رئیس سازمان بهزیستی گفت: رئیس جمهوری تاکید کرده اند که هیچ معلولی در کشور بدون وسایل کمک نماند و برای این مهم اکنون در هفت استان کشور اجرای این طرح را شروع کرده ایم.

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی گفت: رئیس جمهوری تاکید کرده اند که هیچ معلولی در کشور بدون وسایل کمک نماند و برای این مهم اکنون در هفت استان کشور اجرای این طرح را شروع کرده ایم.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی  در مراسم نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جمعی از نخبگان معلول کشور در محل مجموعه فرهنگی تلاش، افزود: در دولت تدبیر و امید، سازمان بهزیستی راهبردهایی را در خصوص توانمندسازی معلولان پیگیری می کند.وی ادامه داد: تدبیر در موضوع معلولان بکارگیری علم و دانش برای به حداقل رساند موالید معلول است.

وی افزود: تست غربالگری شنوایی سنجی به میزان 95 درصد، غربالگری تنبلی چشم بیش از 80 درصد و ورود به موضوع اختلالات ژنتیکی برای به حداقل رساندن به دنیا آمدن کودک معلول، از جمله راهبردهای کاهش معلولیت در دولت یازدهم است.وی با بیان اینکه باید امید را در میان جامعه معلولان ایجاد کنیم، گفت: با پوشش اینکه همه معلولان از وسایل کمکی بهره مند شوند، می توانیم امید را در میان جامعه معلولان تسری دهیم.

محسنی بندپی گفت: معلولان کشورمان ثابت کرده اند که در صورت برخورداری از فرصت های برابر با دیگران، بیش از آنها در اثبات توانمندی هایشان تلاش می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی اضافه کرد: تحت چنین شرایطی بهره گیری از قابلیت های ارزنده آنان در عرصه های قانون گذاری، مدیریت، آموزش صنعت و فرهنگ می تواند ضمن ارتقا منزلت اجتماعی معلولان، حرکت جامعه را در مسیر چشم اندازهای توسعه تسریع کند.

 در این مراسم همچنین شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان با معلولان جسمی گفت و گو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha