جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1617

رئیس مجلس شورای اسلامی از مسئولان سازمان نظام پزشکی کشور خواست مجلس را واسطه ای میان جامعه پزشکی و دولت بدانند و از این فرصت برای رفع مشکلات مردم در زمینه پزشکی استفاده کنند .

قیمت برخی دارو ها سرسام آور است


به گزارش خبرنگار سلامت نیوز به نقل از مهر غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر دیروز در جمع رئیس و مدیران سازمان نظام پزشکی ، سخن می گفت : تامین کسری بودجه وزارت بهداشت را گامی در جهت رفع مشکلات جامعه پزشکی کشور خواند و افزود: مجلس در پی آن است است تا تعرفه پزشکی را به گونه ای تعیین کند که شائبه دریافت بیش از حد از مردم برای دولت پیش نیاید .

وی همچنین تاکید کرد:  تعرفه ای که دولت مشخص می کند باید مبنای منطقی داشته باشد .

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص با بالا بودن قیمت دارو گفت: متاسفانه قیمت برخی از داروها در کشور سرسام آور است به گونه ای که افراد متعددی هستند که برای دو سال زندگی بیشتر مجبورند تمام  زندگی خود را بفروشند تا داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی در بخش پایان سخنان خود ضمن تشکر از زحمات جامعه پزشکی در جهت پیشرفت علمی کشور ثمرات کشف داروها و روشهای درمانی زمینه ساز خوشحالی ملت خواند .

حداد عادل گفت: اساسی ترین وظیفه جامعه پزشکی این است که از یک سو انتظارات مردم را در زمینه درمان های پزشکی از بین ببرد و از سوی دیگر وقتی مردم به بیمارستانها مراجعه کردند رفتار معقولانه ای از مسوولان بیمارستان و پزشکان ببیند .

رئیس مجلس شورای اسلامی درپایان تصریح کرد پزشکی تنها یک علم نیست بلکه نوعی از فلسفه است و مردم برای حل مشکلات روحی وروانی و اجتماعی به پزشکان مراجعه می کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha