معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پنج درصد بودجه پژوهشی امسال این وزارتخانه به طب سنتی اختصاص می یابد.

سلامت نیوز: معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پنج درصد بودجه پژوهشی امسال این وزارتخانه به طب سنتی اختصاص می یابد. 

دکتر محمود خدادوست روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:با اختصاص این اعتبار شاهد تحول چشمگیر در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه طب سنتی خواهیم بود.
معاون وزیر بهداشت، تدوین سند ملی طب سنتی و گیاهان داروی را گامی ارزشمند برای توسعه فعالیت های این حوزه اعلام کرد و گفت: برنامه چهار ساله طب سنتی این وزارتخانه براساس این سند تدوین شده است.
خدادوست زمان اجرای برنامه چهار ساله این مجموعه را از سال 93 تا 97 اعلام کرد و افزود: براساس این برنامه شاهد اقدامات آموزشی و پژوهشی چشمگیری در حوزه طب سنتی خواهیم بود.

*** افزایش بیش از 2 برابری سلامتکده های طب سنتی و گیاهان دارویی دولتی 

معاون طب سنتی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از افزایش بیش از 2برابری سلامتکده های طب سنتی و گیاهان دارویی دولتی در کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تعداد این مجموعه ها به 20 سلامتکده خواهد رسید. 
خدادوست افزود: درحال حاضر 9 سلامتکده طب سنتی و گیاهان دارویی دولتی در مناطق مختلف کشور فعال هستند که تا پایان سال جاری 11 سلامتکده جدید راه اندازی خواهد شد. 
وی با اشاره اینکه در 17دانشگاه علوم پزشکی رشته مصوب طب سنتی وجود دارد، اظهار کرد: این مجموعه های دانشگاهی برای راه اندازی سلامتکده های دولتی جدید از اولویت برخوردار هستند. 
خدادوست به راه اندازی سلامتکده طب سنتی و گیاهان دارویی بخش خصوصی در کرج اشاره کرد و گفت: افزایش اینگونه سلامتکده ها از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است تا مردم بدون دغدغه از طب سنتی و گیاهان دارویی بهره ببرند. 
معاون وزیر بهداشت به خدمات قابل ارایه این مجموعه اشاره کرد و گفت: پزشکان متخصص طب سنتی در این سلامتکده ها به خدمات درمانی و مشاوره ای نظیر اصلاح مزاج و تغذیه می پردازند. 
وی با اشاره به اینکه عرضه فراوردهای طبیعی، گیاهی و سنتی به روش بهداشتی در این مجموعه ها انجام می گیرد اظهار کرد: کارهایی نظیر ماساژ و حجامت نیز تحت نظر متخصصان طب سنتی در سلامتکده ها ارایه می شود. 
خدادوست برگزاری دوره های آموزشی در خصوص گیاهان داروی را از دیگر اقدامات سلامتکده ها اعلام کرد و گفت: دوره های آموزشی برای علاقمندان و افراد فعال در این حوزه برگزار می شود تا شاهد ارتقاء سلامت شهروندان باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha