مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت جزئیات ثبت نام آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89 - 88 را اعلام کرد.

ثبت نام در این دوره آزمون صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان تا 24 شهریور ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند. آزمون نیز در روز 8 آبان ماه سال جاری در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز برگزار می شود.

اعلام شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی داوطلبان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند. این افراد باید از توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی برخودار باشند و همچنین واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمونهای مختلف کشور از جمله اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروههای محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوء پیشینه کیفری و نیز عدم اشتهار به فساد اخلاقی در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند.

از جمله شرایط اختصاصی داوطلبان این آزمون می توان به دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته مربوطه یا دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی اشاره کرد. مدارک معادل کارشناسی ارشد و یا گواهی پایان دوره پذیرفته نیست.

عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی یا دستیاری در کلیه موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور و دارا بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی MHLE و TOLIMO و TOEFL و MCHE و MELAB و IELTS از شرایط اختصاصی شرکت در آزمون است و هرگونه آزمون تافل به غیر از تافل های ذکر شده قابل قبول نیست.

نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد، ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ 29 اسفند سال 88 برای دانشجویان ترم آخر و پایان خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان در حال انجام خدمت تا تاریخ 30 دی ماه سال 88 از دیگر شرایط شرکت در این آزمون است.

داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام در یک رشته هستند

به گزارش مهر، داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام در یک رشته هستند و رشته هایی که بیش از یک محل، ظرفیت پذیرش داشته باشد داوطلب در صورت پذیرفته شدن در مرحله  اول آزمون می تواند به ترتیب اولویت، نسبت به انتخاب چند محل اقدام کند.

داوطلبانی که در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) سال تحصیلی 88 - 87 شرکت کرده، پذیرفته شده اند و در دانشگاه ثبت نام نکرده اند و یا انصراف داده اند مجاز به شرکت در این آزمون نیستند. در غیر این صورت مسئولیت عواقب بعدی برعهده خود داوطلبان خواهد بود.

شرایط شرکت مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در آزمون دوره دکتری تخصصی (Ph.D )

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت همچنین شرایط شرکت مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در آزمون دوره دکتری تخصصی (Ph.D) را اعلام کرد. بر این اساس فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می توانند قبل از شرکت در آزمون باید خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان را انجام داده باشند و یا با داشتن معافیت از انجام این خدمات قانونی می توانند در آزمون شرکت کنند.

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی چنانچه حداکثر سه ماه بعد از فراغت از تحصیل خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان را در منطقه و پایین تر آغاز کنند، مجاز به شرکت در آزمون هستند. این گروه از فارغ التحصیلان در صورت پذیرفته شدن در آزمون باید تا زمان شروع دوره تحصیلی به خدمات قانونی خود ادامه دهند.

در مورد فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد، چنانچه رشته تحصیلی هر سه مقطع (کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد) در ردیف رشته های مازاد بر نیاز وزارت بهداشت باشند منعی جهت شرکت در آزمون ندارند. کلیه فارغ التحصیلان که تا تاریخ 31 شهریورماه جاری خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان را به انجام رسانند مجاز به شرکت در آزمون مذکور هستند.

ثبت نام اتباع خارجی از طریق شورای بورس دانشجویان غیر ایرانی

ثبت نام اتباع خارجی و ضوابط ادامه تحصیل آنها در دوره دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی جاری صرفاً از طریق شورای بورس دانشجویان غیر ایرانی انجام می گیرد. پذیرش اتباع خارجی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) اکیداً‌ ممنوع است.

اعلام شرایط استفاده از ظرفیت مازاد پذیرش دانشجو و تسهیلات ویژه استعدادهای درخشان

به گزارش مهر، آیین نامه استفاده از ظرفیت مازاد پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی 89-88 در روزهای 28 تا 31 شهریورماه 88 اعلام می شود و کلیه واجدین استفاده از این آیین نامه می توانند نسبت به انتخاب آن در تاریخ های مذکور در سایت اینترنتی اقدام کنند. این افراد باید تا 24 شهریورماه ثبت نام اولیه انجام داده باشند.

واجدین شرایط استفاده از آیین نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان باید جهت دریافت معرفی نامه به معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل مراجعه کنند.

دو مرحله ای بودن آزمون، آزمون کتبی با 70 درصد نمره و مصاحبه با 30 درصد نمره

به گزارش مهر، آزمون شامل دو مرحله کتبی با 70 درصد نمره و مصاحبه با 30 درصد نمره است. آزمون کتبی به صورت تستی برگزار می شود و از میان داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حد نصاب نمره لازم را (با توجه به سهمیه مربوطه) کسب کرده باشند به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون شفاهی (مرحله دوم) دعوت به عمل خواهد آمد.

ممنوعیت انتقال و جابجائی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D )

انتقال و جابجایی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D ) ممنوع است. هر داوطلب از زمان ثبت نام به مدت 72 ساعت می تواند نسبت به تصحیح و ویرایش اطلاعات خود اقدام کند و داوطلبان از یکم تا هشتم مهرماه باید نسبت به ارسال مدارک اسکن شده خود فقط به صورت اینترنتی به آدرس اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت http://sanjeshp.ir اقدام کنند.

هیچگونه مدرکی به صورت حضوری یا کتبی یا ارسال از طریق پست و پست الکترونیکی اخذ نخواهد شد

هیچگونه مدرکی به صورت حضوری یا کتبی یا ارسال از طریق پست اخذ نخواهد شد و به مدارکی که با پست الکترونیکی ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد. داوطلبان ملزم هستند کلیه مدارک اسکن شده خود را به صورت فایل با کدرهگیری اعلام شده به صورت اینترنتی ارسال کنند.

کلیه داوطلبان آزمون دکتری تخصصی (سال تحصیلی 89-88) باید فرم ثبت نام را تکمیل کنند و کدرهگیری را دریافت کنند. با توجه اینترنتی بودن تمامی مراحل ثبت ­نام و اخذ نشدن هیچگونه مدرک، در صورت محرز شدن تقلب و تخلف در درج اطلاعات لازم، در هر مرحله از آزمون (برگزاری، قبولی و تحصیل) از تحصیل داوطلب جلوگیری شده و محرومیت متخلفین بیشتر از شرایط عادی خواهد بود و طبق مصوبات هئیت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمونها با داوطلب برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha