سما ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    47 10
    به نظر من هرکی باید راهی که مربوط به خودشه رو پیدا کنه.من خودم از درد دیوونه میشدم.تا اینکه حموم نرفتن رو امتحان کردم و واقعا نتیجه گرفتم.سیستم هر بدنی فرق داره
    • FH ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      من زیاد دلم درد نمیگیره ولی وقتی هم درد بگیره دردم جوری هست که حالت تهوع میگیرم... دوستم بهم دم کرده زنجبیل رو پیشنهاد کرد وای فوق العـــــــــــاده بود ولی خدایی بین زن و مرد فرق هست... هرماه هفت روز از زندگی خانم ها براشون جهنم هست.. چی می شد پسرا هم هر ماه همچین دردی رو تجربه میکردند تا بین زن و مرد عدالت باشه... چرا همه سختی ها روی دوش خانم ها هست؟ میدونم اینجا جای این حرفا ولی واقعا خسته شدم تا کی باید بین زن و مرد تبعیض باشه ... در هر موضوعی بیشتر به آقایون حق میدن... من مطمئنم حرفای من حرف دل خیلی از دخترا این هست... اینکه حسرت یک ماه بدون درد داشته باشی رو فقط یه دختر درک میکنه...
  • سما۱۳۷۵ ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    29 18
    سلام به همه.من از درد شکم داشتم می مردم که روش زهرا رو امتحان کردم فوق العاده بود .متاسفانه من همراه درد شکم ،درد قلب و قفسه سینه رو هم میکشم.شما که فقط درد شکمو میکشید خدا رو شکر کنید که مث من درد قلب و قفسه سینه رو ندارید.واقعا خدا رو شکر کنید. من خودم تو این حال بازم خدا رو شکر میکنم که درد دیگه ای مث بعضی هارو ندارم.من وقتی هم قلبم درد میکنه هم قفسه سینه ام و هم شکمم دیگه می رم زیر پتو فقط گریه میکنم.امیدوارم کسی حال و روز منو نداشته باشه.
  • مريم ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    70 11
    من سال هاي اول كه پريود ميشدم دردهاي تجربه كردم كه فك نكنم مثه من پيدا بشه به قدري شديد بود كه به استفراغ ميافتادم و فشارم ميوفتاد و چشمام سياهي ميرفت حتي يه بار فشارم پنج شده بود ولي يه روز يه خانوم به مامانم گفته بود يه هفته قبل از پريودي زيره سياه دم كن براش و همون شد دواي درد من . البته بايد در نظر بگيرين كه كم بنيه بودن تو اين دردها بي تاثير نيست بايد خيلي به تغذيه تون توجه كنين و سعي كنين بنييه تون رو بالا ببرين
  • سما۱۳۷۵ ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    سلام به نظر من شما باید خدا را شکر کنید که درد دیگه جز درد شکم ندارید ولی من هم درد شکم هم درد قلب و هم درد قفسه سینه ام دارم! من خودم باز خدا را شکر میکنم که درد دیگه ای مث بعضی هارو ندارم!در حالی که از شدت درد می رم زیر پتو فقط گریه میکنم! من ۱۵ سالمه.من هی فکر میکنم که چرا بعضی ها اصلا تحمل نمی کنند.من دیگه اون قدر تحمل کردم که دیگه خسته شدم ولی باز سعی می کنم تحمل کنم در حالی که از شما چند سال کوچولو ام!!!!!!!!،
    • آسمان ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      0 0
      چنین دردی که شما میگید اصلا طبیعی نیست شما باید به دکتر مراجعه کنید اگر هم دکتر فعلیتون تشخیص نداده به یه دکتر دیگه مراجعه کنید، درد های قاعدگی عموما این قدر شدید نیستن و گهگداری در روز اول یا دوم اتفاق میفتن
    • maha ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      87 12
      عزیزم اون دردی که شما تحمل میکنید درد اولیس ولی وقتی که از شدت درد کمرت صاف نمیشه و یا نمیتونی چیزی بخوری ویا بجوی ویا حتی نمیتونی راه بری به اون درد ثانویه میگن که غیر قابل تحمله یعنی شما هرکولم که باشید نمیتونید تحمل کنید.
  • Zeinab ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    92 25
    من از تجربه خودم که بهش رسیدم دمنوش چهار زیره بانبات زعفرانی دمنوش زنجبیل واقعا عالی وجواب گرفتم شما هم میتوانید امتحان کنید
  • negin ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    0 0
    درد پریود بدترین چیزیه که تو عمرم دیدم ، من خیلی صبورم اما اینقدر درد شدید دارم که هر بار کارم به بیمارستان و امپول و سِرُم میکشه....فشارم پایین میاد و پاهام بی حس میشه....پیش چند تا دکتر هم رفتم میگن عادیه...چنین چیزی چطور میتوته عادی باشه اخه...من روز اول پریودیم میمرم و زنده میشم
  • هستی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    0 0
    منم خیلی درد دارم کافیه روزی که پریود شدم و درد شدیدی دارم مجبور باشم جایی برم دیگه هیجی میمیرم
  • رها ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    من ۱۵ سالمه تازه الان پریود شدم خیلی دلم درد میکنه چیکار کنم
    • Yasmina ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      0 0
      سلام عزیزم مبارکه
  • کیمیا ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    85 16
    دوستان من اوایل که کوچیک تر بودم بشدت دل درد داشتم به یه ماما مراجعه کردم واسم سونوگرافی و داروی گیاهی نوشت،اونارو مصرف کردم و تا الان که ۲۲سالمه خیلی راحت شدم،نمیگم اصلا دل درد ندارم ولی دل دردم فقط مربوط به دو روز اول پریودمه.پیشنهاد میکنم خودتونو گرم نگه دارید،کیسه آبگرم بزارید رو دلتون،چایی زنجبیل بخورید و برای مسکنم از مفنامیک اسید استفاده کنید.من با اینا جواب گرفتم
  • roz ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    0 0
    من از وقت پریود میشم از شدت درد حالت تهوع اسهال و ... و مجبور میشم برم سرم وصل کنم
  • پرپر ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام ساعت ۴؛۳۳ دخترا من یه مفنامیک خوردم تاثیرنداشت دوباره خوردم یه قرص خوابم خوردم با چای زنجبیل ونبات بهترم الان خداروشکر خیلی دلدردام شدیده .حالا اینا به کنار شما فک کن ما مهمونم داریم بعدش من عادت دارم بالشت بزارم زیر شکمم خودمو جمع کنم الانم زیرتخت مادر و پدر جمع شدم بااجازتون ناله میکنم.تازه دشویی رفتن ک مکافاته
  • شهرزاد ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    85 17
    سلام دوستان،،من تا یکی دوسال قبل هیچ وقت درد پریودی و نکشیدم و مادرم همیشه میگفت تا ....لازم نداشته باشی من نمیفهمم تو کی مریض میشی،،ولی یکی دو سال واقعا میمیرم از دل درد خونریزیمم افتضاح..رفتم دکتر بهم گفت که کیست رحمی دارم،،،اونایی که دل درد وحشتناک میگیرن حتما برید دکتر
    • Yasmina ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      0 0
      سلام عزیزم وانشالله که مشکلی نیست شاید به خاطر استرست باشه اگه استرس داشته باشی مطمئن باش که موثره سعی کن در دوران قاعدگیت جوشانده بابونه زیاد بخوری خیلی موثره و نفس عمیق هم زیاد بکش سعی کن استرس هم نداشته باشی گلم
  • کوثر ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    0 0
    هیچ راهی فایده نداره ما دخترا مجبوریم که این درد وحشتناااااااک رو تحمل کنیم واقعا بی انصافیه .امروز از صب درد داشتم پنج ساعتشم درد خییییلی شدید بود طوری که گریه میکردم و جیغ میزدم الانم تو این فکرم که درد فردا و پس فردا رو چجور تحمل کنم ماه بعد رو چجور تحمل کنم خسته شدم دیگه
  • فاطیما ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    0 0
    دوستان تو دوره ای که پریود نیستید،هر هفته یکی دو روز کاچی بخورید.تمام عفونت بدنتو خارج میکنه و موقع پریودی دردتون کمتر میشه
  • صدف ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
    0 0
    بچه ها نظراتو خوندم خييلي ناراحت شدم منم ك هميشه درد دارم ن با دم كرده ها خوب ميشه ن بروفن ن نوفن ن عرقاي گياهيي مث رازيانه و...خيليم كم طاقتم تحمله دردو برا ي ثانيه هم ندارم تنها چيزي ك ابه رو اتيشه زلوفن ميدونم خوب نيستن قرصا عوارض خودشونو دارن ولي بعضي وقتا تو ي شرايطي هستي مثلا مهمووي منظورم جايي غير از خونه اس بخوري ده ديقه بعد خوب ميشي
  • تی تی ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    0 0
    بنظر من بهترین و راحت ترین روش کاهش درد قاعدگی خوابیدن به حالت جنینی است . طوری که جنین توی بدن مادر جمع میشه اینطوری با پاهاتون شکمتونو می پوشونید و رحمتون جمع میشه هیلی بهتون آرامش میده حتما امتحان کنیو.
  • اِلای ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    من از درد ساعت ۶ صبح بیدار شدم تا الان که ساعت ۹ صبحه دارم درد میکشم هر چی کیسه آب گرمم میزارم هیچ اثری نداره از دیشب تا حالا هم دو تا قرصه هیوسین خوردم
  • فاطمه ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 0
    من 18 سالمه از 14 سالگی ک پریود شدم همیشه درد داشتم مثلا از ساعت 9 صبح تا 8 شب درد میکنه دلم و باعث میشه استفراغ کنم و فشارم خیلی پایین بره. همه نوع کپسول و دارو و مسکنم استفاده کردم حتی از انواع جوشونده ها ولی فایده نداره و خیلی وحشتناکه خیلی
  • زهرا ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    0 0
    من از صبح حالم بد شد مرخصی گرفتم اومدم خونه تا الان که ده شب درد وحشتناک دارم چرا هیچ راه حلی نیست من دیگه خسته شدم این چه ظلمیه به ما میشه
  • Zahra ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    سلام . توی این دوران یکی میگه حمام برو یکی میگه نرو یا مثلا قهوه را اینجا گفتید اشکال نداره جای دیگه میگن اشکال داره. من خیلی کار دارم خیلی هم درد دارم 20سالمه مجردم. چیکار کنم از این درد لعنتی خلاص بشم ؟؟؟؟
  • Tima ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    دارم میمیرم (;▽;)
  • Pari ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام‌. واسه دردای پریود مخصوصا دل درد، دمنوش گیاه چای کوهی به همراه کمی عسل عالیه. امتحانش کنید
  • عاطفه ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    43 7
    من خیلی درد میکشم ب نظر من وعده غذایی ک توی ی ماه میخورید باعث میشه دردتون بیشتر بشه من اوایل علاقه زیادی ب ماست و ترشی جات و کلا چیزای ترش داشتم از وقتی کمتر میخورم و یا کلا نمیخورم حالم بهتره دردم کمتر مواظب وعده غذایی تون توی اون ماه باشید صرفا دمنوش زنجبیل و دارچین بی نظیره
  • fati ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    من الان چن سال پریود شدم واز دفعه سوم پریودم این شکم درد رودارم به شدتی که گاهی وقتاازدردگریه میکنم فقط ناپروکسن تونسته ارومم کنه
  • پانیذ ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    1 0
    سلام من ۱۵ سالمه و تقرییا از یازده سالگی هر ماه قاعدگی رو تجربه میکنم . الانم چند روزه درد شدید دارم ولی خونریزی ندارم زده به معدم و حالت تهوع دارم . به نظرتون چیکار کنم؟
  • ۲۰۱۹ ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    32 8
    من از دو روز قبل یه دلدرد خفیف دارم روز اول هم به خاطر شدت استفراغ هیچی تو معدم نمیمونه از قرص و دمنوش و همه چی رو معدم پس میده و مجبورم درد شدید رو تحمل کنمروز دوم هم مجبورم ۲تا ژلوفن بخورم تا فقط درد رو خفیف کنه به خاطر اینکه نه دمنوش روم تاثیر گذاشته تا حالا نه قرص های دیگه دکترم رفتم هیچی بلاخره باید تحمل کرد چاره ای نیست
  • Ati ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    0 0
    بچه ها واسه دل درد جوشونده ی چوب نعناع معجزه میکنه ! حتما امتحان کنین
  • Ati ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    24 2
    بچه ها واسه دل درد جوشونده ی چوب نعناع معجزه میکنه ! حتما امتحان کنین
  • Javad ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    18 43
    خداروشکر دختر نشدیم
    • :): ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
      1 0
      نميفهمم ،خدا رو ميخواي شكر كني تو دلت شكر كن، اينطوري گفتنش مسخره كردن و توهين به همه كساييه كه درد ميكشن و باعث ميشه از دختر بودن بدمون بياد ،شما وقتي يك قطع عضو يا كور يا بيماري رو ميبينين كه از درد ميپيچه به خودش جلوي روش ميگين خداروشكر مثله تو نشدم؟ صددرصد نه چون از شعور دوره