یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه کل بدن فرد مبتلا به ایدز می تواند تحت عفونت های مختلف قرار بگیرد، گفت:شایع ترین عفونت ناشی از ایدز در کشورمان سل است.

دکتر حمید عمادی در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت: سل ،عفونت های ریوی ، اسهال و تب های طولانی  مهمترین عفونت های ناشی از ایدز است که شایع ترین آنها در ایران سل می باشد . وقتی سهم ایمنی بدن خیلی ضعیف می شود عفونت های فرصت طلب رشد می کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره این سوال که میان گروه خونی و ابتلای به ایدز رابطه ای وجود دارد پاسخ داد: تاکنون هیچ ارتباطی بین مسائل ژنتیکی و نوع گروه خونی با بیماری ایدز ثابت نشده، اما ممکن است در آینده تحقیقات پزشکی به نتایجی در این مورد دست یابد.

این متخصص بیماری های عفونی در ادامه افزود: عفونت های فرصت طلب بیش از خود ویروس ایدز کشنده است و اکثر معتادان تزریقی مبتلا به ایدز به هپاتیت C دچار می شوند، در حالی که در مبتلایان ایدز از راه جنسی هپاتیت B  بیشتر مشاهده می شود.

 دکتر عمادی با توجه به اقدامات و تمهیدات خوبی که برای کنترل ایدز از طریق تزریق خون آلوده انجام گرفته است شایع ترین علت ابتلا به ایدز را در حال حاضر روابط پر خطر جنسی عنوان کرد

 وی در پایان تاکید کرد:ارائه مشاوره های پزشکی و روانشناسی به مبتلایان ایدز بیش از تجویز دارو برای مقابله با این بیماری موثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha