دبیر انجمن داروسازان ایران، اظهارداشت: گروه های مختلف داروسازان بخش موثری از نظام سلامت کشور هستند و نقش داروسازان نباید در طرح تحول نظام سلامت نادیده گرفته شود

توانمندسازی داروخانه ها در سال جدید/نقش داروسازان در نظام سلامت

سلامت نیوز:دبیر انجمن داروسازان ایران، اظهارداشت: گروه های مختلف داروسازان بخش موثری از نظام سلامت کشور هستند و نقش داروسازان نباید در طرح تحول نظام سلامت نادیده گرفته شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر سید مهدی سجادی با اشاره به نشست نوروزی انجمن داروسازان ایران که با حضور گروه های مختلف داروسازان کشور اعم از انجمن های علمی داروسازان، داروسازان بالینی، سندیکای تولید دارو و متخصصین داروسازی و داروخانه داران برگزار شد اظهار داشت: سالها است که همه دلسوزان جامعه داروسازی به این اتفاق نظر رسیده اند که توسعه پایدار خدمات دارویی در کشور وابسته به همگرایی و مشارکت گروه های مختلف داروسازی است.

وی ادامه داد: برخورداری از یک زندگی سالم و مولد و با كیفیت، توام با طول عمر قابل قبول و عاری از بیماری و ناتوانی، حقی است همگانی كه همه گروه های داروسازی به فراخور جایگاه خود در نظام سلامت نسبت به تحقق آن مسئول هستند.

سجادی افزود: گروه های مختلف داروسازان، بخش موثری از نظام سلامت کشور هستند و در شرایطی که در جهان امروز، زندگی آحاد جامعه در دستان نظام سلامت قرار دارد، نقش داروسازان نباید در طرح تحول سلامت مورد غفلت قرار گیرد.

به گفته دبیر انجمن داروسازان ایران، نظام سلامت مسئولیتی حیاتی و مداوم نسبت به افراد در كل دوره زندگی آنها دارد. نظام سلامت با اعاده، حفظ و بهبود وضعیت سلامت افراد، خانواده ها و جوامع، در جهت ارتقاء سطح و كیفیت زندگی آحاد جامعه ایفای نقش می کند و در این میان با مسرت باید گفت در کشور ما داروسازان به‌ عنوان متخصصان دارو - درمانی از دیر باز به عنوان منبع قابل دسترس و معتمد، در میان مردم شناخته شده‌اند

وی ادامه داد: با حلول نوروز، سالی جدید بر مردمان این کشور طلوع کرده است. سالی که می تواند امید را از پیله اش بیرون کشیده و واژه ها را از خواب فراموشی بیدار سازد و همه ما امیدواریم که بتوانیم نقشی موثر تر در مسیر ارتقاء سلامت مردم ایفا کنیم.

سجادی اضافه کرد: هر چند واقعیت تلخی که اکنون در نظام سلامت کشور ما به چشم می‌خورد، فقدان یک تصویر روشن از پتانسیل‌های بالقوه عظیمی‌است که در مجموعه داروسازان کشورمان وجود دارد. قطعا فعلیت بخشیدن به این پتانسیل‌ها می‌تواند اصلاحات زیربنایی بسیار مهمی ‌را در فرهنگ سلامت جامعه، اقتصاد سلامت جامعه، هنجار سازی مصرف دارو و ارتقای کیفی و کمی‌سطح مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بی شک اگر به دنبال مصرف منطقی دارو در کشور و رفع دهها چالش دیگر در حوزه بهداشت و درمان هستیم، باید بر ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی، خود مراقبتی و پایش بیماران در داروخانه‌ها بیش از پیش سرمایه‌گذاری کنیم.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: گروه های مختلف داروسازان دست در دست یکدیگر نهاده اند به امید آنکه پرونده نگرانی بابت سونامی بیکاری میان فارغ التحصیلان جدید این رشته جذاب دانشگاهی، سهم خواهی داروخانه های دولتی از بخش خصوصی، بالابودن مالیات، معوقات بیمه ها، چالش بر سر تعرفه حق فنی داروخانه ها و ده ها مشکل دیگر داروسازان، هر چه زودتر به نتیجه برسد و با به روز رسانی نوع نگرش نظام سلامت به نقش و رسالت داروسازان در سال ۹۵ ، شاهد روزهای رونق علم، صنعت و خدمات داروسازان باشیم.

وی تاکید کرد: امید است با مدیریت و ساماندهی بازار دارویی کشور شاهد دسترسی عادلانه تر مردم به دارو و خدمات دارویی باشیم تا کمبودهای دارویی در کشور کمتر بر مردم فشار تحمیل کند و همچنین با پایدار شدن منابع بودجه ای سازمان های بیمه گر، بحران مالی داروخانه های کشور کنترل شود.

نشست نوروزی انجمن داروسازان ایران، با مشارکت بیش از ۵۰۰ نفر از داروسازان کشور و با حضور بسیاری از اساتید و پیشکسوتان داروسازی همچون دکتر شانه ساز، دکتر غلامی، دکتر خویی، دکتر سبزواری، دکتر پیرصالحی، دکتر مژدهی آذر و... برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر تببین برنامه های سال جاری انجمن، از پیشکسوتان، فعالان برتر و حامیان حوزه داروسازی تجلیل به عمل آمد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha