مظنون شماره یك پرونده قتل پسربچه ١٠ ساله، درحالیكه با لباس‌های خونی دستگیر شد، جنایت را انكار كرد. این مرد در بازجویی‌ها گفت كه مقتول را تنها در رویاهایش دیده است.

سلامت نیوز: مظنون شماره یك پرونده قتل پسربچه ١٠ ساله، درحالیكه با لباس‌های خونی دستگیر شد، جنایت را انكار كرد. این مرد در بازجویی‌ها گفت كه مقتول را تنها در رویاهایش دیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، ساعت ٣٠: ١٤ روز دهم شهریور ماه بود كه تلخ ترین جنایت در خیابان بازارچه شاپور تهران اتفاق افتاد. حادثه تلخی كه در آن پسربچه ١٠ ساله به طرز هولناكی جان باخت. سر این پسربچه را بریده بودند و هیچ‌كس نمی‌دانست چرا بچه‌ای ١٠ ساله قربانی چنین جنایتی شده است. بعد از وقوع این حادثه بلافاصله پلیس جنایی وارد عمل شد و با حضور در محل به تحقیق در این رابطه پرداخت.

پس از حضور ماموران کلانتری بود كه مشخص شد جسد متعلق به پسربچه‌ای ١٠ ساله به نام سپهر است. پسربچه برای خرید نان و خوراكی از خانه‌شان بیرون رفته بود ولی دیگر هرگز بازنگشت. سپهر جلوی در خانه‌شان بود كه سرش را از تنش جدا كردند و به دلیل بریدگی عمیق گردن جان خود را از دست داد.

با اعلام این جنایت وحشتناك به اداره دهم و قاضی کشیک ویژه قتل، بلافاصله دستور ویژه به تیم جنایی برای تحقیق و پیگیری ماجرا صادر شد و پرونده‌ای در مورد قتل پسربچه ١٠ ساله تشکیل شد.

در همان مراحل نخست تحقیقات، یکی از اهالی محل که با مشاهده جسد پسربچه با پلیس و مرکز اورژانس تماس گرفته بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «با موتورسیکلت درحال عبور از کوچه بودم که پسربچه‌ای را دیدم روی زمین افتاده و غرق در خون است. بلافاصله با اورژانس و ١١٠ تماس گرفتم. ابتدا تصور کردم که تصادف کرده اما بعدا مشخص شد که گردن پسربچه را بریدند.»

در ادامه زن جوانی قاتل را با یک قبضه چاقو در داخل کوچه محل جنایت مشاهده کرده بود كه در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «من کنار پنجره بودم که یک مرد جوان با لباس آبی نفتی درحالی‌که یک چاقو در دست داشت، از کوچه خارج شد.»

با اظهارات شاهدان بود كه سرنخ‌هایی پیش روی بازپرس و تیم تحقیق قرار گرفت. ادامه تحقیقات کارآگاهان نشان داد كه یکی از ساختمان‌های محل وقوع جنایت مجهز به دوربین‌های مداربسته است. بنابراین بلافاصله تصاویر دوربین‌های مداربسته این ساختمان بازبینی شد و بنابر اظهارات برخی از اهالی محل مبنی بر مشاهده جوانی با چاقو، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر جوانی قد بلند و تنومند حدودا ٣٥ ساله شدند که پشت سر مقتول وارد کوچه محل جنایت شده و دقایقی پس از آن نیز با یک چاقو از کوچه خارج شد.

با بدست آمدن تصاویر متهم پرونده و احتمال ارتکاب جنایت از سوی این مرد، تصویر وی به اهالی محل نشان داده شد كه آنها هم موفق به شناسایی این مرد شدند. مظنون شماره یك این پرونده اشکان نام داشت. وی كه ٣٦ ساله است  یکی از اهالی بازارچه شاپور بود. بررسی سوابق اشکان نشان داد که او از مجرمان سابقه‌داری است که تاکنون در سال‌های ٧٩، ٩٢ و ٩٣ دستگیر و روانه زندان شده است که سه سابقه او مربوط به ضرب و شتم است.

با شناسایی هویت اشکان، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت تیم جنایی درحال بررسی روی این موضوع مهم بودند تا اینكه در نهایت ساعت ٣٠: ١٧ روز ١١ شهریور این مرد خطرناك در محدوده چهارراه گلوبندک شناسایی و در حالیكه هنوز آثار خون روی لباس‌هایش وجود داشت دستگیر شد.

اشکان پس از دستگیری، بلافاصله تحت بازجویی قرار گرفت ولی منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد. وی به ماموران گفت: «روز حادثه من داخل خانه‌ام درحال استراحت بودم که سر و صدای بچه‌ها از داخل کوچه مرا عصبانی كرد. برای همین به داخل كوچه آمدم تا به آنها تذكر بدهم. ولی زمانیکه وارد کوچه شدم، بچه‌ای را آنجا مشاهده نکردم. وقتی بیشتر نگاه كردم پسربچه‌ای تقریبا ١٠ ساله را دیدم که در ابتدای کوچه پایین‌تر ایستاده بود. من فقط دیدم كه او پایین کوچه ایستاده است. ولی به سمتش نرفتم و بدون اینكه حرفی به او بزنم وارد خانه‌ام شدم. من فقط این صحنه را به خاطر دارم و از موضوع قتل پسربچه ١٠ ساله در نزدیکی محل سکونت خود اطلاع نداشتم.»

متهم در اینكه «آیا مقتول را قبلا هم دیده بود یا نه» به کارآگاهان گفت: «فقط به یاد دارم شبیه بچگی‌های خودم بود و او را در سر کوچه پایینی دیدم . او را قبلا در رویاهام دیده بودم.»

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، در مورد این پرونده گفت: «متهم در تحقیقات نخست منکر هرگونه ارتکاب جنایت و قتل پسربچه ١٠ ساله شده اما با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده از متهم و همچنین تصاویر دوربین‌های مداربسته از محل جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha