چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در جنوب پایتخت خبر داد.

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در جنوب پایتخت خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با مهر درباره جزییات این حادثه گفت : ساعت ۸:۱۲ صبح امروز یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در خیابان شهیدرجایی اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که انفجار در یک منزل دو طبقه قدیمی به مساحت حدود ۶۰ متر مربع رخ داده و کانون حادثه طبقه اول این ساختمان بوده است.

ملکی با اعلام اینکه شدت انفجار به حدی بود که سبب شکسته شدن شیشه‌های خانه و شعله‌ور شدن طبقه اول ساختمان شده بود، افزود : شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقه فوقانی و ساختمان‌های مجاور بود که آتش‌نشانان بلافاصله عملیات اطفای حریق را آغاز کرده و مدتی بعد شعله‌های آتش را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

وی با بیان اینکه همسایه‌ها و اهالی از احتمال حضور ساکنان در درون این ساختمان خبر می‌دادند، ادامه داد: با توجه به این موضوع تیمی دیگر از آتش‌نشانان همزمان با اطفای حریق عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند که پس از مدتی متاسفانه با جسم بی‌جان پیرمردی ۸۰ ساله که دچار سوختگی شده بود روبه‌رو شدند.

وی با بیان اینکه پس از تحویل این پیرمرد به عوامل اورژانس مشخص شد که وی جان خود را از دست داده است، گفت: فرد دیگری درون ساختمان حضور نداشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درخصوص علت وقوع این حادثه  گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که نشت گاز علت وقوع حادثه بوده است و این حادثه نیز ربطی به چهارشنبه سوری نداشته است.

وی گفت: در این ایام با توجه به انجام خانه تکانی عید ممکن است برخی از شهروندان از وسایل گازسوز نظیر بخاری، آبگرمکن، پکیج و غیره را به منظور نظافت جابه‌جا کنند اما باید توجه داشته باشند که پس از آن پس از نصب مجدد شیر گاز، حتما از عدم نشت گاز از شیلنگ اطمینان پیدا کنند. همچنین با توجه به شرایط آب و هوا ممکن است هنگام شب هوا سردتر شده و شهروندان بخواهند بخاری را روشن کنند که در این خصوص نیز بهتر است اقدامات ایمنی لازم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha