رئیس ستاد محیط زیست وتوسعه پایدارشهرداری تهران با بیان اینكه فاضلاب های بیمارستانی از خطرناكترین فاضلاب ها هستند،گفت: فاضلاب بیش از ۴۰ درصد بیمارستان های تهران به آبهای سطحی وچاه های جذبی وارد می شود.

ورود فاضلاب ۴۰ درصد بیمارستان‌های تهران به آب‌های سطحی و چاه‌ها

سلامت نیوز:  رئیس ستاد محیط زیست وتوسعه پایدارشهرداری تهران با بیان اینكه فاضلاب های بیمارستانی از خطرناكترین فاضلاب ها هستند،گفت: فاضلاب بیش از ۴۰ درصد بیمارستان های تهران به آبهای سطحی وچاه های جذبی وارد می شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پانا، علی محمد شاعری با اعلام این مطلب اظهار داشت: شهر تهران حدود ۱۵۰ بیمارستان دارد كه از این تعداد حدود ۸ درصد فاقد سیستم تصفیه فاضلاب و حدود ۳۴ درصد دارای تصفیه خانه با عملكرد ناقص است و همین امر موجب ورود فاضلابهای بیمارستانی به شبكه آبهای سطحی و چاههای جذبی می شود.

وی با بیان اینكه در پایین دست شهر تهران، فاضلاب این بیمارستانها وارد شبکه آبهای سطحی شده و به طور مستقیم برای آبیاری زمینهای کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد افزود: فاضلاب‌های بیمارستانی جزء خطرناک‌ترین فاضلاب‌ها است و پس از گذشت ۵۰ سال اثر آلودگی آنها برجای می‌ماند ، به همین دلیل توجه به وضعیت تصفیهخانه بیمارستانها در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بسیار حایز اهمیت است و میتواند از جمله شاخصهای مهم وضعیت محیط زیست هر منطقه به حساب آید.

شاعری به دلایل اجرای نشدن سیستم تصفیهخانه در بیمارستانها اشاره و بیان كرد:بالا بودن هزینه اجرای سیستم تصفیه خانه،نظارت نامناسب دستگاههای ذیربط،فقدان فضای کافی جهت احداث تصفیه خانه در بعضی از بیمارستانها،تخصیص ندادن اعتبار به بیمارستانهای دولتی جهت احداث تصفیهخانه و ... از جمله دلایل اجرایی نشدن سیستم تصفیه خانه در بیمارستانهای تهران است.

وی همچنین به راهکارهای ایجاد سیستم تصفیه خانه در بیمارستانها اشاره و تصریح كرد:نظارت کامل و پایش مستمر توسط دستگاههای ذیربط با همکاری ذینفعان،تخصیص اعتبار لازم به بیمارستانهای دولتی جهت احداث سیستم تصفیهخانه از سوی وزارت بهداشت،اجباری نمودن تصفیه فاضلاب بیمارستانها و جلوگیری از فعالیت واحدهایی که ضوابط و مقررات را رعایت نمی كنند از جمله راهكارهای موجود است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خاطر نشان كرد: ستاد محیط زیست به طور مستمر در حال پایش شاخصهای زیست محیطی است و این اطلاعات را در اختیار مناطق قرار می دهد تا شهرداران مناطق از وضعیت منطقه خود آگاه شوند و با همكاری سایر ارگانها درصدد رفع نواقص برآیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha