چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 177253

مدیرکل دفتر زیستگاه ها و مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام کاهش وسعت جنگل های موجود در کشور گفت: آمار دقیقی از میزان نابودی جنگل ها در 10 سال گذشته در دست نیست.

3 عامل مهم در تخریب جنگل ها

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر زیستگاه ها و مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام کاهش وسعت جنگل های موجود در کشور گفت: آمار دقیقی از میزان نابودی جنگل ها در 10 سال گذشته در دست نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،حمید گشتاسب میگونی به اقدام دفتر زیستگاه‌ ها و امور مناطق در زمینه جنگل ‌ها به ویژه جنگل‌ های شمال اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت نقش جنگل‌ ها این دفتر در زمینه مشکلاتی که جنگل های شمال کشور دارد، ورود کرده است.


مدیرکل دفتر امور زیستگاه ها و مناطق سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص ثبت جنگل های هیرکانی نیز توضیح داد: این موضوع به طور جدی در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد که در این راستا برای ثبت بخش هایی از جنگل‌ های هیرکانی در یونسکو برنامه ریزی داریم و امیدواریم هر چه سریعتر این اقدام انجام شود.


وی افزود: پیش از این کارگروه مشترک صیانت از جنگل ها با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها تشکیل و قرار شد در این کارگروه حفاظت از جنگل های کشور در دستور کار قرار گیرد. البته فعالیت کارگروه شامل جنگل های هیرکانی، ارسبارانی و جنگل های زاگرسی است.


به گفته وی، اولویت سازمان محیط زیست حفاظت از جنگل های موجود در مناطق چهارگانه شامل پارک ‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه ‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده است.


گشتاسب میگونی با بیان اینکه وسعت جنگل های کشور در دهه های اخیر کاهش یافته است، گفت: تغییر کاربری جنگل ها مهم ترین عامل تخریب و از بین رفتن آن ها است در واقع تغییر کاربری ها برای استفاده هایی همچون توسعه اراضی کشاورزی، ویلاسازی و طرح های توسعه انجام شده است. این عوامل موجب از بین رفتن بخش مهمی از جنگل های شمال کشور شده است.


مدیرکل دفتر امور زیستگاه ها و مناطق سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: البته عوامل دیگری هم در تخریب جنگل ها دخیل هستند که می توان به آفت های جنگلی و خشکسالی های اخیر اشاره کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha