مدیرکل فرهنگی- اجتماعی استانداری تهران به مسأله فاصله طبقاتی اشاره کرد و گفت: این فاصله طبقاتی در آینده به اختلاف طبقاتی منجر می شود که ویرانگر خواهد بود.

سلامت نیوز: مدیرکل فرهنگی- اجتماعی استانداری تهران به مسأله فاصله طبقاتی اشاره کرد و گفت: این فاصله طبقاتی در آینده به اختلاف طبقاتی منجر می شود که ویرانگر خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیاوش شهریور در همایش نقش سلامت روانی دختران در توسعه اجتماعی افزود: با گذشت زمان آسیب های اجتماعی در کشور مخاطره آمیز می شود، در حال حاضر ۷۰ درصد زنان ما شاغل نیستند و اگر این افراد در آینده به سمت اشتغال حرکت کنند رشد طلاق و آسیب های اجتماعی نیز بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید آموزش را در دستور کار مدارس خود قرار دهد، گفت: به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی باید کودکان را از دوران مدرسه با آموزش های لازم و افزایش مهارت آموزی آشنا کنیم.

شهریور با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آسیب های اجتماعی دخترانه و زنانه هستند، تصریح کرد: در حوزه اعتیاد، دگرخواهی جنسی، طلاق و تکدی‌گری مشکلات زیادی برای زنان و دختران ما به وجود آمده است که در این صورت راهی نداریم جز هم‌اندیشی و گفتمان‌سازی کارشناسان حوزه و دانشگاه برای کاهش این آسیب است.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی زمینه ها به یک رنسانس فکری نیاز داریم، اظهار کرد: هر چه سکوت بیشتر شود، طغیان نیز در جامعه بیشتر می شود و فاصله طبقاتی موجود در جامعه در آینده به تضاد و اختلاف طبقاتی منجر می شود که ویرانگر خواهد بود و در همین خصوص باید از همین حالا فکری برای کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

شهریور گفت: استانداری آمادگی دارد با بهزیستی تهران در زمینه های کاهش آسیب ها و اختلالات روانی همکاری کند و یکی از طرح هایی که در این خصوص اجرایی می شود، طرح فوریت های امدادی برای معتادان متجاهر است.

به گفته مدیرکل فرهنگی- اجتماعی استانداری تهران، طرح ازدواج پایدار یکی دیگر از اقداماتی است که توسط استانداری انجام می شود که در راستای حفظ و تقویت بنیاد خانواده است.

شهریور با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد طلاق از روی خرد نیست، اظهار کرد: در طلاق حق با مرد یا زن نیست بلکه حق با خانواده است و باید در جهت استحکام خانواده‌ها پیشگیری و مداخلات لازم از سوی دستگاه های مرتبط انجام گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha