شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 179523

حمله شکارچیان متخلف به محیطبانان و مأموران گارد سازمان حفاظت محیط زیست گویی پایانی ندارد. 115 شهید و بیش از 400 محیطبان جانباز و نقص عضو شده حاصل نزدیک به چهاردهه نزاع شکارچیان با حافظان طبیعت ایران است اما حالا در تازه ترین حمله، 4 شکارچی شرور در منطقه سیرجان کرمان با نقشه‌ای از پیش تعیین شده، محیطبان اکبر هاشمی را در حین بازگشت از مأموریت در نزدیکی پاسگاه محیطبانی از خودرو پیاده کرده و با ضربات چوب و چاقو وی را بشدت مجروح کردند.

حمله 4 شکارچی شرور به محیطبان سیرجانی

سلامت نیوز: حمله شکارچیان متخلف به محیطبانان و مأموران گارد سازمان حفاظت محیط زیست گویی پایانی ندارد. 115 شهید و بیش از 400 محیطبان جانباز و نقص عضو شده حاصل نزدیک به چهاردهه نزاع شکارچیان با حافظان طبیعت ایران است اما حالا در تازه ترین حمله، 4 شکارچی شرور در منطقه سیرجان کرمان با نقشه‌ای از پیش تعیین شده، محیطبان اکبر هاشمی را در حین بازگشت از مأموریت در نزدیکی پاسگاه محیطبانی از خودرو پیاده کرده و با ضربات چوب و چاقو وی را بشدت مجروح کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل محیط زیست استان کرمان، شکارچیان متخلف که یک‌سال پیش از این توسط همین محیطبان بازداشت و توسط دادگاه محکوم شده بودند در جریان این حمله انتقام جویانه، پیکر خونین محیطبان هاشمی را در حالت بیهوشی رها کرده و با به سرقت بردن بی‌سیم خودرو و بی‌سیم دستی او و نیز پاره کردن لاستیک خودروی سازمانی او از محل واقعه گریختند. چند ساعت بعد از این واقعه، پیکر نیمه جان محیطبان در حالی که خون زیادی از وی رفته بود توسط مردم محلی مشاهده و به بیمارستان امام رضای سیرجان منتقل شد.
بر اساس این گزارش، اکبر هاشمی در حالی‌که از ناحیه لاله گوش، چشم، استخوان گونه و بینی دچار شکستگی، پارگی و جراحت شدید شده، تحت عمل جراحی قرار گرفته و همچنان تحت درمان است اما با اطلاعاتی که او در اختیار مأموران اطلاعات و نیروی انتظامی استان قرار داد، هر چهار ضارب در کمتر از 24 ساعت دستگیر شده و همچنان در بازداشت به سر می‌برند. در حال حاضر اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز شکایتی علیه ضاربان به دادگاه ارائه کرده است. اکبرهاشمی از محیطبانان خوشنام و باسابقه محیط زیست کرمان است که به عنوان جانباز دفاع مقدس و با 25 سال سابقه هم اکنون در خدمت سازمان محیط زیست قرار دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha