حل معمای جنایی سنگسرای نوشهر كه در آن زنی جوان به قتل رسیده با دستگیری دومین مظنون پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.

سلامت نیوز: حل معمای جنایی سنگسرای نوشهر كه در آن زنی جوان به قتل رسیده با دستگیری دومین مظنون پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، علی‌اكبر علیزاده، دادستان نوشهر درباره قتل زن جوانی كه عكس‌های جسد كشف‌شده‌اش در تلگرام و دیگر شبكه‌های اجتماعی منتشر شده بود، گفت: هنوز در حال تحقیقات مقدماتی درباره این جنایت هستیم و بازپرس پرونده برای هدایت تحقیقات دستورات لازم درمورد آزمایش‌های مورد نیاز توسط پزشكی قانونی و بازجویی‌های لازم توسط پلیس را صادر كرده است. تحقیق درباره این جنایت از پنجشنبه گذشته ۲۱ آبان ماه‌۱۳۹۴ وقتی رهگذران در یك مسیر فرعی در جاده جنگلی روستای سنگسرا از توابع بخش مركزی نوشهر با جسد زنی جوان مواجه شدند، آغاز شده است.

دادستان نوشهر همچنین در این باره گفت: هنوز انگیزه ارتكاب این جنایت در حال بررسی است و تحقیق از خانواده مقتول نیز ادامه دارد. علیزاده با تاكید براینكه درابتدای تحقیقات یك نفر مظنون بازداشت شد كه مدعی بود با این جنایت بی‌ارتباط بوده است، افزود: پس از تحقیقات اولیه از فرد بازداشت شده متوجه حضور فرد دیگری هم در این جنایت شدیم كه بازپرس پرونده دستور بازداشت او را نیز صادر كرد. در تحقیقات بعدی مشخص شد هر دو نفر به این جنایت ارتباط دارند ولی هنوز هیچ یك به درستی ماجرا را بازگو نكرده‌اند. دادستان نوشهر با اشاره به اینكه هردو نفر تفهیم اتهام شده و برای آنها قرار بازداشت موقت صادر شده، گفت: پزشكی قانونی سن مقتول را حدود ۲۴ سال اعلام كرده است و ما در حال بررسی برای تطبیق این تخمین با مدارك قانونی مقتول هستیم. همچنین پزشكی قانونی در گزارش خود اعلام كرده است كه جراحات وارده بیش از یك ضربه بوده است.

علیزاده در پاسخ به این پرسش كه مقتول با متهمان پرونده چه نسبتی داشته است نیز توضیح داد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد كه ۲ متهم با مقتول از شهر خارج شده و به محدوده سنگسرا رفته‌اند. قتل نیز در همان محدوده اتفاق افتاده است. اما مقتول هیچ رابطه سببی و نسبی با متهمان نداشته است. در مورد اینكه این سه تن مصرف مواد داشته‌اند یا خیر نیز در حال بررسی هستیم. دادستان نوشهر به جریان انتشار عكس‌های كشف جسد و داستانی كه برای آن در شبكه‌های اجتماعی نقل می‌شد اشاره كرد و گفت: بخشی از این رفتار ناشی از هیجان‌طلبی و جاذبه‌هایی است كه به نظر در همه وجود دارد اما باید توجه داشته باشیم كه الان همه افراد از كودك گرفته تا پیر به اینترنت و شبكه‌های اجتماعی دسترسی دارند و انتشار هر موضوع و مطلب یا تصویری فقط فضا را برای مردم به ویژه كودكان ناامن می‌كند، علیزاده با انتقاد از شایعه‌هایی كه در مورد این واقعه به همراه عكس‌های جسد منتشر شد نیز اظهارگله‌مندی كرد و افزود: همانطور كه می‌دانید زاویه برخی عكس‌ها كه پیش از آمدن ماموران به صحنه گرفته شده بود باعث شد تا شایعه‌ای منتشر شود مبنی بر اینكه قسمتی از بدن یك فرد دیگر روی بدن مقتول قرار داده شده كه این موضوع اصلا صحت نداشت و ما از پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خواسته‌ایم منتشركنندگان را تحت تعقیب قرار دهند. اما واقعیت این است كه صرفا زاویه گرفتن عكس‌ها چنین شایبه‌ای را به وجود آورده بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha