مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست از شناسایی کانون های آلودگی آب و خاک در کشور خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست از شناسایی کانون های آلودگی آب و خاک در کشور خبر داد.

حسن پسندیده در گفت و گو با پانا، با اشاره به اهمیت انجام مطالعه در حوزه آب و خاک گفت: ما در حوزه محیط زیست باید بتوانیم مطالعه جامعی درباره وضعیت کیفی منابع آب و خاک داشته باشیم تا بر اساس آن بتوانیم برنامه ریزی ها را اتخاذ کنیم.


مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست ادامه داد: بعد از اینکه شرایط محیط زیستی در حوزه آب و خاک را ارزیابی و ظرفیت سنجی کردیم که چه توان اکولوژیکی داریم و چگونه باید از آن حفاظت کنیم باید به سمت کنترل و جلوگیری از آلودگی ها و مسببان آن برویم.


وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مطالعات جامعی برای بررسی وضعیت کمی و کیفی پسماندها و نحوه مدیریت آن در کشور توسط سازمان محیط زیست انجام شده است. همچنین این مطالعات برای وضعیت منابع آب و خاک نیز به همین شکل است.


پسندیده در ادامه گفت: مهم ترین کانون هایی که اثرگذار هستند و موجب آلودگی منابع زیرزمینی می شوند، شناسایی شدند. از طرفی بعد از شناسایی کانون ها با پیگیری های لازم و اتخاذ تدابیر مناسب عوامل موثر بر منابع خاک و آب انجام شود و به مسببان آلودگی آب و خاک هشدارهای لازم صادر شود تا در مدت زمان مشخص نسبت به رفع آلاینده ها اقدام کنند.


وی تأکید کرد: سازمان محیط زیست در زمینه چگونگی برخورد با آلاینده های خاک و آب با انجام مطالعات در مورد شناسایی و جلوگیری از مواردی که باعث آلودگی می شوند، موارد را دنبال می کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha