رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هر ساله شکایت از پزشکان رو به افزایش است و بر اساس آمار سال قبل در 48 درصد موارد شکایت شده از قصور پزشکی، پزشکان بر اساس نظرات کارشناسی مقصر شناخته شدند.

سلامت نیوز:رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هر ساله شکایت از پزشکان رو به افزایش است و بر اساس آمار سال قبل در 48 درصد موارد شکایت شده از قصور پزشکی، پزشکان بر اساس نظرات کارشناسی مقصر شناخته شدند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیداحمد شجاعی در دیدار مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی تهران با رییس قوه قضاییه که در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد، افزود: در بهترین شرایط تعامل و همکاری بین همه اقشار پزشکی در کشور قرار داریم و قانونگذاران در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از پیشکسوتان آگاهی هستند که مسایل را به خوبی دنبال می کنند.


شجاعی افزود: در وزارت بهداشت، شخصیتی کاردان و لایق در راس این وزارتخانه قرار گرفته که درصدد ارتقای جامعه پزشکی است.
وی با بیان اینکه پزشکی قانونی قوه قضاییه نیز همکاری و تعامل خوبی با جامعه پزشکان ارایه کرده است، گفت: از پزشکانی که به عنوان کارشناس با ما همکاری می کنند و همچنین قضات که به جامعه پزشکی لطف و توجه دارند، تشکر و قدردانی می کنم. قضات در ارتباط با رسیدگی به پرونده‌های پزشکان، ملاحظات خاصی دارند و علیرغم اختیارات تام، شأن و جایگاه پزشکی را مدنظر قرار می‌دهند.
شجاعی با بیان اینکه طرفدار خلاف و تخلف نیستیم، گفت: با پزشک متخلف باید برخورد شود، اما به لحاظ شان جامعه پزشکی و کم بودن میزان تخلفات این قشر، احترام به حرمت جامعه پزشکی و جامعیت جامعه پزشکی در نظر گرفته می شود.
وی تصریح کرد: برخی جوسازی ها ممکن بود به کل جامعه پزشکی لطمه وارد کند و این نکته را متذکر می شوم که نباید از لطف آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و سیستم قضایی سوءاستفاده شود.


رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه هر ساله شکایت از پزشکان رو به افزایش است، گفت: بر اساس آمار سال قبل در 48 درصد موارد شکایت شده از قصور پزشکی، پزشکان بر اساس نظرات کارشناسی مقصر شناخته شدند و 52 درصد تبرئه شدند؛ لذا باید حرمت جامعه پزشکی را خودمان حفظ کنیم تا نظر مردم نسبت به این جامعه مثبت باشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha