معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، به وضعیت بازار دارویی کشور پس از توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، تاثیر مثبت بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی خواهد داشت.

سلامت نیوز: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، به وضعیت بازار دارویی کشور پس از توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، تاثیر مثبت بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند در خصوص توافق هسته ای و تاثیرات احتمالی این توافق بر دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: با توجه به تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای می توان پیش بینی کرد که رفتارهای بین المللی بعد از انجام توافق نسبت به ایران تغییر خواهد نمود و این تغییر رفتار موجب رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و تاثیر مثبت بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی خواهد داشت.

وی اینکه با تلاش های صورت گرفته همکاران ما در سازمان غذا و دارو هم زمان با همین تحریم های ظالمانه و به رغم نیاز شدیدی که برای تامین دارو های مورد ضروری به نقدینگی بالا نیاز وجود داشت تامین دارو از طرق مختلف صورت می پذیرفت و کشور هرگز با تهدیدی به نام بحران دارویی مواجه نشد، تصریح کرد: انشاالله پس از این توافق فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم برداشته خواهد شد و با توجه به کاهش نیاز به نقدینگی، تامین و تدارک دارو راحت تر از گذشته انجام می شود و دسترسی مردم به آن با سهولت بیشتری انجام پذیر خواهد بود.

دیناروند همچنین با تمجید از زیرساخت های خوبی که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد ابراز امیدواری کرد: بعد از انجام توافق و رفع تحریم ها، شاهد سرمایه گذاری شرکت های بزرگ بین المللی در حوزه سلامت کشور باشیم.

ادامه حمایت از تولید داخل و عدم افزایش واردات

دکتر مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو نیز تاکید کرد: توافق هیچ تاثیری در حجم واردات دارویی کشور نخواهد داشت و هیچگونه افزایش وارداتی اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: پیرو سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و بحث اقتصاد مقاومتی حمایت کامل از تولید داخل را ادامه خواهیم داد و تمرکز خود را بر ارتقای کیفیت دارو های تولید داخل و همچنین توسعه صادرات آنها قرار می دهیم.

پیرصالحی ادامه داد: یکی از مهمترین تاثیراتی که به دنبال توافق صورت گرفته در پی آن هستیم و برای ما حائز اهمیت خواهد بود، ارتقای کیفیت و صادرات دارو است.

مدیر کل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو درباره تاثیر توافق هسته ای بر قیمت داروهای وارداتی نیز اظهار داشت: از آنجا که شرکت های وارد کننده برای محصولات مورد نظر مسیرهای مختلفی را می پیموده اند و این وقفه های طولانی تا رسیدن دارو به مبدا هزینه های قابل توجهی را متوجه آنها می کرد امیدواریم با گشایشی که در مسیرهای بانکی ایجاد شود شاهد کاهش بیش از پیش قیمت داروهای وارداتی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha