رئیس هیئت مدیره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران، درباره شیوع نوعی از بیماری آنفلوانزا هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دكتر ایرج خسرونیا در این باره اظهار داشت : با توجه به شیوع سرماخوردگی در این فصل ، نوعی آنفلوانزا به تازگی شیوع یافته و تعداد زیادی از شهروندان را مبتلا كرده است.

وی افزود: علائم اولیه این نوع آنفلوانزا ، شبیه سرما خوردگی است و با سرفه ، استخوان درد ، تب مختصر و ضعف عمومی در بدن ظاهر می شود.

خسرونیا گفت : پس از چند روز استخوان درد و ضعف عمومی تشدید شده و به علت همین ضعف كه بر بیمار غلبه می كند، زمینه برای ورود سایر میكروب ها به بدن بیمار فراهم شده و در نهایت منجر به عفونت های ریوی ، گلو و عفونت در سایر قسمت های بدن می شود.

رئیس هیئت مدیره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران افزود : عامل این بیماری ، ویروس آنفلوانزا بوده كه انواع و ژنوتیوهای مختلفی دارد به همین دلیل ، واكسن های آنفلوانزای موجود نیز ، فقط در برابر تعدادی از این ویروس ها در بدن ایجاد مقاومت می كند.

خسرونیا تصریح كرد:با این وجود ، به دلیل افزایش ایمنی از طریق واكسیناسیون ، تزریق واكسن مذكور برای افراد دچار ضعف ایمنی ، كودكان و افراد مسن ضروری است.

وی با اشاره به دوره بیماری یادآور شد: دوره بیماری سه تا چهار روز است كه در صورت عدم درمان به موقع ، می تواند چندین روز به طول انجامیده و حتی به دلیل بروز بیماری های عفونی و سیستمیك ، منجر به مرگ شود.

وی افزود: از آنجا كه در مرحله اول ابتلا به بیماری به دلیل ویروسی بودن آن ، داروهای آنتی بیوتیك نمی تواند موثر باشد، درمان اولیه باید از طریق استراحت ، نوشیدن مایعات گرم و خوردن مواد غذایی سبك انجام شود.

خسرونیا خاطرنشان كرد:در صورت بروز عفونت به دنبال ضعف بدن ، باید درمان از طریق مصرف داروهای آنتی بیوتیك آغاز و از شدت بیماری جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha