سلامت نیوز:معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام نتایج بیست‌ونهمین دوره آزمون دانش‌نامه فوق تخصصی و شصت‌ودومین دوره آزمون دانش‌نامه تخصصی در چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه  آفرینش دکتر محمدباقر لاریجانی در مورد ظرفیت پذیرش آزمون‌های مذکور اظهار کرد: در این آزمون‌ها بردهای متفاوت شرکت می‌کنند و دبیرخانه و اعضای برد میزان پذیرش را اعلام می‌کنند. مسلما تعدادی پذیرفته می‌شوند و تعدادی به صورت همزمان به فعالیت‌های آموزشی خود و ارائه خدمات می‌پردازند و در سال‌های بعد مجددا در آزمون شرکت خواهند کرد.

آغاز فعالیت جدی سازمان سنجش وزارت بهداشت در نیمه دوم سال

لاریجانی به این سوال که آیا وزارت بهداشت برنامه‌ای برای اینکه برگزاری این آزمون را به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار کند، دارد یا خیر؟ گفت: وزارت بهداشت دارای سازمان سنجش مستقل است که در نیمه دوم سال فعالیت بسیار جدی خود را در همه زمینه‌ها آغاز می‌کند.

وی افزود: البته این سازمان اکنون فعالیت می‌کند اما در نیمه دوم سال دارای ساختمان و مرکزیت جدی می‌شود. این آزمون کاملا تخصصی بوده و با توجه به شرایط به نظر می‌رسد باید به مجموعه وزارت بهداشت به دلیل اعتقادی که این وزارتخانه به دانش‌آموختگان دارد، برگزار شود. همچنین امیدواریم در سال جاری 10 مرکز امتحان در مراکز مناطق آمایشی ایجاد کنیم تا این مراکز با همکاری مرکز سنجش ملی فعالیت خود را گسترش دهند.

اعلام نتایج آزمون؛ چهارشنبه هفته جاری

وی در ادامه با بیان اینکه نتایج آزمون‌های مذکور چهارشنبه هفته جاری اعلام می‌شود، گفت: داوطلبان اگر اعتراضی دارند می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند تا به آنها رسیدگی شود. احتمالا امتحانات شفاهی آزمون‌ها تا دوشنبه به اتمام می‌رسد و آنالیز نتایج صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری چندین ساله آزمون‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: فکر می‌کنم این هفتمین سالی است که این آزمون‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود و به دلیل هماهنگی و امکانات خوب این دانشگاه احتمالا این آزمون سال جاری هم در این دانشگاه برگزار می‌شود.

لاریجانی در مورد امنیت آزمون نیز اظهار کرد: در مجموعه وزارت بهداشت امنیت بالایی تعبیه شده تا آزمون‌ها با صحت و سلامت کامل برگزار شوند.

وی با اشاره به برخی اعتراضات موجود در مورد سلامت آزمون‌ها گفت: حدود 15 هزار نفر در آزمون ورودی دستیاری شرکت می‌کنند که مسلما تعدادی از آنها موفق به پذیرش نمی‌شوند که ممکن است از نظر این افراد مشکلاتی در روند برگزاری آزمون وجود داشته باشد. اما وزارت بهداشت دارای مراجع تخصصی در این مورد است و معاونت آموزشی وارد بحث نتایج نمی‌شود و این امر بر عهده بردهای تخصصی و فوق تخصصی است که بعد از مشورت با دبیرخانه تخصصی نتایج را اعلام
می‌کند.

وی در پایان از برگزاری آزمون‌ها در سطح بین‌المللی خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده نه‌ چندان دور امتحانات خود را با سطوح بین‌المللی یکسان کرده و برخی از آزمون‌ها در ایران به صورت بین‌المللی برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha