پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 178013

یک متخصص تغذیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد مطلوب تخم بلدرچین بر روی حافظه انسان، گفت: افراد مسن و افرادی که در معرض بیماری آلزایمر هستند، از تخم بلدرچین در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

سالمندان تخم بلدرچین بخورند

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد مطلوب تخم بلدرچین بر روی حافظه انسان، گفت: افراد مسن و افرادی که در معرض بیماری آلزایمر هستند، از تخم بلدرچین در برنامه غذایی خود استفاده کنند.
 
 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سالمندان تخم بلدرچین بخورندتینا جعفری اظهار کرد: تخم بلدرچین برای درمان ناراحتی‌های اعصاب و تقویت سیستم ایمنی مفید است.
 
وی در ادامه افزود: وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E باعث شده که تخم بلدرچین برای درمان بعضی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های گوارشی، سنگ کلیه، صفرا و فشارخون مفید باشد.
 
جعفری با اشاره به عملکرد مطلوب تخم بلدرچین بر روی حافظه انسان، خاطر‌نشان کرد: افراد مسن و افرادی که در معرض بیماری آلزایمر هستند‌، از تخم بلدرچین در برنامه غذایی خود استفاده کنند.
 
‌وی افزود: مصرف مدام تخم بلدرچین به کاهش تجمع مواد سمی در خون و کاهش تجمع فلزات سنگین کمک می‌کند.
 
‌این متخصص تغذیه تصریح کرد: سفیده تخم بلدرچین منبع خوب فسفر، مس، روی، اسیدهای آمینه و زرده آن شامل اسیدهای چرب ضروری است.
 
جعفری با اشاره به اینکه‌ ارزش غذایی تخم بلدرچین در مقایسه با تخم‌مرغ‌ به مراتب بالاتر است، اظهار کرد: یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم‌مرغ معمولی ( 11 گرم) را دارد، ولی نسبت به تخم‌مرغ معمولی 3 برابر خواص تغذیه‌ای دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha