یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

سلامت نیوز:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، برنامه ریزی برای استراحت در طول مسیر و رعایت صبر و حوصله در رانندگی تأکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز سردار سرتیپ تقی مهری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در شهریور پارسال 1800 نفر کشته شدند که این رقم در مقایسه با سایر ماه های سال از افزایش بالایی دارد.

وی افزود: بر اساس آمار 51 درصدی کشته های سر صحنه و 49 درصدی که در بیمارستان ها فوت می کنند، اگر این روند ادامه یابد آمار فوتی های دو هفته گذشته (370 نفر)، در نیمه دوم شهریور دو برابر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور گفت: برای پیشگیری از این مهم باید امداد جاده ای به آمبولانس هوایی مجهز شود.

سردار مهری با اشاره به آمار پزشکی قانونی در 4 ماه امسال افزود: در این مدت 5593 نفر در تصادفات کشته شدند که از این تعداد 72 درصد در جاده های شهری و بقیه در جاده های درون شهری فوت کردند.

وی گفت: 24.5 درصد فوتی ها را موتورسواران و 20 درصد را عابران پیاده تشکیل می دهند.

سردار مهری افزود: متأسفانه در سال گذشته، بیش از 300 هزار نفر در سوانح رانندگی مجروح و 16 هزار و 872 نفر کشته شدند.


افزایش ۳ درصدی سوانح رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از افزایش ۳ درصدی تصادفات جرحی در ۱۴ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سردار سرتیپ تقی مهری گفت: تعداد زخمی ها هم در این 14 روز از 7743 نفر ثبت شده به 8180 نفر رسید یعنی437 نفر بیشتر از پارسال زخمی شده اند.

وی افزود: تعداد فوتی ها نیز 370 نفرند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 5 درصد کاهش دارد.

سردار مهری گفت: در این مدت خودروهای سواری 56 درصد و موتورسواران 22 درصد تصادفات فوتی و جرحی را به خود اختصاص داده اند.

وی تخلفات حادثه ساز شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، حرکات نمایشی و مارپیچ را از جمله خطوط قرمز پلیس برشمرد و افزود: با رانندگان حادثه ساز به شدت برخورد می شود.

سردار مهری گفت: توقیف 72 ساعتی خودرو و اعمال جریمه یکصد هزار تومانی در انتظار رانندگان پر خطر است.

وی افزود: در نیمه دوم به ویژه در دهه پایانی شهریور در جاده های استان های مسافرپذیر، سایر پلیس های تخصصی و دستگاه های امداد جاده ای به کمک عوامل پلیس می آیند تا ترافیک سنگین را کنترل و مدیریت کنند.

سردار مهری گفت: توجه نکردن به جلو که از خواب آلودگی، صحبت با تلفن همراه و سرعت های غیرمجاز ناشی می شود مهمترین عامل تصادفات فوتی در 14 روز گذشته است.

وی از مردم خواست سفرهای تابستانی خود را به روزهای پایانی شهریور موکول نکنند.

سردار مهری افزود: رانندگان با اخذ معاینه فنی، رفع نقص فنی خودرو و با آمادگی کامل به مسافرت بروند و طول سفر را جزو سفر حساب کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: مردم می توانند برای آگاهی از آخرین وضع جاده ها، محدودیت ها و ممنوعیت ها و ساعات تردد با شماره تلفن 88255555، تلفن گویای 120 و سامانه راهور 120 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha