چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 135936

اگرچه هیچ دستورالعملی برای مقدار زیاد سیر وجود ندارد، اما بهتر است به چند حبه در روز پایبند باشید و در صورت مشاهده عوارض جانبی، مصرف خود را کاهش دهید.

اشتباهات شایع در مصرف سیر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلثی اند نچرال وردز، سیر خواص متعددی دارد و در حفظ سلامت بسیار موثر است؛ اما برای برخورداری از تمام خواص این گیاه، باید روش های صحیح مصرف آن را دانست.

اشتباه شماره 1 - استفاده از سیر پخته شده

پختن سیر کاملاً قابل قبول است اگر از آن برای طعم دادن به غذای خود استفاده کنید. با این حال، پختن ماده فعال سیر یعنی آلیسین را از بین می برد.آلیسین یکی از ترکیبات حاوی گوگرد موجود در سیر است که در مجموع به عنوان تیوسولفینات شناخته می شوند .

آلیسین وقتی سیر خام جویده ،خرد یا له شود فعال می شوداما در اثر حرارت غیرفعال می شود، به همین دلیل است که پختن سیر پتانسیل درمانی آن را کاهش می دهد و باید از آن اجتناب کرد.

یک نکته عالی هنگام پختن سیر

سیر را له کنید، سپس 10 دقیقه قبل از پختن صبر کنید تا ارزش غذایی سیر را به حداکثر خود برسانید.

اجازه دادن به سیر له شده به مدت 10 دقیقه قبل از پختن، تشکیل آلیسین را بیشتر می کند، حداکثر سنتز آلیسین را تضمین می کند و همچنین آن را در برابر حرارت پخت و پز پایدارتر و مقاوم تر می کند. سپس برای مدت کوتاهی روی حرارت ملایم یا متوسط بپزید (تا آخر زمان پخت اضافه کنید).

اشتباه شماره 2 - مصرف سیر به شکل قرص

برای جلوگیری از بو و طعم قوی، برخی از افراد تصمیم می گیرند به جای آن از قرص سیر استفاده کنند. همانطور که اغلب اتفاق می افتد، راه آسان واقعا کار نمی کند. همانطور که قبلاً اشاره کردم، برای فعال کردن ترکیب شفابخش سیر، باید سیر خام و له شده را بخورید. هیچ قرص، پودر یا فرم خشک شده نمی تواند با پتانسیل درمانی سیر در حالت طبیعی آن برابری کند.

گاز فسفر بدبو زمانی که سیر خشک، فرآوری شده یا پخته می شود از بین می رود، اما برخی از فواید آن برای سلامتی نیز وجود دارد. سیر خشک خواص آنتی اکسیدانی خود را حفظ می کند و می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند، اما هرگز به اندازه سیر خام نیست. اگر با سیر خام مشکل دارید، فقط به خود یادآوری کنید که جویدن آن در برخی موارد به اندازه مصرف پنی سیلین مؤثر است.

یا به جای جویدن، سیر را له کنید، بگذارید چند دقیقه بماند و همراه غذا مصرف کنید. همچنین می توانید سیر را با مقداری عسل به عنوان یک درمان طبیعی خانگی براس سرفه خشک یا احتقان قفسه سینه مخلوط کنید.

اشتباه شماره 3 - استفاده از سیر کهنه

اطمینان حاصل کنید که سیرهایی که می خرید یا مصرف می کنید، تازه هستند و مانده نباشند.

سیر کهنه دارای نوار سبز رنگی است که در وسط حبه ها قرار دارد که به این معنی است که شروع به جوانه زدن کرده است. مثل همیشه، سیر ارگانیک به مراتب گزینه سالم تری است. شما همچنین می توانید سیر خود را پرورش دهید.

اشتباه شماره 4 - مصرف خیلی کم سیر

اگر متعهد به مبارزه با عفونت ها به روش طبیعی هستید، باید مقدار زیادی سیر بخورید.

فقط یک حبه کوچک احتمالاً نمی تواند این کار را انجام دهد. به عنوان دوز درمانی، دو تا حبه با اندازه متوسط باید در روز مصرف شود.

اشتباه شماره 5 -مصرف بیش از حد سیر

از آنجایی که سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند ، مقادیر زیادی از آن می تواند بر فلور روده تاثیر بگذارد و باکتری های دوست را از بین ببرد.

مانند سایر آنتی بیوتیک ها، شما به منبع خوبی از پروبیوتیک ها نیاز دارید تا روده خود را به تعادل برسانید. بهترین راه برای انجام این کار، مصرف غذاهای حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک است.

برخی از نمونه ها عبارتند از ماست طبیعی، کامبوچا، میسو و سبزیجات تخمیر شده (کلم ترش، کیمچی). اگر پیدا کردن غذای تخمیر شده واقعی برایتان دشوار است، می‌توانید مکمل‌های پروبیوتیک بخرید.

اشتباه شماره 6 - عدم پذیرش یک رژیم غذایی سالم

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که سیر تمام کارها را به تنهایی انجام دهد. شما همچنین باید یک سبک زندگی سالم و رژیم غذایی را در پیش بگیرید که روند بهبودی را تسریع کند.

رژیم غذایی سرشار از قند و غذاهای فرآوری شده برای سلامت سسیستم ایمنی بدن شما مضر است. موادی با ارزش غذایی بالا مانند سبزیجات، میوه ها، غذاهای پروبیوتیک،روغن های سالم ، پروتئین بدون چربی علاوه بر اینکه از سلامت شما حمایت می کنند، به شما انرژی بخشیده و احساس شما را بهتر می کنند.

نکته ای برای خوردن سیر تازه

ما ثابت کرده ایم که بهترین راه برای مصرف سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک، خوردن آن به صورت خام و تازه است.

همه از طعم خالص آن لذت نمی برند. در نتیجه، برخی برای خوردن مقدار کافی از آن تلاش می کنند. گیاه‌شناسان دیوید وینستون و مریلی آ.کوهن، دکترا، RN، پیشنهاد می‌کنند حبه ها را چرخ کرده و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس سیر را با ماست ، سس سیب، عسل یا هر عامل حامل دیگری که خوردن آن راحت تر و خوشمزه تر است مخلوط کنید.

آیا باید سیر خام را با شکم خالی بخورید؟

گاهی اوقات توصیه می شود که سیر را اول صبح، قبل از صبحانه و حتی قبل از خوردن آب بجوید (ممکن است برای کاهش سوختگی به یک لیوان آب نیاز داشته باشید، به خصوص اگر بیش از یک حبه مصرف می کنید). این رژیم نتایج خوبی به همراه داشته است.

با این حال، به خاطر داشته باشید که برای برخی افراد، سیر خام با معده خالی می تواند باعث تحریک دستگاه گوارش شود. مطالعه‌ای که در سال 2005 در American Family Physician منتشر شد، گزارشی از ادبیات را ذکر کرد که نشان می‌دهد مصرف مقادیر زیاد سیر خام، به ویژه با معده خالی، می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی، نفخ و تغییرات در فلور روده شود.

همیشه توصیه می شود که با مقادیر کم شروع کنید و واکنش بدن خود را مشاهده کنید. این مهم است زیرا برخی از افراد به سیر حساسیت دارند. آنها ممکن است طیف وسیعی از علائم، از جمله نفخ، اسهال، حالت تهوع، استفراغ و واکنش های پوستی مختلف (بثورات، اگزما ) را ایجاد کنند. افرادی که به سیر خام حساسیت ندارند، ممکن است همچنان بتوانند آن را در مقادیر کم مصرف کنند، اما علائم آنها زمانی که دوز افزایش می یابد ظاهر می شود. با این حال، در بیشتر افراد، مصرف سیر هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی کند.

استفاده دارویی از سیر بیش از 3000 سال است که شناخته شده است. قبلاً بقراط آن را برای درمان سرطان دهانه رحم تجویز کرده بود و آلبرت شوایتزر از آن برای درمان اسهال خونی در آفریقا استفاده می کرد. این آنتی بیوتیک باستانی هم از طرف جامعه علمی و هم از شفادهنده های طبیعی از سراسر جهان حمایت می شود.

چگونه سیر را روی پوست برای درمان عفونت بمالیم؟

از آنجایی که سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است، در درمان هر نوع عفونت پوستی عالی است .

طبق گزارش مجله پزشکی اروپا ، سیر یک درمان قدرتمند برای عفونت زخم، سرماخوردگی، فشار خون بالا و بسیاری از بیماری‌های دیگر است. خواص درمانی سیر می تواند سویه های استافیلوکوک و E. coli و همچنین بسیاری دیگر از میکروب های باکتریایی و قارچی را از بین ببرد. محققان به این نتیجه رسیدند که سیر می تواند به عنوان یک عامل ضد باکتری موثر استفاده شود.

با این حال، سیر برای اعمال مستقیم روی پوست بسیار قوی است و می تواند باعث حساسیت و تحریک پوست شود. برای استفاده ایمن از سیر برای خلاص شدن از شر هرگونه عفونت باکتریایی یا قارچی پوست، ابتدا باید آن را رقیق کنید و موارد زیر را انجام دهید:

  • 2-3 حبه سیر را له کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. این به آلیسین اجازه می دهد تا به درستی تشکیل شود.
  • سیر له شده را با مقداری روغن نارگیل، آلوئه ورا یا عسل مخلوط کنید.
  • مخلوط سیر را روی پوست آلوده بمالید. اگر احساس سوزش کردید، مقدار سیر موجود در مخلوط را کاهش دهید.
  • استفاده از درمان طبیعی را تا زمانی که پوست شما عاری از علائم عفونت نباشد ادامه دهید.

عوارض جانبی سیر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، اگرچه سیر افزودنی سالم به یک رژیم غذایی متعادل است، خوردن بیش از حد ممکن است عوارض جانبی متعددی ایجاد کند.

افزایش خطر خونریزی

یکی از جدی ترین عوارض مصرف زیاد سیر، افزایش خطر خونریزی است، به خصوص اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید یا تحت عمل جراحی قرار می گیرید.

این به این دلیل است که سیر دارای خواص ضد ترومبوتیک است، به این معنی که ممکن است از تشکیل لخته های خون جلوگیری کند.

اگرچه خونریزی ناشی از سیر غیرمعمول است، با این حال یک گزارش به شرح موردی بود که در آن فردی پس از خوردن منظم 12 گرم سیر - تقریباً 4 حبه - در روز قبل از جراحی، افزایش خونریزی را تجربه کرد.

در مطالعه موردی دیگری، فردی پس از جراحی تغییر رنگ و کبودی بیش از حد را تجربه کرد. علت احتمالی، مکمل غذایی بود که فرد مصرف می‌کرد، حاوی روغن ماهی و 10 میلی‌گرم کنسانتره سیر، که هر دو بر تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارند.

بنابراین، مهم است که قبل از استفاده از مکمل های سیر با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. اگر دارو مصرف می کنید یا قصد انجام عمل جراحی را دارید، باید قبل از افزودن سیر به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

بوی بد سیر

سیر حاوی انواع مختلفی از ترکیبات گوگردی است که اغلب به فواید سلامتی فراوان آن نسبت داده می شود.

با این حال، این ترکیبات ممکن است باعث بوی بد دهان شوند، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد خورده شوند. این امر به ویژه در مورد سیر خام صادق است، زیرا پختن محتوای این ترکیبات مفید گوگرد را کاهش می دهد.

مسائل گوارشی

سیر مانند پیاز، تره فرنگی و مارچوبه سرشار از فروکتان است، نوعی کربوهیدرات که ممکن است در برخی افراد باعث نفخ، گاز و درد معده شود.

در واقع، وقتی کسانی که دچار عدم تحمل فروکتان هستند، غذای با فروکتان بالا می خورند، به طور کامل در روده کوچک جذب نمی شود. در عوض، دست نخورده به روده بزرگ می رود و در روده شما تخمیر می شود، فرآیندی که ممکن است زمینه ساز بروز مشکلات گوارشی شده یا آن را تشدید کند.

به این ترتیب، افرادی که از رژیم غذایی کم FODMAP پیروی می کنند ( یک رژیم غذایی حذفی که برای شناسایی غذاهای خاصی که باعث مشکلات گوارشی می شود) اغلب تشویق می شوند که مصرف سیر خود را محدود کنند.

سوزش سردل

اگر به بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) مبتلا هستید، ممکن است بخواهید میزان مصرف سیر خود را کاهش دهید.

GERD یک بیما توانایی اسفنکتر تحتانی مری (LES) را کاهش دهد، که توانایی ماهیچه‌های انتهای مری شما برای بسته شدن و جلوگیری از ورود اسید به سمت بالا است. به نوبه خود، این ممکن است باعث رفلاکس اسید شود

با این حال، برخی غذاها بر افراد مبتلا به GERD تأثیر متفاوتی دارند. اگر متوجه شدید که خوردن زیاد سیر علائمی ایجاد نمی کند، احتمالاً نیازی به محدود کردن مصرف آن نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha