وزیر بهداشت با بیان اینكه یكی از مشكلات تعرفه‌های درمان اعلام شده، یكسان بودن تعرفه‌ها در همه نقاط كشور است اظهار كرد: در برخی از نقاط كشور توان پرداخت كمتر است و برخی از خدمات پاراكلینیكی افزایشی بیش از نرخ تورم دارد و مطابق با نظرات كارشناسی نیست.

دكتر باقری لنكرانی كه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با اشاره به خطر افزایش بیماریهای عفونی گوارشی در آغاز فصل گرما گفت: تاكنون در كشور هیچ موردی از بیماری‌های وبای بومی نداشتیم و تنها یكی، دو مورد در ابتدای سال بوده است كه از یكی از كشورهای همسایه آمده بودند و جزو آمار ما محسوب نمی‌شوند.

وی با بیان اینكه این موضوع نشان دهنده این است كه خود مردم توصیه‌های وزارت بهداشت را در این زمینه جدی گرفته‌اند، خاطرنشان كرد: باید مردم به بحث رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی دستان هنگام ورود به منزل و قبل از غذا خوردن، رعایت روش ضد عفونی كردن میوه جات نظیر استفاده از مواد باكتری كش و شوینده برای جلوگیری از آلودگی‌های انگلی و استفاده از آب آشامیدنی سالم مورد توجه قرار دهند.

وزیر بهداشت با تاكید بر اینكه خوشبختانه در مجموعه شبكه آبرسانی شرایط ما بسیار خوب است خاطر نشان كرد: احیانا اگر در بعضی از جاها مشكلی پیش بیاید با هماهنگی وزارت نیرو برای اصلاح آن اقدام می شود به همین دلیل آب آشامیدنی لوله كشی ما كاملا مورد تایید است.

وی افزود: البته اتفاق می‌افتد در سفرها و یا در بعضی از نقاط آب آشامیدنی از منبع یا از جاهایی تامین شود كه مورد تایید ما نیست كه باید به آنها دقت كرد و باید در سفرها از آب آشامیدنی مطمئن استفاده كرد.

وزیر بهداشت در خصوص امكان توزیع مواد غذایی و طبخ آن در رستوران‌های مختلف گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی مركز اطلاع رسانی از سال گذشته اقدام خوب مردمی در این زمینه انجام شد كه تا كنون نزدیك به 5 هزار تماس تلفنی در این رابطه داشته‌ایم كه مردم گزارش دادند و ما نیز آنها را پیگیری كردیم.

وی با بیان اینكه این مركز یك نظارت مردمی خوبی را فراهم كرده است اظهار كرد: امسال كار دیگری كه در این رابطه انجام شده است انعقاد تفاهم نامه‌ای با مجامع صنفی كشور است كه از خود آنها برای نظارت‌ها استفاده شود كه امید است اینها كمك كنند تا جنبه نظارتیمان را تقویت كنیم.

باقری لنكرانی در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت در زمینه تعرفه بخش خصوصی كه قرار بوده است به كارگروه دولت برود گفت: نامه معاونت سلامت برای سازمان نظام پزشكی نوشته شده كه در آن مواردی كه فكر می‌كردیم احتیاج به اصلاح دارد مطرح شده است.

وی افزود: تلاشمان این است كه در فضای تفاهمی و با مشاركت و هم اندیشی تعرفه‌ها را به نتیجه برسانیم چرا كه به صلاح نظام سلامت این است كه این كارها را هرچه می‌توانیم با تنش كمتر و با استفاده از خرد جمعی به نتیجه برسانیم.

دكتر لنكرانی با بیان اینكه تلاشمان این است كه در این زمینه با آنها به تفاهم برسیم اظهار كرد: از آنجایی كه هر دو گروه قائل به كار كارشناسی هستند این موضوع شاقول بسیار خوبی است و از نظر هر دو محور ارتقای سلامت است كه همه اینها باعث می‌شود زودتر به نتیجه برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha