من گفته باشم آمبولانسچی نمی‌تواند به کسانی که خودزنی می‌کنند سرویس بدهد. ما صبح تا شب درگیریم کسی دل مردم را نسوزاند، این‌که مردم خودشان خودشان را آتش بزنند دیگر به خودشان مربوط است و برای ما چاره‌ای نمی‌ماند جز این که برویم توی افق گم بشویم و خلاص.

سلامت نیوز:پوریا عالمی طی مطلبی با عنوان کارخانه مردم‌سوزی در روزنامه شرق نوشت :- حجم مواد منفجره و محترقه و منهدمه‌ای که در شب چهارشنبه‌سوری در ایران جابه‌جا می‌شود طوری است که اگر یکی پاش لیز بخورد و همه با هم منفجر شود ایران طوری می‌رود هوا که انفجار اتمی هیروشیما جلوش شبیه کبریت‌بازی است.
- یک دلیل که ابرقدرت‌های دنیا به افغانستان، عراق و یک جاهای پاکستان حمله می‌برند و کُشت و کشتار راه می‌اندازند اما به ایران کاری ندارند این است که آن‌ها تمام امیدشان به شب‌های چهارشنبه‌سوری است. یعنی میزان تلفات و خسارات در این شب طوری است که اگر کل ارتش‌های جهان دست به دست هم دهند دو هفته طول می‌کشد کاری را که ما در یک شب می‌کنیم بکنند.


- ماهواره‌های جاسوسی که داشتند از بالا نگاه می‌کردند گزارش دادند این‌هوا سوخت مشکوک که از سوخت هسته‌ای هم سوخت‌تر است در ایران مشاهده شده. آن‌ها هم سریع گفتند دیدید؟ دیدید؟ این‌ها دارند بمب می‌سازند. ظریف طفلک مجبور شد برود دوباره یک راهی با کری‌اینا بزند و توضیح بدهد که به جان جواد به جان جان، این‌ها ترقه است و ما سالی یکبار ترقه در می‌کنیم اما وقتی در می‌کنیم بدجوری در می‌کنیم. حالا سناتورهایی که نامه نوشته بودند که به ایران حمله کنند، چهارشنبه‌سوری را بهانه کردند که وقتی مردم ایران خودشان را این‌طوری آتش می‌زنند از کجا معلوم که آتش نسوزانند؟


- هیتلر اعلام کرد من کارخانه‌های آدم‌سوزی داشتم و کلی هم به زحمت می‌افتادم. این که مردم خودشان مردم‌سوزی می‌کنند و برای این کار زحمتشان هم روی دوش خودشان است اصلا به ذهن من نرسیده بود. یعنی ایرانی‌ها الان یک‌طوری جشن چهارشنبه‌سوری را برگزار می‌کنند که اگر به عقل من می‌رسید جای جنگ جهانی راه انداختن، یک چهارشنبه‌سوری راه می‌انداختم و ترقه و بمب در اختیار نژاد پاک آریایی قرار می‌دادم که هم خودش را بترکاند هم نوع بشر را.


- این وسط یک عده می‌گویند چهارشنبه‌سوری از اساس خر است و ایرانی‌ها از کل فرهنگ باستانی‌شان همان سالی یکبار سبزه گره بزنند، بس‌شان است. این‌ها نگران تلفات و خساراتی که به مردم وارد می‌شود نیستند. مساله اینجاست این اساتید فقط بلد هستند آتش روشن کنند و جلوی شادی را بگیرند، اما بلد نیستند از روی آتش بپرند و شادی کنند.


- والا زمان ما شوق یک پریدن ساده از روی بته‌های نور و قاشق‌زنی و عشق و عاشقی بود چهارشنبه‌سوری. یعنی بچه بودیم خوشتیپ می‌کردیم می‌آمدیم چهارشنبه‌سوری عاشق بشویم. الان یک طوری شده می‌خواهیم از خانه بزنیم بیرون باید از اهل خانه حلالیت بطلبیم و وصیت‌نامه بنویسیم و کفن‌پوشان از خانه بزنیم بیرون چون بیرون آمدن دست خودمان است و منفجر شدن دست عزیزان.


- من گفته باشم آمبولانسچی نمی‌تواند به کسانی که خودزنی می‌کنند سرویس بدهد. ما صبح تا شب درگیریم کسی دل مردم را نسوزاند، این‌که مردم خودشان خودشان را آتش بزنند دیگر به خودشان مربوط است و برای ما چاره‌ای نمی‌ماند جز این که برویم توی افق گم بشویم و خلاص.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha