مردی كه متهم است با انفجار آبشارچینی در چهارشنبه سوری دو سال قبل دو نفر را به قتل رسانده و پنج نفر را زخمی كرده بود، در حبس می‌ماند.

سلامت نیوز: مردی كه متهم است با انفجار آبشارچینی در چهارشنبه سوری دو سال قبل دو نفر را به قتل رسانده و پنج نفر را زخمی كرده بود، در حبس می‌ماند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، شامگاه سه شنبه، 27 اسفندماه سال 92 بود كه انفجار هولناك در شهرك گلستان دهكده المپیك مأموران پلیس را به محل حادثه كشاند. بررسی‌ها حكایت از این داشت كه در جریان حادثه كودكی هشت ساله به نام شهداد جان باخته است و شش زن و مرد دیگر هم كه مجروح شده بودند به بیمارستان منتقل شده‌اند.
مادر شهداد گفت همراه خانواده‌ام برای دیدن مراسم چهارشنبه سوری از خانه خارج شده بودم كه بیژن با یك ترقه بزرگ از راه رسید. بعد از روشن كردن فتیله آن بود كه انفجار مهیبی اتفاق افتاد و پسرم شهداد زخمی شد. بعد از اینكه او را به بیمارستان منتقل كردیم به علت شدت جراحت جانش را از دست داد.
 بررسی‌های بیشتر نشان داد كه عامل حادثه مردی 32 ساله به نام بیژن است كه از محل گریخته بود. در حالی كه بررسی‌ها در جریان بود، بیژن یك روز بعد از حادثه خود را تسلیم كرد.  او در اولین بررسی‌ها اتهام خودش را قبول كرد و گفت شب حادثه میهمان خانه یكی از بستگان بودم. روز قبل به خیابان منوچهری رفتم و یك آبشار چینی خریدم تا در جشن چهارشنبه سوری شركت كنم. آن شب هم آبشار را به كوچه و میان جمعیت بردم و آن را منفجر كردم كه حادثه خونین رقم خورد.
در حالی كه تحقیقات در جریان بود و شاكیان در حال طرح شكایت بودند، از بیمارستان خبر رسید كه حسن، یكی از مجروحان حادثه كه داماد خانواده متهم بود به علت شدت جراحت فوت شده است. بنابراین بیژن با دو اتهام قتل مواجه شد. با كامل شدن تحقیقات بیژن به اتهام دو قتل عمد مجرم شناخته شده و پرونده برای رسیدگی روی میز هیئت قضایی شعبه دوم دادگاه كیفری شماره یك استان تهران قرار گرفت. در جلسه رسیدگی به پرونده خانواده حسن، یكی از جان‌باختگان حادثه از بیژن اعلام گذشت كردند اما خانواده شهداد، كودك خردسال گفتند كه خواسته‌شان قصاص است و حاضر به گذشت نیستند.
 مادر شهداد گفت: در آزمایشاتی كه صورت گرفته مشخص شده‌ است باروت سیاه در آن ماده آتش‌زا وجود داشت؛ كسی كه بخواهد به‌خاطر شادی چهارشنبه‌سوری آتش‌بازی كند، باروت سیاه استفاده نمی‌كند و كاری كه متهم كرده، كاملاً عمدی بوده‌ است. تركش‌های ناشی از انفجار آبشار باعث مرگ پسرم شده ‌است و خواستار صدور حكم قصاص هستم.
یكی از مجروحان در جایگاه حاضر شد. او كه دایی پسربچه مقتول است ضمن اینكه خواستار دریافت دیه جراحت‌هایش شد، در مورد حادثه گفت: «من همراه خانواده خواهرم كنار خیابان ایستاده‌ بودم كه متهم آبشاری كه از خودش آتش بیرون می‌داد، روشن كرد و بعد یكباره منفجر شد، ما هم كنار خیابان بودیم و تركش‌هایی به ما برخورد كرد و باعث مجروح‌شدن من شد.» پنج شاكی دیگر كه در جریان حادثه دچار جراحت شده بودند از متهم اعلام شكایت كردند. بیژن وقتی در جایگاه قرار گرفت اتهام خودش را پذیرفت و گفت شب چهارشنبه سوری، جشن نامزدی برادرم بود. من برای خرید وسایلی مثل فشفشه، ترقه و آبشار به خیابان منوچهری رفتم. بعد از خرید مواد محترقه به خانه پدرزن برادرم رفتم. آنقدر خوشحال بودم كه مقابل خانه آنها آبشار و فشفشه پرتاب كردم اما ناگهان انفجار مواد محترقه‌ای كه خریده بودم، باعث بروز این حادثه شد. در اداره آگاهی هم وقتی از من خواستند تا فروشنده را معرفی كنم، همراه مأموران به خیابان منوچهری رفتیم، اما دیگر آن دستفروش را ندیدم. هیئت قضایی بعد از شور بیژن را به پرداخت دیه و سه سال زندان محكوم كردند. چند روز قبل بیژن با ارسال لایحه‌ای از زندان از دادگاه درخواست اعسار كرد و گفت توان پرداخت دیه به قربانیان حادثه را ندارد. او از هیئت رسیدگی‌كننده درخواست كرد تا با آزادی او موافقت كنند تا كار و دیه پرداخت كند. هیئت قضایی بعد از تشكیل جلسه درخواست بیژن را رد كردند، بنابراین متهم تا پرداخت دیه در حبس می‌ماند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha