شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 166100

زنانی که از بی خوابی های شبانه، کار شاق و پایان ناپذیر تغذیه کودکان و اساسا مشکلات و نگرانی های ذاتی بچه داری به تنگ آمده اند، شاید باور نکنند که فرزندشان عمر طولانی تری را برای مادرش به ارمغان آورده است.

سلامت نیوز: زنانی که از بی خوابی های شبانه، کار شاق و پایان ناپذیر تغذیه کودکان و اساسا مشکلات و نگرانی های ذاتی بچه داری به تنگ آمده اند، شاید باور نکنند که فرزندشان عمر طولانی تری را برای مادرش به ارمغان آورده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان انگلیسی با بررسی وضعیت افزون بر 300 هزار زن، تایید کردند که مادر شدن موجب ترشح هورمون های مقوی قلب، پیشگیری از سرطان و افزایش طول عمر زنان می شود.

به گزارش دیلی میل، براساس مطالعه این محققان، احتمال مرگ زودهنگام زنانی که مادر می شوند، 20 درصد کمتر از همجنسان بدون فرزند آنها است.
این تحقیق که در آن داده های افزون بر 300 هزار زن از 10 کشور اروپایی از جمله انگلیس بررسی شد، شیردهی مادران را هم در افزایش عمر آنها موثر دانسته است.
گمان می رود که تغییرات هورمونی مرتبط با بچه دار شدن، سلامت قلب را تقویت می کند و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.
در طول 13 سال اجرای تحقیق یاد شده، 14 هزار و 383 تن از زنان مورد مطالعه جان سپردند. تقریبا شش هزار تن از این زنان بر اثر سرطان و دو هزار و 400 نفر به خاطر بیماری قلبی جان خود را از دست دادند.


در این میان، دانشمندان متوجه شدند احتمال مرگ زنانی که فرزند داشتند، یک پنجم کمتر از دیگران بود و علاوه بر این، زنانی که نخستین فرزند خود را در سال های 20 سالگی به دنیا آورده بودند، از سلامت بهتری برخوردار بودند.


این تحقیق که نتیجه آن در مجله BMC Medicine منتشر شد، همچنین نشان می دهد که زنان دارای دو و یا سه فرزند با احتمال کمتری در زمینه مرگ ناشی از سرطان مواجه بودند و شیردهی نیز به میزان هشت درصد از احتمال مرگ مادران جلوگیری کرده بود.


تحقیقات قبلی ارتباط شیردهی با افزایش عمر و نیز کاهش خطر سرطان سینه را ثابت کرده و نشان داده است که یک سال شیردهی زنان در طول عمرشان به میزان پنج درصد از احتمال ابتلای انان به سرطان سینه می کاهد.


این امر می تواند ناشی از کاهش سطح استروژن، هرمونی که موجب سرطان سینه می شود، به واسطه شیردهی باشد . شیردهی همچنین می تواند موجب تغییر سلول ها در سینه و مقاوم تر شدن آنها در برابر تغییرات منجر به سرطان شود.


براساس این گزارش، فرزند اوری برای زنان تغییرات هورمونی محافظتی در پی دارد ، برای سلامت مردان خوب است و نشاط را نیز به زندگی زوجین تزریق می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha