نماینده سازمان جهانی بهداشت، از ورود واکسن آنفلوآنزا نوع A طی یک ماه آینده به کشور خبر داد و گفت: 2 میلیون دز واکسن مخصوص گروههای خطر سفارش شده که طی یک ماه آینده به کشور وارد می شود.

، آمبروجیو ماننتی در یک نشست خبری که سایر نمایندگان سازمان ملل متحد نیز حضور داشتند در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در ارتباط با شمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزا نوع A در دنیا و ایران گفت: تعداد مبتلایان به این بیماری در دنیا 330 تا 100 هزار نفر در سطح جهان است اما کمترین میزان شیوع در آفریقا و خاورمیانه بوده است.

وی تعداد مبتلایان به این بیماری در ایران را هزار و 194 نفر عنوان کرد و افزود : فوت 16 مورد از مبتلایان به این بیماری در ایران تایید شده است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت، اقدامات ایران در زمینه مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا نوع A را مناسب ذکر کرد و افزود: نگرانی ما از شیوع این بیماری در گروههای خطرپذیر همچون کودکان کمتر از دو سال و بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن است که از طریق دارویی که در ایران توزیع شده است تحت پوشش قرار داده ایم.

آمبروجیو ماننتی از ورود واکسن آنفلوآنزا A طی یک ماه آینده به کشور خبر داد و گفت: دو میلیون دز واکسن مخصوص گروههای خطر و کارکنان خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی سفارش شده که طی یک ماه آینده به کشور وارد می شود.

وی شیوه بیماری آنفلوانزا A را در مدارس و ایران محدود ذکر کرد و گفت: اطلاعاتی که وزارت بهداشت در اختیار ما قرار داده نشان می دهد شیوع این بیماری در جامعه و مدارس محدود است.

ابتلای 30 درصد جمعیت برخی کشورها به آنفلوآنزا A طی یک ماه آینده

نماینده سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود 30 درصد جمعیت برخی کشورها طی یک ماه آینده دچار این بیماری شوند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره لایحه هدفمند کردن یارانه ها که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است گفت: در حوزه بهداشت باید گفت از نحوه ارائه خدمات به اقشار فقیر جامعه نگران هستیم و ایجاب می کند میزان تاثیری که این لایحه می تواند داشه باشد را از طریق وزارتخانه های مرتبط ارزیابی کنیم.

60 درصد هزینه های بهداشتی در ایران از جیب مردم پرداخت می شود

آمبروجیو ماننتی با اشاره به اینکه بین 50 تا 60 درصد هزینه های بهداشتی افراد در ایران از جیب مردم پرداخت می شود افزود: در ارتباط با هزینه های بهداشتی نگران بخش فقیر جامعه هستیم که از دسترسی به خدمات درمانی محروم هستند.

نماینده مقیم موقت برنامه عمران سازمان ملل متحد نیز در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ایران توانایی دستیابی به اهداف توسعه هزاره سوم را دارد، گفت : بررسی ها نشان داده است ایران در زمینه دستیابی به اهداف توسعه هزاره سوم به خصوص در امر مرگ و میر کودکان ، فقر و محیط زیست پیشرفت های خوبی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha