محققان موفق شدند: وسیله جدیدی را ابداع كنند كه می‌تواند به طور صحیح امكان ابتلا به آلزایمر را در افراد بالای 65 سال پیش‌بینی كند.

این وسیله كه در واقع كار یك فهرست را انجام می‌دهد پیش بینی می‌كند كه افراد بالای 65 سال ظرف شش سال آینده تا چه اندازه در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند. این فهرست مجموعه‌ای از فاكتورهای خطرزا مانند كندی ذهن یا حركات است كه توانست طی آزمایشات حدود نیمی از موارد ابتلا به زوال عقل را پیش‌بینی كند.

شرح این دستاورد در مجله نورولوژی منتشر شده است.

آمارها نشان می‌دهد كه در حال حاضر تقریبا 26 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به آلزایمر هستند كه امروزه شایع‌ترین نوع زوال عقل و اختلال مشاعر است. این بیماری ابتدا با كاهش و ضعف خفیف حافظه و با گیجی آغاز می‌شود اما پیشرفت آن منجر به از دست دادن حافظه به طور كامل می‌شود؛ به طوری كه فرد حتی در مراقبت از خود نیز ناتوان می‌گردد.

دكتر دبورا بارنز پژوهشگر دانشگاه كالیفرنیا در این باره متذكر شد: در اختیار داشتن وسیله‌ای كه بتواند خطر ابتلا به آلزایمر را پیش بینی كند می‌تواند به پزشكان امكان دهد كه بیماران را دقیق‌تر و بهتر تحت نظر داشته باشند.

وی افزود: هم چنین وجود چنین وسیله‌ای به شركتهای داروسازی كمك می‌كند كه برای كنترل بیماری در مراحل ابتدایی كه حافظه به آرامی در حال تحلیل رفتن است، ‌داروهای مناسبتری تولید كنند.

به گفته پژوهشگران؛ این بیماری هم اكنون درمان قطعی ندارد و تاثیر روشهای درمانی فعلی در كنترل بیماری نیز اندك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha