مدیر انجمن تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی گفت: موارد بسیاری زیادی از تجویز ام آر آی (MRI) در کشور غیرضروری و سبب افزایش هزینه های درمانی می شود.

سلامت نیوز: مدیر انجمن تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی گفت: موارد بسیاری زیادی از تجویز ام آر آی (MRI) در کشور غیرضروری و سبب افزایش هزینه های درمانی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، حمیدرضا سلیقه راد  در جمع خبرنگاران افزود:طولانی شدن دوره نقاهت، افزایش هزینه های درمانی، تشخیص غلط ، ایجاد استرس و اضطراب برای بیمار و خانوده آنان از جمله مضرات تصویربرداری با دقت ناکافی در حوزه پزشکی است.

وی توسعه آموزش های باکیفیت را مهمترین راهکار برای بهبود این شرایط دانست و گفت: توسعه فعالیت های پژوهشی وتحقیقاتی و ارایه آموزش های با کیفیت از تجویز MRI غیرضروری و بدون دقت جلوگیری خواهد کرد.

سلیقه راد از راه اندازی نمایندگی انجمن ام آر ای در حوزه پزشکی در ایران خبر داد و گفت:مجموعه انجمن ام آرای در حوزه پزشکی 10 نمایندگی در سراسر دنیا دارد که نمایندگی آن در کشور راه اندازی شده است.

مدیر انجمن ایرانی تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی گفت: وجود توانمندی و ظرفیت بالای کشور در حوزه پزشکی به خصوص در بالین اعم از علوم پایه و پرشکی سبب ایجاد نمایندگی این انجمن در کشور شده است.

وی به دفاتر فعال این انجمن در کشورهایی مانندآلمان، چین، کشورهای حوزه اسکاندیناوی اشاره کرد و گفت: نمایندگی این انجمن در ایران و هند همزمان ایجاد شده است و در کشور ژاپن نیز در حال راه اندازی است.


افزایش تعامل و همکاری در زمینه تصویربرداری در حوزه پزشکی
وی به افزایش تعامل و همکاری در زمینه تصویربرداری در حوزه پزشکی با کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی با کیفیت مهمترین گام برای تحقق این موضوع مهم است.
سلیقه راد تاکید کرد: ارتباط موثر تصویربرداری در چند شاخه بالینی نظیر مغز و اعصاب و سرطان با کشورهای ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس برقرار کردیم.
وی به بهره گیری از پنانسیل تجهیزاتی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و قطر از امکانات بسیار مناسب تصویربرداری برخوردار هستند که می توان از امکانات آنها به نحو مطلوب استفاده کرد.
مدیر انجمن تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی بیان کرد: توریست درمانی یکی از اقدامات کشور ترکیه است که با بهره گیری از این ابزار و امکانات پیشرفته موفق شده با این شیوه بیمارانی را از کشورهای دیگر جلب کند.

ارائه آموزش های با کیفیت و انجام تحقیقات هدفمند و مفید

وی ارایه آموزش های با کبفیت و انجام تحقیقات هدفمند و مفید را یکی از اهداف راه اندازی این مجموعه دانست و گفت: با تحقق این موضوع تصویربرداری در حوزه پزشکی با کیفیت مناسب و مطلوب انجام خواهد شد.
سلیقه راد، تشویق برای توسعه تحقیق در علوم پایه و بالینی، توسعه ارتباطات علمی و بهره گیری از آنها در حوزه سلامت، ایجاد پل میان جامعه پزشکی و سایر دانشمندان و ارتقا آگاهی عمومی مخصوصا بیماران در این زمینه را از دیگر اهداف این مجموعه برشمرد.
وی بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی تاکید کرد و گفت: اخلاق پزشکی حکم می کند که آنچه برای بیمار مضر است نباید انجام شود.
مدیر انجمن تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی بیان کرد: خدمات این تکنولوژی پیشرفته و گران باید با دقت، کاربری موثر و راندامان بالا در اختیار بیماران قرار گیرد تا سبب تشخیص بهنگام و مدیریت بیماری شود.
سلیقه راد تعداد دستگاه های MRI فعال و با کیفیت در کشور را بین 120 تا 135 دستگاه اعلام کرد و گفت: این تعداد دستگاه برای ارایه خدمات مناسب، کافی نیست.
وی تاکید کرد: قبل از تهیه تجهیزات پیشرفته در این زمینه باید سطح دانش کاربران آنها را افزایش داد و با ارایه آموزش با کیفیت، سطح خدمات مطلوب را توسعه داد.
سلیقه راد به نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم و استفاده صحیح از این تجهیزات اشاره کرد و گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی صحیح و به موقع زمینه این هدف مهم و اساسی را فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha