دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی خانواده 15 می 2015 برابربا 25 اردیبهشت ماه جاری گفت قوانین و عملکرد های تبعیض آمیز هیچ جایی در خانواده های معاصر ندارد.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی خانواده  15 می 2015 برابربا 25 اردیبهشت ماه جاری گفت قوانین و عملکرد های تبعیض آمیز هیچ جایی در خانواده های معاصر ندارد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

 "مسئولیت مردان" به عنوان موضوع  امسال روز جهانی خانواده،  بر اهمیت برابری جنسیتی و حقوق کودکان در خانواده های معاصر تاکید دارد.

در سراسر جهان زنان بیشتری به عنوان شرکای برابر و تصمیم سازان در خانواده ها به رسمیت شناخته شده اند – که  باید هم این گونه باشد -  تا بتوانند در تضمین ایجاد محیطی مولد برای توسعه همه جانبه و متوازن کودکان کمک نمایند.

در عین حال در بسیاری از کشورها تبعیض علیه زنان و بی اعتنایی به حقوق کودکان در بطن قوانین خانواده و سیاست های دولتی باقی مانده و معیارهای اجتماعی حاکم همواره از سیاست های تبعیض آمیز چشم پوشی کرده یا آن ها را توجیه می نمایند.

همه مردم هزینه اقتصادی و اجتماعی را احساس می کنند. تبعیض و اهمال غالبا به خشونت ختم می شود که تهدید ی علیه سلامت  زنان و کودکان است، همچنین شانس آنان برای تکمیل آموزش  و به ثمر رساندن توان بالقوه زنان و کودکان را محدود می نماید. همان گونه که کودکان خشونت را تجربه می کنند و به احتمال زیاد در زمان بزرگسالی به خشونت روی خواهند آورد این چرخه برای نسل های آینده تمایل به ادامه  دارد.

توسعه اجتماعی و اقتصادی متوازن بستگی به چارچوب های حقوقی منصفانه و معیار های اجتماعی دارد که از حقوق زنان و کودکان حمایت می کند. قوانین و عملکرد های تبعیض آمیز که حقوق برابر همه را نادیده می گیرد و حقوق زنان و کودکان را پایمال می کند، هیچ جایی در خانواده ها، جوامع، اجتماعات و ملت ها ی معاصر ندارد.

در این روز بین المللی، اجازه دهید معیارها ی حقوقی و اجتماعی را دگرگون کنیم که از کنترل مردان بر زنان حمایت و تبعیض را تقویت  می کند، همچنین از خشونت علیه افراد آسیب پذیر خانواده جلوگیری کنیم.  همان گونه که دستور کار توسعه پایدار نوینی را تدوین  و جهت هویت جهانی برای همه تلاش می کنیم،  اجازه دهید برای حقوق زنان و کودکان در خانواده  و جوامع بزرگتر متحد باشیم.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha