مهم‌ترین عامل بالا بودن شاخص بیماری‌های لثه، پایین بودن فرهنگ بهداشت عمومی مردم و سبک نادرست زندگی آن‌ها است به‌طوری‌که 70 درصد مردم از بیماری‌های لثه رنج می‌برند.

سلامت نیوز:مهم‌ترین عامل بالا بودن شاخص بیماری‌های لثه، پایین بودن فرهنگ بهداشت عمومی مردم و سبک نادرست زندگی آن‌ها است به‌طوری‌که 70 درصد مردم از بیماری‌های لثه رنج می‌برند. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ بهزاد هوشمند در آستانه برپایی «پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران» گفت: هرچند عادات غلط بهداشتی و غذایی به‌ویژه نبود سبک صحیح و سطح تغذیه‌ای نامناسب و نیز مصرف سیگار و الکل را از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان است، اما در حال حاضر در جامعه ما مهم‌ترین عامل بالا بودن شاخص بیماری‌های لثه، پایین بودن فرهنگ بهداشت عمومی مردم و سبک نادرست زندگی آنان است.
وی ادامه داد: 75 درصد بیماری‌های حوزه سلامت که شامل بیماری‌های دهان و دندان نیز می‌شود به شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مربوط است، زیرا همان‌طور که می‌دانیم، امروزه «سلامت» به مفهوم سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تعریف می‌شود.


رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران از استرس‌های اجتماعی و تنش‌های روانی به‌عنوان دیگر عوامل بالا بودن آمار بیماری‌های لثه و دهان اشاره و تصریح کرد: ازآنجا که این تنش‌ها روی رفتار اجتماعی اثرگذار است و سبب تغییر سبک زندگی می‌شود، روی شاخص‌های سلامت به‌ویژه سلامت دهان و دندان اثر مستقیم برجای می‌گذارد.


وی گفت: ناسالم بودن سبک زندگی از یک‌سو و از سوی دیگر مدیریت ناصحیح در حوزه سلامت دهان و دندان سبب شده که نه‌ تنها شاخص‌های سلامت دهان و دندان طی سال‌های اخیر بهبود نیابد، بلکه باعث شده است که طی 15 سال اخیر این شاخص‌ها بدتر نیز بشود تا جایی که آمار مبتلایان به بیماری‌های دهان و دندان نسبت به گذشته افزایش‌یافته است.


رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران اظهار داشت: برپایی پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران علاوه بر ارائه دستاوردهای این حوزه به متخصصان داخل کشور به دلیل حضور چهره‌های برجسته بین‌المللی سبب تبادل و تقویت ارتباطات بین‌المللی خواهد شد.
گفتنی است، پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران با هدف معرفی تکنیک‌های نوین درمان بیماری‌های لثه و بافت‌های نگه‌دارنده دندان و ایمپلنت و با حضور چهره‌های مطرح بین‌المللی این حوزه 14 تا 17 مهر ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha