متخصص بیماری های کودکان، بر ضرورت ورود چهار واکسن «اچ.پی.وی» - HPV -، مننگوکوک، پنوموکوک و واکسن جدید سیاه سرفه به برنامه واکسیناسیون کشور برای پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم، مننژیت، عفونت های گوش و سیاه سرفه تاکید کرد.

سلامت نیوز:متخصص بیماری های کودکان، بر ضرورت ورود چهار واکسن «اچ.پی.وی» - HPV -، مننگوکوک، پنوموکوک و واکسن جدید سیاه سرفه به برنامه واکسیناسیون کشور برای پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم، مننژیت، عفونت های گوش و سیاه سرفه تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر منصور بهرامی روز سه شنبه در حاشیه یازدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان در بیمارستان کودکان مفید در جمع خبرنگاران افزود: واکسن هایی وجود دارد که در دنیا سالهاست استفاده می شود اما برای ایران جدید و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این واکسن ها، واکسن «اچ.پی.وی» - HPV - برای پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم در دختران است که این واکسن را دختران از سن 10 سالگی در سه دوره باید تزریق کنند.بهرامی ادامه داد: از چند سال گذشته استفاده از این واکسن در ایران بصورت پراکنده آغاز شده اما باید این واکسن وارد سیستم واکسیناسیون دولتی شود.متخصص بیماری های کودکان گفت: واکسن «اچ.پی.وی» - HPV - گران است بطوریکه هر دوز آن 400 هزار تومان است.وی ادامه داد: این واکسن هم در دختران و هم در پسران باید استفاده شود تا مردان آلودگی های ویروسی به همسران خود منتقل نکنند.


** واکسن مننگوکوک

متخصص بیماری های کودکان گفت: واکسن مننگوکوک برای پیشگیری از بیماری خطرناک مننژیت(بیماری التهاب پرده های محافظ مغز و نخاع ) ضروریست.بهرامی افزود: بیماری مننژیت واکسن داشته اما موثر نبوده و طی زمان این واکسن بهتر و قوی تر شده است.وی ادامه داد: واکسن مننگوکوک بیشتر در سنین 10 تا 18 سال تزریق می شود، مننژیت بیماری خطرناکی بوده که نجات از آن عجیب است.


** واکسن پنوموکوک

متخصص بیماری های کودکان گفت: واکسن پنوموکوک با اسم تجاری «پرونار 13» برای پیشگیری از عفونت های تنفسی و گوش است که کودکان در دو ماهگی، چهار ماهگی و شش ماهگی باید این واکسن را تزریق کنند.بهرامی افزود: این واکسن، کم و بیش در ایران وجود دارد و هر دوز آن 150 هزار تومان است.


** واکسن جدید سیاه سرفه

متخصص بیماری های کودکان گفت: واکسن جدیدی برای سیاه سرفه ساخته شده که باید در ایران نیز استفاده شود.بهرامی افزود: واکسن سیاه سرفه را در دوران کودکی تزریق می کنند و قدرت آن در بزرگسالی کم می شود اما واکسن جدید برای بالغان است و کودکان در سنین 10 تا 17 سالگی باید واکسن جدید سیاه سرفه را تزریق کنند.

یازدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان از امروز(سه شنبه) در بیمارستان کودکان مفید آغاز به کار کرده و 27 آذر ماه پایان می یابد. در حاشیه این کنگره 9 پانل و همچنین سه کارگاه جانبی در مورد تغذیه وریدی، کودک آزاری و تکامل برگزار می شود. از 176 مقاله ارساله شده به دبیرخانه این کنگره، 87 مقاله پذیرش شده و 12 پوستر نیز در این کنگره ارائه می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha