دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه بیش از 65 درصد پولی که از بیمار دریافت می شود به جیب پزشک می رود، گفت: جامعه پرستاری به اختلاف پرداخت کارانه در نظام درمانی معترض هستند.

65 درصد پول بیمار در جیب پزشک

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه بیش از 65 درصد پولی که از بیمار دریافت می شود به جیب پزشک می رود، گفت: جامعه پرستاری به اختلاف پرداخت کارانه در نظام درمانی معترض هستند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه میان حقوق پزشكان و پرستاران در ایران شکاف وجود دارد، خاطرنشان کرد: پرداخت كارانه‌ ها از سال 78 شروع شد و قرار بود که میزان کارانه ها بر اساس تحصیلات افراد پرداخت شود. اما اختلاف در پرداخت كارانه به پرسنل درمانی به اندازه ای زیاد است كه نمی توان از آن چشم پوشی کرد.


دبیر کل خانه پرستار با بیان اینکه پرستاری جزو مشاغل سخت به شمار می رود، افزود: مشكل اصلی پرستاران را می توان تبعیض در میزان كارانه پرداختی به آن ها دانست. در واقع از 100 درصد پولی كه از بیمار دریافت می شود، بیش از 65 درصد آن به جیب پزشک می رود و 10 درصد را بیمارستان بر می دارد و باقی به بقیه پرسنل بیمارستان می رسد.


شریفی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه تعرفه ‌های پزشكی بعد از اجرای طرح تحول سلامت سه ‌برابر شده ‌اند، گفت: در مجموع حدود 90 هزار پرستار تحت نظر وزارت بهداشت فعال هستند که این افراد کارانه دریافت می کنند. در حال حاضر بخش بزرگی از جامعه پرستاران و پرسنل وزارت بهداشت به ‌دلیل تبعیض ‌های درآمدی به متولیان حوزه سلامت بی اعتماد شده اند.


دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه جامعه پرستاری به اختلاف 300 برابری در پرداخت های نظام سلامت معترض هستند، خاظرنشان کرد: همچنین پرستاران به طرح تحول سلامت نیز نقد دارند چرا که با اجرای طرح تحول نظام سلامت اختلاف و تبعیض در پرداخت کارانه همچنان افزایش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha